Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Angoraer på udstillinger

Startet af Stephanie, 25. November 2010, kl. 17:52

Shamua

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 25. November 2010, kl. 23:23
Citat fra: Shamua Dato 25. November 2010, kl. 23:19
Jamen jeg er helt enig med dig.. der skal være minimum to klasser for at der kan uddeles bis/bim, så der er nogle at sætte op imod hinanden.
Sad lige og vendte den i hovedet. Egentligt kunne det være fint (i mit hovedet) med en korthårs bis/bim, en angora bis/bim og så biv'er som de var fælles om allesammen (altså kun farvevarianter, ingen bedste angora, for det er jo så egentlig det samme som angora bis)
Og så skulle der være en bedste handicap, og såfremt der er minimum to klasser, kan man lave bis/bim handicap.

Så ALLE dyr var med om farvevarianter, bedste junior, senior, og veteran......måske?

Ehm *G* nu kan det godt være mig...men en angora BIS/BIM er jo virkelig bare være det samme som bedste angora er i forvejen? og så kan man ligeså godt bare afskaffe Variantpriserne?
.emn så er der en hel masse andre ildere der bliver "diskrimineret"
Jamen bis/bim er jo to priser, bedste angora er kun en pris. Og for den sags skyld bedste handicap

Vh. Marianne

Cille

Jeg synes at man skal lave en BOA som så gælder for bis/bim i angora klassen.
Men så skal angora ikke have mulighed for de alm bis/bim.

BOA= best of angora :fnis:

AlisVolatPropiis

*G* ja men marianne...der er typisk kun to angora klasser...en med tæver og en med hanner...eller i hvert fald samlet kun antal til hvad der svarer til to klasser? det vil så sige at de to angoraer...eller måske fire ud af 20...der vinder...nærmest er automatisk sikret en bis eller bim? ja måske er der fire om den...måske 6....men det er stadig et meget meget bedre odds end en korthårs bis/bim ville stille af krav for at vinde....-det er jo på ingen måde fair....og heller ikke en særligt fed pris at vinde....folk ville jo vælte sig i bis og bim'ere og det ville totalt fjerne baggrunden for dem...det er best in show...ikke best in angora....det har vi varianterne til....


Men jeg forstår ikke hvorfor det er ok at en handicappet ilder ikke kan vinde BIS/BIM....men en angora godt måtte kunne? :/

AlisVolatPropiis

Citat fra: Cille Dato 25. November 2010, kl. 23:29
Jeg synes at man skal lave en BOA som så gælder for bis/bim i angora klassen.
Men så skal angora ikke have mulighed for de alm bis/bim.

BOA= best of angora :fnis:

Men den findes jo netop allerede....bedste angora? *G* det ændrer da ikke ret meget at man siger det på engelsk? :P

Shamua

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 25. November 2010, kl. 23:33
Citat fra: Cille Dato 25. November 2010, kl. 23:29
Jeg synes at man skal lave en BOA som så gælder for bis/bim i angora klassen.
Men så skal angora ikke have mulighed for de alm bis/bim.

BOA= best of angora :fnis:

Men den findes jo netop allerede....bedste angora? *G* det ændrer da ikke ret meget at man siger det på engelsk? :P

Hvis den så fik samme "status" som bis og bim ville det være ok i mit hovede....

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

men så skal bedste sort, bedste standard, bedste handicappede osv OGSÅ have samme status som BIS og BIM?! ellers er det da ikke fair, jeg kan godt forstå man gerne vil have lige forhold :) men det nytter altså heller ikke at man kræver BEDRE forhold til en minoritet....

:)

Amazing Ferret

Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så indviklet    :S

Hvis man bare gør så angora bliver bedømt på samme måde som korthårs, jamen så kan angora vil også vinde BIS/BIM

Shamua

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 25. November 2010, kl. 23:37
men så skal bedste sort, bedste standard, bedste handicappede osv OGSÅ have samme status som BIS og BIM?! ellers er det da ikke fair, jeg kan godt forstå man gerne vil have lige forhold :) men det nytter altså heller ikke at man kræver BEDRE forhold til en minoritet....

:)

Jamen sådan som det bliver stillet op, der hvor hele diskussionen startede, var jo fordi handicappet og angora ikke kan vinde bis om bim! Det kan en sort og alle andre farve jo godt. Så skulle der også være noget af højere rang for angora og handicap.

Og jeg kan slet ikke følge at de ikke kan være med i opløbet om farverne, for uanset om de har næsefejl, eller om de mangler en fod, så har de jo stadig en farve. Og en farve er da en farve?

