Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Angoraer på udstillinger

Startet af Stephanie, 25. November 2010, kl. 17:52

Sølvsten

Mænd i små underbukser er da ikke andeledes end mænd i lange underhyler...med eller uden uld

Jo de er :P

Cille

Citat fra: Sølvsten Dato 26. November 2010, kl. 19:29
Mænd i små underbukser er da ikke andeledes end mænd i lange underhyler...med eller uden uld

Jo de er :P

Forskellen er vel så at dem med lange,der kan man ikke se de hvide lidt behåret ben :lol: :lol: :lol: :lol:

Sølvsten

Citat fra: Cille Dato 26. November 2010, kl. 20:29
Citat fra: Sølvsten Dato 26. November 2010, kl. 19:29
Mænd i små underbukser er da ikke andeledes end mænd i lange underhyler...med eller uden uld

Jo de er :P

Forskellen er vel så at dem med lange,der kan man ikke se de hvide lidt behåret ben :lol: :lol: :lol: :lol:

He he


Eliza

Cille: Som jeg ser det så får angora deres egen klasse for at have en bedre chance for at vinde, lidt ligesom HC ildere har en større chance for at vinde noget fordi der bliver lavet en speciel klasse for dem.

Men det er da ikke fair at en ilder der har fået særregler og lidt større chancer for at vinde noget, så skal være med i den store pulje hvor de andre ildere har haft meget hårdere konkurrence?

Jeg synes det er helt fint angoraer får mulighed for at vinde bis/bim men så skal de ikke have klasser til dem selv men dømmes på lige fod med alle andre på udstillingen.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

Eliza:
Hvorfor ikke?...hver farve har da deres egne klasser,med hvad man kigger på af deres fejl og mangler.
Plus de har den fordel at de for det meste kun kæmpe med en farve og et køn...det gør angora ikke.
De nemlig tit blandet ang køn og alder, plus farve. (uden vi brokker så højlydt :fnis:)

Går lige i firkant mode igen.

Men er en mongol,autister,spasser osv,  så mindre et mennesker fordi de er det?
Nej de er i mine øjne da stadig også mennesker

Alle mennesker kan da deltage også i skønheds konkurrencer, hvis man da bliver valgt ud... men alle har da muligheden
Jeg tror så aldrig en af de "syge" mennesker vil deltage i noget med skønheds et eller andet....fordi de ved de ikke vil gå vidre, men det så noget andet og det er deres eget valg
Men der findes jo så også handicap OL, hvor de også kan vinde ca. det samme som alm OL

Nogen mennesker er også mere behåret end andre.... men de heller ikke udlukket fra at deltage på lige fod.

ang fejl og mangler og anderledes bygning,ja der kan vi også forsætte i mennesker racen...neger (australske, og afrikanske, grønlænder,dem fra asien osv)... vi har faktisk også anden bygning end dem.
vores næse,knogler og flere andre ting er også anderledes... men i konkurrencer deltager man da på lige fod.
Negre så løber skide godt,dem fra Asien er gode til akrobatik ,Russer til gymnastik og os blegfede Dansker er bedst til svømning eller sejllads :lol:... men man kan alle deltage
Eller tykke og tynde kan deltage sammen....at de tynde så har en fordel i de fleste tilfælde, i hvad det måtte være de deltager i, det ved man jo så godt
(alle her kan også deltage i skønheds halløj )

Og jeg kunne forætte :fnis:
Men altså, det har jo aldrig før været det store problem, og de har deltaget i kampen om BIS/BIM før, de har bare aldrig vundet den.... men der var så heller ikke brok over det,for vi ved godt deres chance er lille for vinde det.... men de har haft muligheden.

Men det så den folk vil tage fra dem nu...den mulighed, og så er det man tænker HVORFOR?
Er det så der de flere chancer for de alm for få dem ?, og hvorfor skal de alm have BIS/BIM hvis angora ikke skal.
Hvorfor er de så specielle?.... de har da også bedste det ene og det andet...så hvorfor de 2 pladser mere til dem?.
Så skal dommernes favorit vel også laves om til det kun er de alm der må får dem, da angora jo åbenbart er anden rangs, og slet ikke burde deltage


Shamua


Vh. Marianne

Eliza

For pokker da det er jo helt umuligt at få dig til at forstå hvad jeg mener  :lol:

Nu har jeg skrevet tidligere at man ikke kan sammenligne hunde og ildere, så tror virkelig ikke sammenligningen med mennesker er bedre  :) Jeg synes faktisk den er laaaangt ude hvis jeg skal være ærlig..

