Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Champions regler

Startet af FerretParadise, 18. September 2010, kl. 12:31

Eliza

Jeg blev nu også meget overrasket over den regel med veteraner også fordi så er der jo nogle andre regler for at være champion kandidat.. Jeg synes begge regler (eller måder at tolke det på) er uretfærdige, hvorfor kan et år ikke bare være et år..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Det kan jeg godt forstå du synes, og måske har du også ret.

jeg kan godt lide den måde at gøre det med veteraner på fordi jeg synes at en 4½ årig har mere til fælles med en 5 årig end med en 1½ årig, fordi der altid er ildere når man kommer op over et par år som der kun er år på og ikke dato og fordi det giver lidt mere volumen i veteranklasserne. Men jeg kan da sagtens forstå at andre synes det er en dårlig idé.

jeg synes så stadig der er forskel fra det og til det med champion, men som sagt er alt fint med mig så længe der bare er fuld klarhed om hvad man gør så deltagerne ikke er i tvivl.

Malene

Citat fra: FerretParadise Dato 20. September 2010, kl. 09:34
Citat fra: Malene Dato 19. September 2010, kl. 22:21
Jeg læste VIFs katalog og undrede mig over at Jezebel stod under championkandidater, da jeg ikke vidste at hun havde vundet en BIS.
Og det stiller jeg mig så meget undrende overfor. Du deltog på VIF, hvor du så, at hun fik tildelt et certifikat. Altså har hun også vundet en BIS, da du jo kender reglerne for det.
Men hvorfor du så egentlig  spørger til dette nu, det forstår jeg så heller ikke. Du deltog også på Indianer Ildern i februar 2010, hvor der i deres katalog stod at hun stillede som kandidat, plus du deltog på Vinter Ildern i marts 2010, hvor det også stod i kataloget, at hun stillede som kandidat. Så at du ikke vidste, at hun havde vundet en BIS, det undrer mig meget.
Jamen så har jeg da nok vidst det, men jeg husker dårligt nok i forvejen og hvem der har vundet/fået championcertifikat, er åbenbart ikke noget min hjerne prioriterer højest.
Hvor vil du også hen med det? Du tror vel ikke at jeg har kedet mig så meget at jeg har spurgt om reglerne bare for at være efter dig? :lol:
Som sagt, går jeg altså ikke normalt og tjekker om oplysningerne er korrekte. Hvis jeg havde opdaget det før, så havde jeg også spurgt om det før.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

FerretParadise

#18
Som skrevet før lavede jeg denne tråd, for at få frem i lyset, at der ikke er noget "snyd" med, at Jez skal stille som kandidat.
At du så husker dårligt, det er ikke min skyld, jeg bryder mig bare ikke om, hvis der skulle være nogen der tror, at vi i VIF ikke har styr på tingene.
Ann Hillerslev.

Malene

Citat fra: FerretParadise Dato 20. September 2010, kl. 13:05
Som skrevet før lavede jeg denne tråd, for at få frem i lyset, at der ikke er noget "snyd" med, at Jez skal stille som kandidat.
At du så husker dårligt, det er ikke min skyld, jeg bryder mig bare ikke om, hvis der skulle være nogen der tror, at vi i VIF har styr på tingene.
Hvem har snakket om snyd?
Om jeg husker dårligt eller ej, så må jeg vel gerne spørge til hvordan reglerne er og komme med min mening om dem. Det har da intet med lige din ilder at gøre. Det var tilfældigvis bare hende jeg opdagede det ved.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

FerretParadise

Fint.
Nu er det så kommet frem, at vi i VIF har helt styr på de champions regler.
Og at de dyr der står i vores katalog som champions kandidater, rent faktisk er berettiget til det.
Ann Hillerslev.

Anne

#21
Citat fra: FerretParadise Dato 20. September 2010, kl. 13:05
Som skrevet før lavede jeg denne tråd, for at få frem i lyset, at der ikke er noget "snyd" med, at Jez skal stille som kandidat.
At du så husker dårligt, det er ikke min skyld, jeg bryder mig bare ikke om, hvis der skulle være nogen der tror, at vi i VIF har styr på tingene.

