Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

At fodre med hele foderdyr på udstillinger

Startet af Charlotte, 9. November 2010, kl. 17:11

Charlotte

Citat fra: Eliza Dato  7. November 2010, kl. 17:36

Citat fra: Charlotte Dato  7. November 2010, kl. 14:34
Jeg var jo derude og kigge igår og jeg vil gerne give en ros til dem der havde ildere i en løbegård hvor der blev fodret med mus. Vi gik forbi nogle gange og da de blev fodret med musene, så blev der lagt "låg" hen over så det ikke var alt for synligt. At jeg så kiggede ind fordi det undrede mig at det var på er jo min egen skyld.  :(  Men tak for det hensyn I tog på den måde.  <3

Hehe Charlotte de lagde låg på fordi den ene af ilderne hoppede ud af løbegården, ikke pga musene.. Selv har jeg faktisk ikke tænkt over at der var folk der ikke brød sig om at se døde mus  :-$, men samtidig mener jeg også at det er et rovdyr der naturligt ville leve af mus..

Nu er jeg jo ikke "udefra kommende" så jeg ved godt at de spiser mus, men der var en del som var i hallen af andre årsager og dem skulle man måske tage hensyn til. Specielt hvis der er fri adgang til børn udefra (hvilket der selvfølgelig er på alle udstillingerne). Så selvom det åbenbart ikke var af hensyn til folk som mig der ikke bryder sig om dyr der spiser dyr der ligner dyr (I ved hvad jeg mener  ;) ), så tak alligevel.  :)

[besked=Malene]Delt fra: VIF 2010 er overstået.[/besked]
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Malene

Citat fra: Charlotte Dato  9. November 2010, kl. 17:11
Citat fra: Eliza Dato  7. November 2010, kl. 17:36

Citat fra: Charlotte Dato  7. November 2010, kl. 14:34
Jeg var jo derude og kigge igår og jeg vil gerne give en ros til dem der havde ildere i en løbegård hvor der blev fodret med mus. Vi gik forbi nogle gange og da de blev fodret med musene, så blev der lagt "låg" hen over så det ikke var alt for synligt. At jeg så kiggede ind fordi det undrede mig at det var på er jo min egen skyld.  :(  Men tak for det hensyn I tog på den måde.  <3

Hehe Charlotte de lagde låg på fordi den ene af ilderne hoppede ud af løbegården, ikke pga musene.. Selv har jeg faktisk ikke tænkt over at der var folk der ikke brød sig om at se døde mus  :-$, men samtidig mener jeg også at det er et rovdyr der naturligt ville leve af mus..

Nu er jeg jo ikke "udefra kommende" så jeg ved godt at de spiser mus, men der var en del som var i hallen af andre årsager og dem skulle man måske tage hensyn til. Specielt hvis der er fri adgang til børn udefra (hvilket der selvfølgelig er på alle udstillingerne). Så selvom det åbenbart ikke var af hensyn til folk som mig der ikke bryder sig om dyr der spiser dyr der ligner dyr (I ved hvad jeg mener  ;) ), så tak alligevel.  :)
Nu ved jeg ikke lige om det er "min" løbegård du snakker om (Marshall med blå bund og blå låg)? Jeg fodrede i hvert fald med mus og der blev lagt låg på. Men ja, det var kun fordi Cerulean kunne hoppe ud af den. Ellers havde der ikke været låg på, for man kan jo bedre se ned til dem når der ikke er. Jeg må indrømme at jeg ikke ville tage hensyn til "sarte" mennesker :P Jeg synes ligeså godt folk kan få et ordentligt indtryk af hvilket slags dyr ildere er.. Rovdyr!
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Charlotte Dato  9. November 2010, kl. 17:11
Citat fra: Eliza Dato  7. November 2010, kl. 17:36

Citat fra: Charlotte Dato  7. November 2010, kl. 14:34
Jeg var jo derude og kigge igår og jeg vil gerne give en ros til dem der havde ildere i en løbegård hvor der blev fodret med mus. Vi gik forbi nogle gange og da de blev fodret med musene, så blev der lagt "låg" hen over så det ikke var alt for synligt. At jeg så kiggede ind fordi det undrede mig at det var på er jo min egen skyld.  :(  Men tak for det hensyn I tog på den måde.  <3

Hehe Charlotte de lagde låg på fordi den ene af ilderne hoppede ud af løbegården, ikke pga musene.. Selv har jeg faktisk ikke tænkt over at der var folk der ikke brød sig om at se døde mus  :-$, men samtidig mener jeg også at det er et rovdyr der naturligt ville leve af mus..

Nu er jeg jo ikke "udefra kommende" så jeg ved godt at de spiser mus, men der var en del som var i hallen af andre årsager og dem skulle man måske tage hensyn til. Specielt hvis der er fri adgang til børn udefra (hvilket der selvfølgelig er på alle udstillingerne). Så selvom det åbenbart ikke var af hensyn til folk som mig der ikke bryder sig om dyr der spiser dyr der ligner dyr (I ved hvad jeg mener  ;) ), så tak alligevel.  :)
Børn dør altså ikek af at se en ilder spise mus! det er da det samme som hvis katten har fanget en mus og slæber med hjem og æder. Tværtimod er der nogle børn der sys det er spænende og børn har kun godt af at lærer hvordan naturen hænger sammen! Så de ikke kun trro at Mælkken kommer fra køledisken og katte og ildere spiser mad fra dyrehandlen.

lille_jill

Hvis man kan holde ud at æde en bøf selv, så kan man sgu også holde til at se en ilder spise mus. Hvad er egentligt forskellen? Der var iværtfald ikke overdække på den løbegård mine dyr fik mus i på VIF, det ville da have været for fjollet.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lille_jill Dato  9. November 2010, kl. 22:45
Hvis man kan holde ud at æde en bøf selv, så kan man sgu også holde til at se en ilder spise mus. Hvad er egentligt forskellen? Der var iværtfald ikke overdække på den løbegård mine dyr fik mus i på VIF, det ville da have været for fjollet.
Helt enig, vil næsten sige at det er godt for børn for de så får en bevidsthed om hvor tingene kommer fra og at en bøf for eks. kommer fra en ko og ikke bare køledisken! Det øger deres bevidsthed og hjhælper dem kun til at forstå verden omkring dem.
Det var jo ikke sårn at der lå en parteret ko midt i lokalet! Det var "bare" nogle små mus og det tror jeg lige de fleste børn kan klare!

Eliza

Citat fra: Charlotte Dato  9. November 2010, kl. 17:11
Nu er jeg jo ikke "udefra kommende" så jeg ved godt at de spiser mus, men der var en del som var i hallen af andre årsager og dem skulle man måske tage hensyn til. Specielt hvis der er fri adgang til børn udefra (hvilket der selvfølgelig er på alle udstillingerne). Så selvom det åbenbart ikke var af hensyn til folk som mig der ikke bryder sig om dyr der spiser dyr der ligner dyr (I ved hvad jeg mener  ;) ), så tak alligevel.  :)

Charlotte som de andre siger så er det jo faktisk noget af det mest naturlige i verden, så hvis børn ikke skal kunne tåle at se det så synes jeg nu det er et trist. Hvad siger du til børn når i spiser kyllingelår eller andet kød?
Mit indtryk af børn er at de synes det er helt vildt spændende at lære om sådan nogle ting. Fx var der noget fest i min mands nevøs børnehave hvor der blev parteret (staves) et helt rensdyr.
De har også set slangerne få levende mus flere gange og det er dem der står helt op af glasset og ser.
Jeg ville nu heller ikke tage hensyn til sarte mennesker en anden gang, for det er nu engang det mine dyr spiser.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Forskellen på at købe en bøf i supermarkedet og selv skulle ud og slagte koen og skære kødet ud er at jeg ikke ville kunne spise det hvis jeg selv skulle slå koen ihjel eller se andre gøre det (eller bare se den døde kø og få bøffen overrakt). Ja jeg er totalt dobbeltmoralsk på det punkt men sådan er jeg.

Jeg har lige snakket med en veninde og hendes børn har set døde mus fordi hun har haft slanger men hun kender flere børn som ville blive forskrækkede og græde hvis de så en ilder spise en død mus. Så ja det er rovdyr, men der er ingen grund til at provokere evt udefra kommende med det. Så må man sætte en seddel op på indgangen for at advare. Det er min mening, I er velkomne til at have en anden mening.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Mener du seriøst man skal sætte en seddel op.. Jeg har aldrig set zoologisk have sætte en seddel op at man kan risikere at se døde dyr og der kommer der nok en del flere børn end på vif.

