Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

VIF 2010 er overstået

Startet af Stephanie, 6. November 2010, kl. 23:32

Malene

Citat fra: Stephanie Dato  7. November 2010, kl. 15:56
Citat fra: Malene Dato  7. November 2010, kl. 15:48
Jeg er glad for at der var så mange kommentarer på dommerskemaet. Det er virkelig dejligt at se!
Det er første gang at jeg nogensinde har fået skrevet på Hectors dommerskema at han har en "ekstra lille tand" og derfor blev trukket for det. Han har så godt nok to ekstra tænder, men det er jo også svært at tælle dem, når de er så små og sidder som de gør. Det er bare rart at vide at de altså har set det, for det er jo noget der skal trække ned :D

Er der forresten nogen der ved hvad punktet "colour changes" dækker over? Umiddelbart ville jeg gætte på farveskift, men det passer ikke med nogle kommentarer jeg så der.

Det må vel være alle slags farve ændringer overalt på ilderen hvad enten det er i form af pletter på en næse der ellers skal være sort eller afvigelser i forhold til idealet på den farveklasse de er tilmeldt? Bare et gæt fra mig. Da mine 2 sorte fik kommentarer på at de har fået 1 lille hvid plet på deres næser (hvilket jo også bør trække ned). Men samtidigt har Potter så fået 10 der, selvom han ikke er hvad jeg opfatter som en rigtig silver længere da han jo har smidt næsten alle sorte hår og kun har en ca 20-30 stk ned af ryggen. Så tjaa.. må indrømme at jeg vist heller ikke helt ved hvad den gruppe dækker
Det har du måske ret i. Ved Cerulean står der "ikke rund nok i form" og så undrede jeg mig meget over hvad der ikke var rundt nok i form, men det er nok masken så.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Eliza

Tillykke til jer allesammen der vandt.. og KÆMPE tak til arrangørene for en sindsyg god dag og selvfølgelig også til alle de dejlige mennesker der var med.
Min familie forstod bestemt ikke hvorfor det var så vigtigt for mig at komme afsted til udstillingen når jeg nu har haft en del smerter, men det er kun fordi de ikke har prøvet det. For jeg synes det er så hyggeligt og en rigtig fed oplevelse hver gang.

Jeg vandt selv en 3. plads med Crush, hvilket jeg er sindsyg stolt af for det var hans første udstilling og han er i pelsskifte. Men han fik 10 i håndtering hvilket næsten er det bedste  :)

Envy fik en 1. plads og det kom bag på mig da jeg selv synes hun ligner jeg ved ikke hvad da hun også er i pelsskifte og helt mat.. Hun fik også kommentaren at hun var en god tæve til avl.

Synes selv det er en meget sjov kommentar, men jeg ved jo også at hun bestemt ikke er en god avlstæve da hendes linie jo er blevet lukket ned og jeg har jo så også kontrakt på hende hvis det endelig var. Men det er jo kun udseendet de bedømmer hvilket burde være noget af det sidste der tæller for om en ilder er god til avl.


Citat fra: Charlotte Dato  7. November 2010, kl. 14:34
Jeg var jo derude og kigge igår og jeg vil gerne give en ros til dem der havde ildere i en løbegård hvor der blev fodret med mus. Vi gik forbi nogle gange og da de blev fodret med musene, så blev der lagt "låg" hen over så det ikke var alt for synligt. At jeg så kiggede ind fordi det undrede mig at det var på er jo min egen skyld.  :(  Men tak for det hensyn I tog på den måde.  <3

Hehe Charlotte de lagde låg på fordi den ene af ilderne hoppede ud af løbegården, ikke pga musene.. Selv har jeg faktisk ikke tænkt over at der var folk der ikke brød sig om at se døde mus  :-$, men samtidig mener jeg også at det er et rovdyr der naturligt ville leve af mus..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mustela

#32
Mange tak for en rigtig god dag, masser af skønne mennesker, godt arrangement, grundige dommere -det tog i hvertfald lang tid :)
Og stort tillykke til alle der vandt en roset :)

Jeg er stolt af mine møgunger, de var så dygtige, alle sammen ;)

Citat fra: Trashstar Dato  7. November 2010, kl. 02:06
Tilmeldte ikke mine i år.
Var der sammen med Gitte og Skipper/ Ilderhjemmet
Deres smukke Quark vandt endnu engang 1. pladsen i handicappede.

Quark er bestemt ikke handikappet :) Han er en alm. vildtfarvet kastrat.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Julie

Jeg havde også en rigtig god dag, selvom det ville have været dejligt hvis den sluttede 2-3 timer tidligere.
Tak for en god dag og tillykke til alle vinderne. Zeph fik en 2. plads i pastel/albino angora klassen, hvilket jeg er ret så stolt over, selv om der kun var 4 i klassen da 4 ildere aldrig dukkede op :P

stjernehuset

Jeg vil også sige tak for en dejlig men lang dag.

Jeg vel selvfølgelig også sige tilllykke til de alle de andre vindere. jeg selv (mine unger) kom hjem med 3 første pladser, 2 tredie pladser, bedste vildtfarvet og bedste senior.

Men jeg har en efterlysning. Jeg mangler dommerskema nr. 202 vildtfarvet angora som det lader til at en har fået med hjem ved en fejl. Hvis vedkommende evt. skulle befinde sig her inde på forum og vil sende mig en PM vil jeg blive meget glad.

tzari

Citat fra: Malene Dato  7. November 2010, kl. 15:48
Er der forresten nogen der ved hvad punktet "colour changes" dækker over? Umiddelbart ville jeg gætte på farveskift, men det passer ikke med nogle kommentarer jeg så der.

Tror det er farven generelt for Tops fik at vide han havde for meget hvidt...han er lys standard og har IKKE hvidt på sig han er bare alm lys standard. Og kunne jo se dommerne foretrak standarderne i næsten helt sort.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mustela Dato  7. November 2010, kl. 17:44
Mange tak for en rigtig god dag, masser af skønne mennesker, godt arrangement, grundige dommere -det tog i hvertfald lang tid :)
Og stort tillykke til alle der vandt en roset :)

Jeg er stolt af mine møgunger, de var så dygtige, alle sammen ;)

Citat fra: Trashstar Dato  7. November 2010, kl. 02:06
Tilmeldte ikke mine i år.
Var der sammen med Gitte og Skipper/ Ilderhjemmet
Deres smukke Quark vandt endnu engang 1. pladsen i handicappede.

Quark er bestemt ikke handikappet :) Han er en alm. vildtfarvet kastrat.

Må desværre indrømme at jeg har min tvivl om hvor grundige dommeren egentlig var. Da jeg afleverede min Loui fra tjeckpoint fik jeg ham stort set tilbaeg med det samme og da jeg fik dommerskemaerne kunne jeg se de ikke engang havde opdaget at han har en knægget tand som er ret synligt. Plus at ved Coda havde de skrevet at han havde meget misfravede tænder, og det har han altså bestemt ikke...
Men derudover var det da meget hyggeligt.

Og sys det er meget fint de fik skrevtet ved punkteren så man er klar over hvad de begrunder deres poingivning på, hvis de da så har kigget ordentlig på dyret.

Og se havde jeg åbenbart fået en dejlig influenza som bare blev værre og værre i løbet af dagen;o(

Mener da Quark er pastel?!

Emils far

Ja, det var en veldig hyggelig udstilling, og det var en dejlig afslappet stemning der, med hyggelige mennesker og dyr. Håber det komme en ny udstilling i regi af VIF i de samme lokaler til næste år også...
Arrangørene har virkelig fået gennemført en stor og hyggelig udstilling.

Mine dyr vandt ikke noget denne gang, og det er faktisk helt ok, for så ved jeg at de der vandt måtte have de meste fantastiske ildere, nu når jeg synes mine egne er det.... 8) :dans:
Gratulerer til alle som vandt...


katja74

Først et STORT tillykke til alle vinderne  :)

Tak for nogle hyggelige timer, mens ungerne og jeg var og kigge/sludre.... vi GLÆDER os til vi i næste måned selv skal deltage  :dans:

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Mustela

Citat fra: A_M_T Dato  7. November 2010, kl. 22:52
Citat fra: Mustela Dato  7. November 2010, kl. 17:44
Mange tak for en rigtig god dag, masser af skønne mennesker, godt arrangement, grundige dommere -det tog i hvertfald lang tid :)
Og stort tillykke til alle der vandt en roset :)

Jeg er stolt af mine møgunger, de var så dygtige, alle sammen ;)

Citat fra: Trashstar Dato  7. November 2010, kl. 02:06
Tilmeldte ikke mine i år.
Var der sammen med Gitte og Skipper/ Ilderhjemmet
Deres smukke Quark vandt endnu engang 1. pladsen i handicappede.

