Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

At fodre med hele foderdyr på udstillinger

Startet af Charlotte, 9. November 2010, kl. 17:11

Charlotte

Det er utroligt at man skal nedgøres fordi man tillader sig at skrive at man har det på en anden måde en størstedelen herinde men ok, jeg burde jo være klar over det for sådan er det altid herinde. Så undskyld at jeg tillod mig at tro at der faktisk var nogen der tog hensyn til andre på udstillingen. Det skal ikke ske igen!  >:|
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Som der er flere andre der skriver så kan de heller ikke lide at se det men vælger at kigge den anden vej og så er det ikke værre.
Men du skriver jo at man ligefrem bør sætte skilte op med det og at man bør tage hensyn til sarte folk og det mener jeg så slet ikke og giver udtryk for det her og så er det ligepludselig for at nedgøre dig.. Synes desværre du er god til at vende ting til noget det slet ikke er..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sølvsten

#17
Charlotte det var bestemt ikke min mening at nedgøre dig. Jeg har det selv meget svært med det. Min datter ville ha vendt sig om hvis hun havde set det fordi hun ikke kan lide det.  Jeg tvang mig selv til at se det fordi jeg gerne ville se hvordan en ilder reagerer på det. Jeg mener selv at jeg har givet hende en ordentlig opdragelse, men vi er jo forskellige og har hver vores tærskler.

Eliza

Kan godt se at det kommer til at se lidt sort/hvidt ud.. Altså at hvis børn bliver kede af det så er det forældrene der ikke har opdraget dem ordentligt. Det er så ikke ment sådan.. For jeg ved jo godt at det ikke er så enkelt. Men jeg vil stadig mene at forældrene har en stor del af ansvaret for hvordan situationen bliver og jeg tror ikke at der er nogle børn der vil blive skadet af at se en ilder spise en mus.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sølvsten

Citat fra: Eliza Dato 11. November 2010, kl. 20:03
Kan godt se at det kommer til at se lidt sort/hvidt ud.. Altså at hvis børn bliver kede af det så er det forældrene der ikke har opdraget dem ordentligt. Det er så ikke ment sådan.. For jeg ved jo godt at det ikke er så enkelt. Men jeg vil stadig mene at forældrene har en stor del af ansvaret for hvordan situationen bliver og jeg tror ikke at der er nogle børn der vil blive skadet af at se en ilder spise en mus.

Jamen der kan jeg til dels give dig ret. Jeg har en kæmpe fobi for frøer men jeg har altid prøvet at styre det for ikke at gøre Amanda bange for dem. Jeg tror heller ikke de tager skade af det, men hvis de ikke har lyst synes jeg heller ikke at de skal tvinges til det og det var der bestemt heller ikke nogle der blev til udstillingen. Jeg var nysgerig og fortalte vedkommende hvordan jeg havde det med det og jeg synes bestemt hun tog hensyn til mig og er sikker på hun også ville ha gjort det hvis det havde været et barn der ikke kunne lide det.

Anne

Jeg kommer fra landet og har altid vidst hvor min mad kom fra og også set døde dyr. men derfor brød jeg mig stadig ikke om det da jeg var lille og jeg tuder stadig af og til når jeg ser en kat der er kørt over.

Jeg kan godt aflive en mus og jeg har intet problem med at se dyr spise kød, men jeg er også voksen og mere eller mindre rationel nu.

At børn bliver kede af det synes jeg egentlig er en helt ok reaktion på døde dyr. Men tager de skade af det? Nej det mener jeg ikke.

Stubba

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. November 2010, kl. 16:41
Citat fra: Eliza Dato 10. November 2010, kl. 16:29
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. November 2010, kl. 16:27
.....der fodres med døde ildere i Harry Potter filmene....

Mener du det?  :D

Ja sgu da *G* og det er altså en børnefilm :) jeg har altså en ide om børn -der iøvrigt spiller spil hvor de dræber hinanden, kan se tom og jerry -hvor man godt nok ikke ser jerry blive spist, fordi tom er en skvatkat, -men man er ikke helt i tvivl om hans intention -HVIS han nu skulle få fat i Jerry...osv osv. ikke er så sarte som man tror....naturprogrammer hvor løver dræber en antilope eller lign. sendes altså også i primetime, eller endda under børnetv i weekenden.

Børn er kompetente og kan i en stor udstrækning selv vurdere hvad de kan kapere og ikke :P .. Hvis noget er ulækkert, så kigger man væk osv xD
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

Helt enig Stubba. Man skal ikke overbeskytte børn. Desuden så oplever børn meget værre ting hver eneste dag end døde mus. Nyhederne f.eks. kan få rigtigt mange børn til at ligge vågne om natten.

Sølvsten

Citat fra: Stubba Dato 12. November 2010, kl. 07:33
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. November 2010, kl. 16:41
Citat fra: Eliza Dato 10. November 2010, kl. 16:29
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. November 2010, kl. 16:27
.....der fodres med døde ildere i Harry Potter filmene....

Mener du det?  :D

Ja sgu da *G* og det er altså en børnefilm :) jeg har altså en ide om børn -der iøvrigt spiller spil hvor de dræber hinanden, kan se tom og jerry -hvor man godt nok ikke ser jerry blive spist, fordi tom er en skvatkat, -men man er ikke helt i tvivl om hans intention -HVIS han nu skulle få fat i Jerry...osv osv. ikke er så sarte som man tror....naturprogrammer hvor løver dræber en antilope eller lign. sendes altså også i primetime, eller endda under børnetv i weekenden.

Børn er kompetente og kan i en stor udstrækning selv vurdere hvad de kan kapere og ikke :P .. Hvis noget er ulækkert, så kigger man væk osv xD

Helt enig!!!

Stubba

.. Gud, hvor lød det egentlig klogt! :D .. Haha, så har undervisningen alligevel smittet af på mig.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

haha ja det lød nemlig meget klogt :P Men jeg tror på dig for mine bøger siger også noget i samme stil og de lyver som regel ikke så meget

LordDoom

Her i huset har vi to børn som kommer ofte, og tit er med at fodre med hele foder dyr. Her er det kyllinger. De første par gange var de en smule triste over de små gule dyr skylle ind og ædes af vores små rovdyr.
Men siden har de bare acceptereret det fuldt ud. De vil endda selv give dem til dyrene når de er her.
Har man en kat eller en hund i huset kan det også forkomme den kommer hjem med en mus eller noget andet. Især katte kan og det er tit også levende dyr de slæber med hjem.
Vi syndes det er vigtigt at skabe åbenhed omkring ilderne og deres måde at leve på, og bestemt ikke noget man skal skjule. Og det er udstillinger i stor stil med til at vise folk der kommer udefra hvad ilderen er for et dyr. Derfor syndes vi kun det er en posetiv ting når man kan vise at de også kan spise hele foderdyr. Selvom det er makabert for nogle.

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Eliza

Kunne ikke være mere enig i det i skriver nu allesammen..

Sølvsten: synes det er super du ikke vil vise dit barn at du er bange for frøer. min egen mor var/er panisk for bier og sådan og det gjore at min lillesøster i rigtig mange år blev panisk ved at se ALLE insekter, selv en myre og det kunne nok være undgået..

Jeg synes nu heller ikke det er vildt fedt at se døde dyr men nu er det sådan at jeg har tre dyr der er rovdyr og jeg synes de skal leve så naturligt som muligt. Selvom det krævede lidt at skulle klippe en kanin i stykker..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barky

Da jeg og min søster var små, tog min mor og far os med i Zoologisk have. Det er jo meget normalt, vi gik også i Børnezoo, og min mor satte sig sammen med min søster og jeg ved scenen i den tro at der nu ville komme en ko eller marsvin eller kanin.

Det gjorde der ikke. Det var slanger der var på skemaet. Min mor var ANGST for slanger. Men hun sad der, med sine 2 små døtre på hver sin side, og kunne ikke så godt løbe sin vej skrigende. Så hun slugte sin angst for ikke at smitte os, og hun rørte endda ved den, og har siden da været kureret for sin slangefobi.

Det eneste jeg er bange for er jagtedderkopper, og det er min mor ikke. (Ok, da jeg var barn var jeg også bange for alle insekter. Børnehaven måtte engang forlade skoven pga mig. Men det er en anden historie. *G*)
Jeg synes at min mor gjorde det rette, og skulle det utrolige ske at jeg selv en dag får afkom, så vil jeg heller ikke vise den min angst.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Lea

Min niece så Min søsters gamle slange få en levende mus og hun spurgte hvorfor osv. og vi forklaret hende at det var slangens mad ligesom hun også spiser mad så skal slangen også ellers fik den ondt i maven. hun spjættet kun lidt fordi hun fik et chok hvor slangen hukkede ud efter musen . og hun spurgte om det gjorder ondt på musen hvor hun så fik afvide at det gjorder det ikke..

og hun har også set ildere få levende mus . og det var det samme hun spurgte om . hun var ikke så gammel dengang men ville meget gerne se med.

Børn har godt af at vide at en slange f.eks også får mad og det er så mus eller rotter og det samme med ildere. De får det afvide i skolen ang fødekæden altså..

Hvis man vil "Skjule" / fjerne sine børn fra alt som at dyr spiser dyr osv. så kommer det barn ihverfald ikke til at klare sig i dagens dk..
og kommer man til en udstilling med ildere , rovdyr så burde man også vide at de nok kan får mus osv..
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3