Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvor meget hensyn skal man tage??

Startet af Black Diamond, 24. Maj 2010, kl. 10:33

Anne

Ja der var vist en der havde en hvalp der hed sweet memories eller sådan noget

Barky

altså nu er der jo en ilder der hedder Barky... Og der er jeg i samråd med opdrætter blevet enig om at den skulle opkaldes efter mig.. (Det krævede jeg, det kom bag på mig at jeg fik min vilje trumfet igennem. *G*)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Citat fra: Anne Dato 17. Juni 2010, kl. 16:48
Ja der var vist en der havde en hvalp der hed sweet memories eller sådan noget

Jeg ved der er en sang der hedder Sweet Memories  :lol: men ved ikke om der er en ilder der hedder det

Anne

hvis man søger på feritage så er der en del der hedder noget med sweet.

Men jeg må indrømme jeg synes det er ved at tage lidt overhånd det her.

man skal tage hensyn og jeg synes man skal spørge hvis man tager et navn nogen andre bruger, og helt sikkert tage andres følelser med i overvejelserne, men nogle navne er altså bare ret brugte og genbrug kan ikke undgåes. HVis ikke ejer af ildr er på samme forum, eller er ilderen død for 10 år siden eller bor i letland.. ja altså så kandet vel dårligt såre nogen.

Jeg vil sige som udgangspunkt så spørg altid, og skift ikke nødvendigvis navn for tit vil folk jo sige det er ok.

Starshineferrets

haha jag håller med Anne om att det håller på att ta lite överhand här. Som jag har sagt innan, har jag inga problemmed att folk använder namn jag har, men visst om någon döpte en valp till Rain of Riot, eller Alizarin Firestorm så skulle jag kanske inte vara gladast i världen. Men om någon använde ordet Rain eller T.ex Firestorm så skulle det faktiskt inte ha någon betydelse för mig. Illrar kommer att ha samma eller liknande namn förr elelr senare. så enkelt är det bara, men man behöve rinte kopiera rakt av. Däremot tycke rjag fortfarande att det är känsligare med uppfödarnamn. Man har som uppfödare troligtvis bara en valp med ett visst namn (om man döper kullarna själv), medans uppfödarnamnet är något som följer alla valpar ur varje kull genom livet. Liknande uppfödarnamn leder dels till förvirring, och sedan även till vad jag skulle vilja kalla för falsk marknadsföring för den ena eller den andra parten. Lite som att vi har två olika nummerupplysningar i sverige. Den ena har nummret 118 118... den andra har 118 800.... hur många tror ni är medvetna om att det är två separata företag?