Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Lidt nyt fra Tyskland

Startet af Lena og Peter, 14. November 2010, kl. 13:24

Stephanie

Citat fra: Eliza Dato 14. November 2010, kl. 19:31
Nu var det så den samme dommer der dømte begge mine piger hvor jeg mener at de bestemt ikke ville få point der lå så tæt hvis de havde været i samme klasse, så ikke en gang der kan man gå efter høje og lave point hvis det skal være mest muligt fair..

En dommers personlige smag vil også ahos de fleste dommere vise sig i pointene. (f.eks min Potter som er silver, men kun har ca. 30 sorte hår vil hos de fleste dommere ikke få højt på farve, men hos Bev og Keith har han begge gange han har været hos dem fået topkarakter, det er så også de 2 eneste gange han har vundet, så de må kunne lide de helt lyse silver, selvom min personlige mening er at så lys som Potter, er så burde han ligge langt nede i point på farve)


Malene

Årh, hvor fedt at de ikke har gjort det på den der nederen publikumsfavorit-måde! Det håber jeg at de andre tyske udstillinger også har lavet om.
Stort tillykke med de fine placeringer! :D

Hvad var pokalen, de to runde glasting og den tredje/fjerde BIS/BIM-lignende ting til? Og har de fundet ud af hvad håndsprit er? :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lussingen

Tillykke til Jer alle med Jeres fine præmier. Det er bare så flot!

Peter: Jeg synes du har fanget Ann på den helt rigtige måde :fnis: Når enden er god er alting godt 8)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

#18
Mange tak.  :)

Sådan her ser de ud:


BIS til venstre og første pladsen til højre.

Hans BIS certifikat ser sådan her ud:



Ja det er super godt, at de ihvertfald på denne udstilling er gået væk fra den latterlige måde at finde BIS på.
De gav en BIS til den han og tæve med de højeste points, både i korthår og angora.
Tæven fik så 99,25 points og Fire 99,75 points, så jeg vil mene, at tæven fik det vi ville kalde BIM.
Der var 82 korthårs ildere, plus dem i deres handicapklasse, men der kan jeg ikke se deres pelslængde, og 16 angora.
Ann Hillerslev.

Emils far

Det må da være helt dejligt at have de der "pokaler" og det fine ark med beviset som BIS...og ja jeg tror Firemanden snart er Champion også.

Shamua

Det er nogle rigtig flotte pokaler/glasting synes jeg.. Endnu engang tillykke :D

Et eller andet sted er det da også meget fedt at der er angora BIS. Men ja.. lidt underligt måske... Men det er vel det samme som der findes BIS til veteraner... har jeg ladet mig fortælle..

Vil sådan en angora BIS mon tælle ligeså meget som til en almindelig BIS? - også selvom der kun er 16 ildere at vælge imellem!.. Veteran BIS tæller jo også som det samme..  >:|

Vh. Marianne

tzari

Da jeg fik en BOB med Tops var det dommerne der valgte BIV(de kalder det BIS) (der var så 8 og ikke 4 som her). De valgte bedste junior han, bedste junior tæve, bedste senior tæve og bedste senior han. Både i korthår og langhår. Derfra valgte nogle amerikanske dommere der var på den udstil så BOB.  Sært som alle de tyske gør det på forskellige måder  :lol:
Den gang gjaldt en Biv ikke som en BIS selvom de kaldte det det da det jo var flere end 2 der fik BIS´er. Så nu gælder en bedste korthårs han/tæve evt bedste korthårs junior/senior tæve/han som en bis? Eller er det kun for juniorer det gør det. Gælder det så også for angora eller kun korthåret.  Savner virkelig nogle faste regler pt virker det som om det er lidt op til de enkelte udstillinger og det er snot forvirrende  :fnis:  :X men kan da se flere end mig er forvirrede  :)

Tillykke med de flotte resultat og måtte man ikke se ansigterne til næste præmie overrækkelse og ikke bagdelen :lol:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Malene

tzari > Jeg tror stadig ikke at de "BIS'er", som de f.eks. plejer at give i Osnabrück, gælder. Cerulean "vandt" en som junior og den kunne kan ikke bruge fordi der blev givet mere end én "bedste junior".
Om BIS/BIM'erne fra denne udstilling så gælder (når der blev givet 4, i stedet for 2), det aner jeg ikke noget om :lol: Men jeg synes da bestemt at Fire fortjener at kunne stille op som championkandidat :P Især hvis han var den af alle 4 der fik højest pointsum, for så ville han jo have fået BIS'en selv hvis de ikke havde delt det op i korthår og angora.

Jeg er stadig nysgerrig efter hvad pokalen og de to runde glasting var til?
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Starshineferrets

Eftersom BOB delades ut utav 2 andra domare, som inte har dömt alla illrar på utställningen utan helt enkelt ger det till den iller de själva bäst gillar så är ju inte alls det samma sak som att dela ut BIS baserat på poängsumma...

FerretParadise

Malene: De to runde ting var puplikumsfavorit tæve og han, og pokalen var til den deltager der havde rejst længst. Altså mig. :lol:

På denne udstilling var der ikke noget der hed bedste junior, bedste senior eller bedste veteran.
Der var heller ikke som vi kender det, bedste vildtfarvet, bedste pastel osv.