Vil du ikke være sød at smide et ikke ind i den sidste sætning her Ann. Jeg kom sådan til at grine over det i en meget seriøs tråd og det er jo ikke meningen :lol: (og jeg af alle mennesker er helt med på at skriveupsere sker ;) )

FerretParadise

Citat fra: Anne Dato 20. September 2010, kl. 13:30
Citat fra: FerretParadise Dato 20. September 2010, kl. 13:05
Som skrevet før lavede jeg denne tråd, for at få frem i lyset, at der ikke er noget "snyd" med, at Jez skal stille som kandidat.
At du så husker dårligt, det er ikke min skyld, jeg bryder mig bare ikke om, hvis der skulle være nogen der tror, at vi i VIF har styr på tingene.

Vil du ikke være sød at smide et ikke ind i den sidste sætning her Ann. Jeg kom sådan til at grine over det i en meget seriøs tråd og det er jo ikke meningen :lol: (og jeg af alle mennesker er helt med på at skriveupsere sker ;) )
:lol: Tusind tak. Det havde jeg ikke lige set, og det var jo et meget vigtigt ord i den sætning. :lol:
Ann Hillerslev.

Nina_eliz

Jeg er med å arrangerer en utstilling i norge. og hos oss stiller ildere som champion fra dato bis/bim er mottat til samme dato 2 år etter. det vil si: bis/bim mottas 12.12.2010 vare champions tiden til 12.12.2012.

det blir akkurat to år... ikke tre som noen veldig vil at det skal gjøre.

FerretParadise

Citat fra: Nina_eliz Dato 21. September 2010, kl. 19:32
Jeg er med å arrangerer en utstilling i norge. og hos oss stiller ildere som champion fra dato bis/bim er mottat til samme dato 2 år etter. det vil si: bis/bim mottas 12.12.2010 vare champions tiden til 12.12.2012.

det blir akkurat to år... ikke tre som noen veldig vil at det skal gjøre.
Jeg troede at alle udstillingerne i Norge havde samme regler, og det var noget som I havde vedtaget på de udstillingsmøder der indimellem bliver afholdt i Norge?
Eller er det fordi jeres udstilling er forholdsvis ny?
Ann Hillerslev.

Shamua

Står de der "generelle" champion regler nogen steder, eller er det op til den enkelte udstilling at definere championreglerne for netop deres udstilling?

Vh. Marianne

FerretParadise

Citat fra: Shamua Dato 21. September 2010, kl. 20:34
Står de der "generelle" champion regler nogen steder, eller er det op til den enkelte udstilling at definere championreglerne for netop deres udstilling?
Der står kun det, som der står på alle udstillingernes hjemmesider. I Norge afholdes der så ind imellem nogle møder, hvor de norske udstillingers arrangører deltager. Der snakker de så om tingene, så udstillingerne deroppe har de samme regler. Altså faktisk alle reglerne på en udstilling. At Indianer Ildern så ikke har samme regler vedrørende champion, det kommer bag på mig.
Men egentlig så bestemmer hver enkelt udstilling vel selv deres regler, tror jeg.
Dog vil jeg sige, at feks den måde de i Tyskland finder deres BIS (eller hva det hedder dernede), den måde bliver ikke godtaget på VIF, og vist heller ikke på de norske udstillinger. Så det er mest "smart" at udstillingerne ikke finder på noget, så præmierne ikke "tæller med" på andre udstillinger.
Ann Hillerslev.

Shamua

Jamen så trænger der da vist til at blive holdt sådan en møde i dk - jeg kan godt huse hvis det skal være :P

Vh. Marianne

Nina_eliz


Disse reglene gjelder ikke bare for Indianerildern. Disse reglene gjelder faktisk alle norske utstillinger!

FerretParadise

Citat fra: Nina_eliz Dato 21. September 2010, kl. 21:13

Disse reglene gjelder ikke bare for Indianerildern. Disse reglene gjelder faktisk alle norske utstillinger!
Så må det da være temmeligt nyt.
For jeg har selv fået denne regle forklaret af Ingvill, men ok, det er jo nogle år siden.
Men i marts og juni stillede min Jez da som kandidat, og da var det over 2 år siden hun havde vundet sin bis. Så enten har det været en fejl på begge udstillinger, eller også er reglen lavet om siden da.
Ann Hillerslev.