Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Avlernavn/kaldenavn

Startet af Le Bon, 7. August 2010, kl. 07:48

Le Bon


Det kunne være ret interessant at se hvad i opgiver af navn på jeres ilder (hvis den kommer fra en avler) til en udstilling.

Jeg syntes selv at man skal opgive det navn ilderen har fra avler. Altså ilderens fulde avlernavn.

Kom gerne med kommentar om hvad i syntes og hvorfor.

lille_jill

Jeg opgiver avlernavn og så kaldenavn i parantes. Jeg har ikke stemt af den grund at jeg mangler det som valgmulighed.

Malene

Jeg har alle gange skrevet "højt og tydeligt" hans fulde navn og hvem der har opdrættet ham.
Jeg kan ikke udelukke at jeg vil skrive et kalde/kælenavn i parentes, hvis jeg engang får en ilder mere, men jeg vil altid angive opdrætteren, fordi jeg mener de skal have "credit" for det de har lavet :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

FerretParadise

Jeg har stemt: Opgiver det oprindelige navn ilderen har fra avler af.

Det er jo ilderens rigtige navn, og derfor vigtigt, at det er det den bliver udstillet med. Hvad jeg så kalder den i hverdagen, det er en helt anden sag, hvis nu den har et kælenavn.
Feks hedder Cyrill from Angelcastle her hjemme i hverdagen Cyrillmussemanden. ;)
Et opdrætternavn skal efter min mening altid bruges på en udstilling.
Ann Hillerslev.

mette11

Jeg angiver avlernavn, men som Jill skriver jeg også kaldenavn i parentes bagved. Så har alle en chance for at vide hvilken ilder der er tale om. ;) Inklusiv mig selv!

Nu har jeg så kun to ildere med opdrætternavn og ja Mallow hedder rigtigt Barkys Mallow Fiver, så hende kalder jeg kun en del af sit navn, da det oprindelige navn er ret langt at sige når man snakker med hende...Sigi hedder rigtigt Guteillerens Sigvif, men bliver til dagligt kun kaldt Sigi...

cibatuchsi

vi angiver avlernavn og opdrætter.
vi har ikke nogen kaldenavne, ud over navne der indgår i deres opdrætternavn.

syntes selv det er ret trist når folk ikke skriver opdrætternavn og opdrætter på.

Lena og Peter

De ilder vi har fra opdrætter bruger vi for det meste ilderens rigtige navn... Der kan dog godt være undtagelser.. ;)

AlisVolatPropiis

Jeg bruger ilderens opdrætternavn og kun hvis ilderens kaldenavn er anderledes end end del i opdrætternavnet -kommer det i parantes....altså Barky's Efrafa Thlayli-Roo...kaldes Thlayli og det ville jeg ikke skrive på....Men med Melpomené som ikke er et navn der indgår i stamtavlenavnet...der ville jeg sætte det i parantes :)

Når en ilder vinder på udstilling synes jeg det er ligeså meget opdrætters fortjeneste som min og det er ærgeligt hvis man ikke har lyst til at kreditere dem der har givet en ens dejlige kræ :D

Barky

Jeg skriver opdrætternavnene....
Mine ildere bliver kaldt for hvad der indgår i deres opdrætternavn.
Maleika Gypsy Chocolate Feenwald-Frettchen of Dreamland = Maleika (ingen grund til parantes dér)
Zallie of FerretParadise = Zallie (heller ingen grund til parantes dér...)

Hehe....
Set fra opdrættervinklen - er det virkelig rart at se i udstillingskataloget at "ens hvalpe" bliver skrevet på med fulde navn fra opdrætter af.
Og er de så heldige at vinde noget på udstillingen - så bliver det fulde navn som regel læst op, og det er et fedt "kick" at høre ens opdrætternavn i højtalerne ved præmieudrækkelsen.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Jeg skriver opdrætternavnet, med en undtagelse. Lille Mys opdrætternavn er så langt fra hvad hun hedder her, at hun hedder Rikmas Bibi (Lille My) på udstillinger. De andres navne opgiver jeg bare fulde opdrætternavn da Joa bare er en forkortelse for Playfull Ferrets Joanna og Tofta fra opdrætteren hedder Tofta Gutlandensis.

Jeg synes at man skal bruge opdrætternavnet, men det er helt fint at sætte kaldenavn i parantes.

Charlotte

Nu udstiller jeg ikke mine ildere men jeg synes det vil være meget forkert hvis man ikke skriver ilderens rigtige navn - dvs det navn den er blevet døbt fra opdrætterens side. At man så kalder den noget andet til hverdag er ens eget valg.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Dark Crystal

Jeg opgiver dyrenes opdræt navn. Jeg syndes ikke man kan være andet bekendt..

NannaMB

Hvis jeg havde en ilder med Avler navn og jeg skulle til udstilling så ville jeg skrive dens rigtige navn på, altså avler navnet. :D

KariN

#13
Jeg skriver avler navn på.

De to af mine ildere som jeg har en stamtavle på de hedder det samme som de bliver kaldt til daglig, at der så er kælenavne osv i hverdagen også er jo lidt ligemeget

Mine ildere hedder:

Julian Carax from Angelcastle - Julian/ Sjulle i daglig tale

Cassiopeia Luna Of FerretParadise - Cassiopeia i daglig tale

og den sidste han har ikke noget avler navn, da han er købt på et internat så han hedder

Naanok Malik Milac - i daglig tale Naanok
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3