Personligt tror jeg ikke en BIS angora tæller, fordi der kun var 16 angora på udstillingen, og for at en præmie skal tælle med, skal der være over 50 deltagende ildere.

På Rose Ildern havde de BIS/BIM junior, BIS/BIM senior og BIS/BIM veteran.
Men det var kun BIS/BIM senior der talte som rigtige BIS/BIM, BIS junior talte som bedste junior og BIS veteran talte som bedste veteran. BIM junior og BIM veteran talte så ikke som noget, ud over at de var hyggelige at få.

Den BIS Fire nu har fået, er for alle aldersgrupper i korthår, og der var 82 korthårs dyr, altså over 50.
Og den gik som skrevet tidligere til den korthårsilder med flest points.

På nogle udstillinger, faktisk en del, kan en angora slet ikke få BIS.  ;)
Ann Hillerslev.

Lena og Peter

Mange Tak alle sammen... Som Ann skriver var det en meget lang og kold tur... Vi hyggede os så meget vi kunne, men det er jo ikke nemt når man er kold og træt... De ville ikke betale for at få varmet lokalet op, så der var bare koldt og fugtigt... :X


Citat fra: Malene Dato 15. November 2010, kl. 01:00
tzari > Jeg tror stadig ikke at de "BIS'er", som de f.eks. plejer at give i Osnabrück, gælder. Cerulean "vandt" en som junior og den kunne kan ikke bruge fordi der blev givet mere end én "bedste junior".
Om BIS/BIM'erne fra denne udstilling så gælder (når der blev givet 4, i stedet for 2), det aner jeg ikke noget om :lol: Men jeg synes da bestemt at Fire fortjener at kunne stille op som championkandidat :P Især hvis han var den af alle 4 der fik højest pointsum, for så ville han jo have fået BIS'en selv hvis de ikke havde delt det op i korthår og angora.

Jeg er stadig nysgerrig efter hvad pokalen og de to runde glasting var til?

De to runde glas ting var publilkum favoritterne og pokalen vandt Ann, for at være den udstiller der havdr rejst længst... :fnis:

Tzari: Jeg synes ikke det er forvirrende.. Det du oplevede som BIV, ville jo svare til det du selv skriver. Nemlig Bedste Junior han, altså ikke bedste junior, eller Bedste Senior han og det er jo heller ikke det samme som BIS. Ved denne udstilling havde man jo delt ilderne op i korthår og langhår.. Og når man så vinder korthår ( hvilken jo svare til alm. i danmark ) må det jo svare til en BIS i Norge. Og en BIS/BIM i Norge gælder jo på Danske udstillinger.
Grunden til at jeg sammenligner den med Norge er, at da Laban vandt sin BIM på IndianerIldern fortalte de at alle ilder der stillede i handicap og angora ikke kunne vinde varianter. Det var kun korthårs ilderne der havde chance for at vinde BIS/BIM

og med hensyn til mine billeder lægger jeg altså dem ud som jeg har lyst til...

Sølvsten

Kæmpe stort tillykke til alle de dejlige dyr der vandt. Hvor er det bare godt gået.

Næste gang I skal til Tyskland må I ha en varmer med så I ikke bliver syge.

Ekstra tillykke til min udeboende ilder Ramses.

Lena og Peter

Citat fra: Sølvsten Dato 15. November 2010, kl. 08:59
Kæmpe stort tillykke til alle de dejlige dyr der vandt. Hvor er det bare godt gået.

Næste gang I skal til Tyskland må I ha en varmer med så I ikke bliver syge.

Ekstra tillykke til min udeboende ilder Ramses.

Ramses siger mange tak...  ;)

Malene

Citat fra: FerretParadise Dato 15. November 2010, kl. 08:03
Malene: De to runde ting var puplikumsfavorit tæve og han, og pokalen var til den deltager der havde rejst længst. Altså mig. :lol:
Haha, hvor skægt! :lol: Det havde jeg godt nok aldrig gættet på.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Shamua

#29
Citat fra: FerretParadise Dato 15. November 2010, kl. 08:03
Personligt tror jeg ikke en BIS angora tæller, fordi der kun var 16 angora på udstillingen, og for at en præmie skal tælle med, skal der være over 50 deltagende ildere.

På nogle udstillinger, faktisk en del, kan en angora slet ikke få BIS.  ;)

Eller så tæller den vel som bedste angora.. men det er jo ligegyldigt, jeg går ikke ud fra det var en dansker der vandt den, så der er vel ikke en stor chance for at det har nogen betydning for danske udstillingsarrangører..

Og det der med at angora, og handicappet for den sags skyld, på nogen udstillinger ikke kan vinde BIS, synes jeg er noget fis.... De er da ligeså meget en ilder som alle andre er.. Men sådan er det nu engang.. og der er desværre vist ikke særlig mange der deler min holdning..

En anden sag er så hvis dommerne ikke kan li angora og så vælger dem fra..

Men kom lige til at tænkte på noget.. Kunne angora vinde BIS på VIF? De var jo med til recall?

Vh. Marianne