Quark er bestemt ikke handikappet :) Han er en alm. vildtfarvet kastrat.


Mener da Quark er pastel?!

Ilderhjemmets Quark er vildtfarvet, men der findes vidst en anden Quark, og det er måske ham du tænker på? Den eneste pastel Ilderhjemmet har, er lille Freja ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ahr sorry, kom vidst i et splitsecond til at tønke på pernilles Quark!

Mustela

Citat fra: A_M_T Dato  8. November 2010, kl. 11:34
Ahr sorry, kom vidst i et splitsecond til at tønke på pernilles Quark!

Hi hi, det er helt ok :) Som sagt, er der jo mere end 1 Quark, så man kan hurtigt blive forvirret ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

ilderhjemmet

#42
Bedre sent end aldrig  :@

Vi siger også tusind tak for en skøn og veltilrettelagt udstilling med dejlige mennesker og skønne dyr  <3

Vores Quark blev nr. 1 i klassen for senior/hanner/vildtfarvet/kastreret - (han er absolut ikke handicappet  ;))
Freja blev nr. 1 i kalssen for senior(tæver/pastel/sterilliseret

Lige for en god ordens skyld, så har vi en handicappet ilder, Frits, han stillede op i handicapklassen, men fik ingen placering  ;)
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anitta PFF

Jeg vil også gerne give en stor klapsalve til VIF arrangørene, de gjorde et flot stykke arbejde..
At dommerne var lang tid om at bedømme de sidste placeringer, kan man ikke klandre arrangørene for. :-)

Må dog sige at jeg og nogle af hvalpekøberne, har grinet af dommernes bedømmelser, alle havde for små øre, for små kranier (tæve kranier) til hannerne, ja selv Nitro havde for lille kranie :-D  Og var pæreformet...   Griner   (Min lille tykke dreng, pæreformet.. Nej slet ikke ) hahahaha

Lone undrede sig over en af kommentarerne..  - Freddy var i sort klasse, og fik en kommentar:  Ikke hvidt nok rundt om snuden ?????  (han fik træk for det)
Nu skal ilderne i sort klasse, jo ligesom være så sorte som muligt, så hvordan kan de bedømme at han ikke har hvidt nok rundt om snuden..
Ved arrangørerne hvordan de bedømmer sort, for var det ligesom på HDI i 2007, så blev Rie's Julian (som Rie selv havde sat i vildtfarvet) rykket af dommerne (Beverly & Keith) til sort, og fik 1 plads, selvom min egen Didrik, var sort, satte de ham på 2 pladsen..

Englænderne ved ikke hvad en sort ilder er, og på sidste års VIF, blev Nitro rykket fra vildtfarvet over til sort, selvom han ikke er sort, og han vandt 1. plads, og bedste sort ???
Han burde slet ikke have vundet i den klasse..

Tror arrangørerne må indskærpe overfor dommerne, hvilke kriterier der er for at en ilder er sort..  For ellers får man ikke de rigtige vindere i de sorte klasser..

Ingen kritik af arrangørerne, men en mulighed for at man "måske" skulle lave en forklaring til Engelske dommere, hvad kriterierne for sort klasse er..
Gorm og jeg forklarede Paul og Jen efter VIF sidste gang, at Nitro ikke var sort, og hvilke kriterier der er for sort, udfra den Tyske standard..

Men ellers havde jeg en rigtig god dag, og fik en super hyggelig dag med nogle af hvalpekøberne, og deres skønne ildere :-)
Og en del af hvalpekøberne fik en præmie med hjem, med en af deres ildere herfra..   Var man lige stolt..   YES!!!
Så godt gået :-D
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira