Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Bevis av placeringa inför Champion?

Startet af Starshineferrets, 14. November 2010, kl. 12:26

Starshineferrets

Ser att flera utställningar nu börjat med att man måste dokumentera sin illers placeringar för att kunna få ställa den som chapionkandidat.

Det jag undrar över är ifall det finns någon speciell grund till att utställningarna har börjat med detta? Har folk anmält illrar med felaktiga placeringar? Finns det dem som har försökt att fuska sig till en champion kandidatur på detta vis? Eller är det inget sådant som ligger till grund?

Jag kan ju säga som så att det faktiskt är ganska så svårt att bevisa sådana saker... flera utav utställningarna finns inte mer, resultaten ligger inte alltid utlagda någonstans efter att en hemsida te.x blivit nerplockad. Vilket gör att det kan bli svårt att få "bevis" från arrangörernas sida.
Dessutom vet jag inte om några utställningar där arrangörer ger illern ett certifikat eller erkläring när de har tagit en placering... vanligtvis får man en rosett och/eller en statyett.... och ja.. visst kan man ju fotografera dem.. men det står ju ingenstans på rosetten vilken iller det var som vann... man kan ju lika gärna fota en annan illers staty eller rosett... vilket ju gör att det känns som att det är lika stor risk att någon "fuskar" om det nu är det som är problemet.

För min del känns det här enbart osm en väldigt massa onödigt jobb.. och det känns som att man blir misstrodd redan från start.

Om nu det här med bevisning är ett såpass stort problem vore det kanske något att ha en gemensam skandinavisk hemsida där resultatlistor över samtliga utställningar läggs in så fort resultat listan släpps... på såvis finns ju allt samlat och det minskar arbetet för arrangörerna samt deltagarna.

Barky

Jeg syns faktisk at det er en rigtig god ide med en samlet side over alle udstillings resultater... Men nogen der gider stå med sådan en?

Den kunne jo også indeholde:
Liste over champions
champion regler
osv

Men man kunne jo blive lidt nervøs for at den side også ville diktere udstillingsregler og fjerne den individualitet som vi ellers ser på udstillinger rundt omkring.

Det er vel muligt at der er nogen som kunne finde på at forsøge at snyde ved udstillingerne, ang at stille til champion. Jeg aner ikke hvem, og er ravende ligeglad. Men hvis arrangerørene finder det mere sikkert at bede om bevis for at ilderen rent faktisk har vundet disse ting, så er det vel op til de arrangører at finde ud af hvad de anser som gyldigt bevis.

"Heldigvis" er ildermijøet ikke større end at de fleste kender hinanden, og hinandens dyr. Samt at der altid bliver taget billeder af præmieoverrækkelser.

De gange jeg har haft en ilder jeg mente kunne stille til champion, har jeg blot skrevet en liste over alt hvad ilderen har vundet og sendt det med tilmeldingsskemaet med teksten: "Jeg tror den kan stille til champion - men det bestemmer i." *G*

Men skulle jeg f.eks dokumentere at min ilder har vundet hvad den har vundet, så ville jeg sende billeder fra præmieoverrækkelser samt om muligt, links til resultatlister.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Starshineferrets

Jag håller faktiskt på att sätta idéen i verket ;)

Tanken är enbart en fristående sida där man helt enkelt kopierar in resultaten efter varje utställning, inget annat.
Alltså ska inte sidan påverka något inom utställningsmiljön, men bara fungera som en sida där alla resultat samlas helt fristående från varandra.

Däremot vet jag inte riktigt hur det ligger till med resultatlistorna... får man bara kopiera dem rakt av från utställningarnas sidor/forum? Eller hur fungerar det?

Lena og Peter

Jeg synes det kunne være rigtigt dejligt med en side, hvor man kunne lægge resultaterne fra de forskellige udstillinger..

Jeg håber der er nogle mennesker der vil lave en sådanne side, og at man så kunne for udstillingerne til at oploade Deres resulteter der...  :ja: