Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Dansk Ilder udstilling 2011 - dokumentasjonskrav

Startet af Emils far, 16. August 2010, kl. 23:00

Emils far

Når man skal sette sin ilder opp til Championsertifikat har denne utstiller bl. a. dette krav:

"Det er op til ejer selv at dokumentere ilderens placeringer, og denne dokumentation skal medsendes med ansøgningen til champion. Dokumentation kan være links til hjemmesiden hvor dyrets placerring står, eller hvor det kan være en ærklæring fra arrangørerne af udstillingen, på at ilderen har opnået pågældende placeringer. Såfremt at det ikke er muligt at verificere ilderens kvalifikationer, vil det da ikke være muligt at tildele championatet på selve udstillingen"

Det der kan, eller rettere sagt, være umuligt  at gøre i praksis, da noen arrangøres websider og andet info har det med at ikke fungere. Måske at denne arragør lever i en verden hvor alt er online, men det er nok lidt mer jordnært i den almindelige verden.

Jeg gider bare ikke scanne ind alt, sende forespørgsler til arrangører som ikke er online osv. og fra mit ståsted ja så deltar jeg bare ikke hvis det skal være så avanseret.
Det er altid en god regel at gøre tingene enkelt og smidigt, og ikke lave dokumentationskrav som om det var til SKAT.


FerretParadise

Jeg får ihvertfald et par problemer med det, da et par af de udstillinger hvor Jezebel har vundet, slet ikke eksisterer mere, og deres mails så heller ikke bliver besvaret.
Hvad med et billede af præmien, mon det er dokumentation nok? Evt scanne det certifikat ind, som hun vandt der?

Nej det er virkelig en meget svær måde at gøre det på, og jeg ska nu til at skrive til 4 forskellige udstillinger, fordi deres hjemmesider er nede. Jeg håber at de stadig tjekker deres mails.
Ann Hillerslev.

FerretParadise

#2
Jeg retter lige mig selv her, jeg har ikke noget problem alligvel, for udstillingen er jo først til næste år, og så stiller min Jezebel ikke som kandidat længere. :-$

Men ja, reglen er der jo stadig, og den er lidt besværlig.

:lol: Så håber jeg næste ikke, at min Zefyr vinder Bedste Veteran inden, for så kan han stille, og så får jeg da først et problem. :lol:
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Men det er da fair nok  at man skal dokumenterer sine forhold!

FerretParadise

Citat fra: A_M_T Dato 17. August 2010, kl. 10:00
Men det er da fair nok  at man skal dokumenterer sine forhold!
Det kan bare være ret svært, hvis man skal sende link til en hjemmeside der ikke eksisterer mere, eller en erklæring fra arrangørene, hvis man ikke kan komme i kontakt med dem.
Men hvis billeder fra præmieoverrækkelsen, plus billede af selv præmien er godt nok, så er der ikke nogen problemer. ;)
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

måske det er nok at linke ind til de forskellig tråde med resultaterne?

FerretParadise

Citat fra: cibatuchsi Dato 17. August 2010, kl. 10:12
måske det er nok at linke ind til de forskellig tråde med resultaterne?
Nu har jeg ikke noget problem lige nu, men jeg tænker, hvis Zefyr vinder bedste veteran, så skal jeg til at grave en masse dokumentation frem, som går helt tilbage til 2005. :lol:
Og det er ikke for, at skabe ballade eller noget, men det ville være supert, hvis billeder af præmierne er ok i sådan et tilfælde. Tit står der jo årstal på rosetterne, og tit har man et billede fra præmieoverrækkelsen.
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

Citat fra: FerretParadise Dato 17. August 2010, kl. 10:16
Citat fra: cibatuchsi Dato 17. August 2010, kl. 10:12
måske det er nok at linke ind til de forskellig tråde med resultaterne?
Nu har jeg ikke noget problem lige nu, men jeg tænker, hvis Zefyr vinder bedste veteran, så skal jeg til at grave en masse dokumentation frem, som går helt tilbage til 2005. :lol:
Og det er ikke for, at skabe ballade eller noget, men det ville være supert, hvis billeder af præmierne er ok i sådan et tilfælde. Tit står der jo årstal på rosetterne, og tit har man et billede fra præmieoverrækkelsen.
kan udemærket godt forstå dig.   vi har jo ikk de fine problemer endnu, men det kan jo komme om nogen år... 
men håber da de finder frem til en god løsning :)

PiaLyng

^så husk at prt scrn nu :b, så kan de bruges om nogen år :P