Vh. Marianne

stine

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2010, kl. 23:40
Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så indviklet    :S

Hvis man bare gør så angora bliver bedømt på samme måde som korthårs, jamen så kan angora vil også vinde BIS/BIM

Helt enig.

Jeg forstår ikke hvordan der skulle kunne være flere ildere der fik titlen BIS, så er det jo ikke Best In Show. Altså den bedste på udstillingen, det kan der vel kun være en der får.
Jeg synes så bare at angora-ildere ikke skulle trækkes for næsefejl og manglende underuld i den forbindelse, da det jo er et kendetegn og derfor rigtigt for dem. Så konkurrere alle jo på lige fod, efter de har vundet deres BIV.

Cille

Jeg er lidt enig med trine,men det har vi jo snakket om på msn (shamua)

Jeg vil bare gerne at de kæmper ens om bis og bim (har muligheden for det)
Det med boa var så lidt en joke...bare tanken om at kunen sige...jeg vandt en BOA :lol:, og så folks reaktioner på hvad en boa var :fnis:

Shamua

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2010, kl. 23:40
Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så indviklet    :S

Hvis man bare gør så angora bliver bedømt på samme måde som korthårs, jamen så kan angora vil også vinde BIS/BIM

Men det er jo så det der er et problem, for nogle synes ikke det er fair de ikke får trukket point for deres fejl. Og hvis man har en dommer der har de som så mange andre, at en angora er defekt og kan derfor ikke vinde bis... Så står man og skal vælge mellem en korthårs og en angora, så vil angora jo ALDRIG kunne vinde.

Vh. Marianne

stine

Citat fra: Cille Dato 25. November 2010, kl. 23:45

Det med boa var så lidt en joke...bare tanken om at kunen sige...jeg vandt en BOA :lol:, og så folks reaktioner på hvad en boa var :fnis:

Jeg mangler en 'tak' knap :fnis: Fedt at kunne fortælle folk at ens ilder har vundet en boa :dans:

Shamua

Citat fra: Cille Dato 25. November 2010, kl. 23:45
Jeg er lidt enig med trine,men det har vi jo snakket om på msn (shamua)

Jeg vil bare gerne at de kæmper ens om bis og bim (har muligheden for det)
Det med boa var så lidt en joke...bare tanken om at kunen sige...jeg vandt en BOA :lol:, og så folks reaktioner på hvad en boa var :fnis:
Ja men det er jeg jo så ikke. Og det bliver jeg heller ikke. For hvis en angora ikke KAN komme med i opløbet om den rigtige bis, burde der være en pris til angora som har samme status...... men det bliver vi nok aldrig enige om :fnis:

Vh. Marianne

Amazing Ferret

Citat fra: Shamua Dato 25. November 2010, kl. 23:48
Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2010, kl. 23:40
Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så indviklet    :S

Hvis man bare gør så angora bliver bedømt på samme måde som korthårs, jamen så kan angora vil også vinde BIS/BIM

Men det er jo så det der er et problem, for nogle synes ikke det er fair de ikke får trukket point for deres fejl. Og hvis man har en dommer der har de som så mange andre, at en angora er defekt og kan derfor ikke vinde bis... Så står man og skal vælge mellem en korthårs og en angora, så vil angora jo ALDRIG kunne vinde.

Jamen er det så ikke bare at lave en standard liste over hvad vi i DK synes om angora. Ligesom det med nakketag. Og så skal dommerne bare dømme som er det korthårsildere

Starshineferrets

så säger jag det igen :D oavsett näsfel eller avsaknad av underull.. så ser en angora inte ut som en korthår.. de har en annan morfologi helt enkelt.. en annan kraniestruktur och i de flesta fall även korpssbyggnad.. vilket gör att även om domaren inte ger avdrag för näsa + päls... så skall en domare som inte bara ser till färg och klolängd även ge avdrag för annan huvudstruktur tex... och då är vi där igen.. med att det blir "orättvist".

Som ägare av en angora är jag själv väldigt nöjd med om de bara får vara med och tävla om Bästa Angora... vinner man där så vet man att de just den dagen är bäst bland alla angoror som alla bedömts utefter varandra, likvärdigt. De gånger min angora placerat sig högre mot korthårs illrar vet jag att det varit för att domaren haft en angora preferens.. och att det har varit det som avgjort det. Nu behöver det så klart inte alltid vara så... men i min angoras fall vet jag att anledningen till att hon vann BIV var just därför... och det känns inte som att hon förtjänade att vinna de placeringarna lika mycket som om hon hade blivit bedömd på lika villkor.