De børn der ville blive kede af at se en død mus blive spist af en ilder er efter min mening ikke opdraget ordentligt, så det er nok mere forældrenes skyld og ikke min fordi jeg lader mine dyr spise mus.
Det kan godt være de først synes det er synd for musen, men så må forældrene jo forklare dem at verden hænger sådan sammen og at ilderen jo også skal have noget at spise. Jeg har ikke oplevet nogle børn der ikke forstod det. Vi lærer det jo allesammen på et eller andet tidspunkt.

At nogle så ikke kan lide at se på det er helt fair, men så kigger man bare den anden vej, for man ved jo godt at det er sådan naturen er.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

ehh da jeg var lille og var i zoo...det var dengang de havde levende kyllinger, som man kunne gå at nusse med inden de blev til foder.
Der vil jeg lige sige at jeg måttet hives derfra stortudende,for det kunne mit lille barne hjerte bare ikke klare at se de skulle være foder.
ved godt at de ikke gør sådan mere....hvorfor mon? (500 hylende unger senere :fnis:)

Jeg bryder mig heller ikke om det nu i voksen :fnis: :-$
Alt hvad der stadig ligner kæledyr,det har jeg det bare ikke godt med at se blive spise.
Selv det billede der er her på forsiden på topia...jeg prøver virklig på ikke at se det,for jeg får det skidt :-$
Det lidt pinligt at have det sådan,og jeg ved godt hvordan fødekæden er ,men derfor kan man jo godt synes det virker lidt stødende.

Skal så lige sige at jeg slet ikke lå mærke til det,og havde jeg set det var jeg bare gået.
Men ja det findes "bløde" børn, og voksne som ikke bryder sig om det.
Men hvorvidt man skal skilte med det...nej
Tror hvis man gør så det faktisk mere spændende at komme og glo på det,selvom man måske er imod det, og så dermed lave ballade ud af det.
Folk med lidt hjerne ved godt hvad det det er vi har, og hvad de ca spiser.
Så skal man jo også sætte store sedler op om at de kan bide :fnis:

Eliza

Eller de kan lugte  :lol:

Nu vil jeg ikke beskylde nogen for noget, men tænker at det også har noget at gøre med hvordan de voksne håndterer situationen.

Nu kommer jeg ofte i zoo og der har jeg altså set mange forskellige dyr ligge som mad. Fx var der en halv hest den ene gang hvor det fatisk var hovedet man så. Har også set døde mus rigtig mange gange ligge i buret hos fx uglerne eller daggamle kyllinger. Og der har været mange andre større døde dyr der har været halvspiste.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

.....der fodres med døde ildere i Harry Potter filmene....

Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sølvsten

#12
Jeg så at der blev givet mus på udstillingen og mig der ellers er lidt sart tog ikke skade af det. Jeg kiggede faktisk en ekstra gang for at se hvordan ilderen tog imod den. Til gengæld tror jeg at jeg næste gang vil lave et skilt hvor der står at man skal spørge før man tager dyrerne op, især hvis det er et barn der tager et op kan jeg godt blive lidt nervøs

AlisVolatPropiis

Citat fra: Eliza Dato 10. November 2010, kl. 16:29
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. November 2010, kl. 16:27
.....der fodres med døde ildere i Harry Potter filmene....

Mener du det?  :D

Ja sgu da *G* og det er altså en børnefilm :) jeg har altså en ide om børn -der iøvrigt spiller spil hvor de dræber hinanden, kan se tom og jerry -hvor man godt nok ikke ser jerry blive spist, fordi tom er en skvatkat, -men man er ikke helt i tvivl om hans intention -HVIS han nu skulle få fat i Jerry...osv osv. ikke er så sarte som man tror....naturprogrammer hvor løver dræber en antilope eller lign. sendes altså også i primetime, eller endda under børnetv i weekenden.

Barky

(Det er HP nr 3, hvor Hippogriffen Stormvind fodres med døde ildere... Flere gange faktisk. Men det er så også i HP 4 at der er en levende albino ilder med, Malfoy blir forvandlet til en) <---- NØRD!
Bla bla bla.... Hilsen Julia