Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

VIF 2010 er overstået

Startet af Stephanie, 6. November 2010, kl. 23:32

FerretParadise

#45
En blackself/blacksolid kan faktisk godt have for lidt hvidt om munden, ligesom den kan have for meget. ;)
Feks bliver min Jez altid trukket, fordi det hvide ikke er symetrisk, hvad det efter standarden skal være.

Så jo, i år havde vi sat vores dommere ind i, hvad en sort ilder er.

Men dejligt at høre, at du og dine hvalpekøbere havde en dejlig dag. :)
Ann Hillerslev.

Infinity`s

Citat fra: Stephanie Dato  7. November 2010, kl. 14:46
Citat fra: Bawa Dato  7. November 2010, kl. 14:32

Hun fik også dommer kommentaren; kunne blive en god avls ilder :D Lidt sjovt, når det nu er det hun er.


Øv, jeg havde lidt håbet på at dommerne var stoppet med at komme med den kommentar, da de faktisk ikke aner hvad det er for et dyr de står med i hånden og dømmer udelukkende på udseende uden at vide noget om generne på dyret.

Dette har faktisk Beverly gjort lenge og jeg hadde håpet hun hadde sluttet med dette nå siden hun ikke har dømt her til lands på lenge..Men skjønner jo nå at hun forsatt driver med dette..

Anne

Jeg tror det må være op til den enkelte udstilling at bede dem lade være med det

Amazing Ferret

Jeg fik også den kommentar til Yabba - men jeg synes nu det er lidt sjovt og kan ikke rigtig se hvorfor hun ikke må gøre det. Det er jo bare hendes mening

KariN

#49
Beverly forklarede faktisk at når de skriver sådan på et dommerskema, er det UDELUKKENDE ilderens udseende og kropsbygning de kigger på, da de sjovt nok ikke kan se hvad der ligger i generne, på den pågældende ilder, så kan man jo kun håbe på at ejeren af dyret selv er bevidst om hvad der er godt og hvad der er skidt at avle på..

Så det var ikke en opfordring til folk om at avle på hvad som helst, blot et udtryk om at ilderen havde en god kropsbygning i følge dommerne :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Stephanie

Citat fra: KariN Dato 15. November 2010, kl. 18:06
Beverly forklarede faktisk at når de skriver sådan på et dommerskema, er det UDELUKKENDE ilderens udseende og kropsbygning de kigger på, da de sjovt nok ikke kan se hvad der ligger i generne, på den pågældende ilder, så kan man jo kun håbe på at ejeren af dyret selv er bevidst om hvad der er godt og hvad der er skidt at avle på.

Jo, men nu ser man jo jævnligt at folk avler på hvad som helst, og hvis en dommer giver okay for avl, så må alt vel være helt i orden?? Sådan er der jo desværre nogen der tænker. Hvor mange gange har man ikke læst her på forum at folk vil avle, og de skriver at deres dyrlæge siger at dyret er sund og rask, så derfor er det helt i orden at avle på f.eks døve osv?


Jeg ved at der er udstillinger som har sagt at dommerne må kommentere lige hvad de vil på dommerskeamaerne, lige på nær det med avl, fordi der desværre kan være folk der ser det som en blåstempling af deres dyr. Og fordi det går imod det ildermiljøerne arbejder hen imod, nemlig at man ser på genestik fremfor et kønt udseende når man avler

Anne

Jeg synes at så må man skrive "god kropsbygning" i stedet for at den er god til avl. For hvad så hvis det er er døv ilde rhvis forældre er døde af kræft der får kommentaren, men hvor ejeren faktisk havde overvejet et kuld? Ja så ruller lavinen.