Hvis du nu vil stille det sådan op, ville du så synes det var fair at man bedømte alle almindelige mennesker og så havde en gruppe for handicappede hvor man jo ser bort fra deres handicap og så til sidst skulle de være med i den afgørende runde om at blive den flotteste? Hva så hvis dommeren havde et handicappet familiemedlem og derfor valgte at det skulle være den person der vandt, ville du så synes det faktisk var den flotteste, det tror jeg ikke og ellers er det nok bare mig der er noget galt med  ;)

Det kan godt være de har haft chancen før, men det var måske også forkert..
Som sagt så synes jeg det er helt fair de vinder bis/bim hvis de ikke har en klasse for sig selv. Og ellers må man jo lave en udstilling for angoraer hvor man så får træk hvis man har en korthårs ilder med. Nu har angoraerne bare fået lov til at stille på "almindelige" udstillinger, men selvfølgelig kan de ikke stille på lige fod med alle de andre..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Jamen altså.. Handicappede mennesker kan altså også vinde en guldmedalje....

Vh. Marianne

Amazing Ferret

^^Handikappede mennesker kan altså godt være flotte :fnis: :fnis:

Amazing Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. November 2010, kl. 17:17
^^Handikappede mennesker kan altså godt være flotte :fnis: :fnis:

Hov glemte lige noget  :fnis:

Jeg vil altså godt lige pointere at jeg bestemt ikke synes det er nemmere at vinde Bedste Angora end det var at vinde bedst i andre farver. Så jeg kan virkelig ikke se hvorfor du tror det er nemmere. For som Hanne skrev, så er angora klasserne jo tit smidt sammen i en store pærevælling. Og det skal dommerne jo så tage højde for, for tæver og hanner er sq ikke ens

Cille

Citat fra: Eliza Dato 27. November 2010, kl. 17:10
For pokker da det er jo helt umuligt at få dig til at forstå hvad jeg mener  :lol:

Nu har jeg skrevet tidligere at man ikke kan sammenligne hunde og ildere, så tror virkelig ikke sammenligningen med mennesker er bedre  :) Jeg synes faktisk den er laaaangt ude hvis jeg skal være ærlig..

Hvis du nu vil stille det sådan op, ville du så synes det var fair at man bedømte alle almindelige mennesker og så havde en gruppe for handicappede hvor man jo ser bort fra deres handicap og så til sidst skulle de være med i den afgørende runde om at blive den flotteste? Hva så hvis dommeren havde et handicappet familiemedlem og derfor valgte at det skulle være den person der vandt, ville du så synes det faktisk var den flotteste, det tror jeg ikke og ellers er det nok bare mig der er noget galt med  ;)

Det kan godt være de har haft chancen før, men det var måske også forkert..
Som sagt så synes jeg det er helt fair de vinder bis/bim hvis de ikke har en klasse for sig selv. Og ellers må man jo lave en udstilling for angoraer hvor man så får træk hvis man har en korthårs ilder med. Nu har angoraerne bare fået lov til at stille på "almindelige" udstillinger, men selvfølgelig kan de ikke stille på lige fod med alle de andre..

Jeg kan jo så kun sige i lige måde med at for dig til at forstå hvad vi mener.
Jeg skriver jo netop også det sat firkantet op.... men ja der er da noget om snakken.

Men så forstæl mig hvorfor de almindelige ilder som man kan få på hver gadehjørne(overdrevet,men også lidt sandt) er så specielle at netop de skal have en BIS/BIM.
De har som sagt også bedste det ene og det andet....så måske man så bare skal droppe BIS/BIM

Ang handicappet mennesker ,så kan de da som erikas sige være smukke...kommer da helt an på hvad handicap er
En mangel af ben,arm eller i den stil er jo også handicap,men de kan da stadig være super smukker af den grund...så der er det vist en anden der har fordomme :fnis:

Eliza

Ja handicappede kan være flotte men de kan ALDRIG vinde en skønhedskonkurrence med almindelige mennesker, sådan er det bare.
Og så kan i altså heller ikke sige at alle kan stille op i en skønhedskonkurrence, det kræver nogle helt specielle mål osv.. så plaes drop den latterlige sammenligning..

En almindelig ilder kan vinde bis/bim fordi det er dem konkurrencen er lavet for. Der er siden hen kommet angoraer til og udstillingerne har været så søde at de da også skulle have lov til at være med selvom de måske burde have deres egen udstilling for at det kunne blive fair.
Så har angora ejerne vænnet sig til det og så vil de have mere, men det kan bare ikke lade sig gøre hvis det skal være fair.
Mit råd er at hvis i så gerne vil have mulighed for at vinde bis/bim til jeres angora, så lav en udstilling for dem eller tag til tyskland  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 27. November 2010, kl. 17:44
Ja handicappede kan være flotte men de kan ALDRIG vinde en skønhedskonkurrence med almindelige mennesker, sådan er det bare.
Og så kan i altså heller ikke sige at alle kan stille op i en skønhedskonkurrence, det kræver nogle helt specielle mål osv.. så plaes drop den latterlige sammenligning..

En almindelig ilder kan vinde bis/bim fordi det er dem konkurrencen er lavet for. Der er siden hen kommet angoraer til og udstillingerne har været så søde at de da også skulle have lov til at være med selvom de måske burde have deres egen udstilling for at det kunne blive fair.
Så har angora ejerne vænnet sig til det og så vil de have mere, men det kan bare ikke lade sig gøre hvis det skal være fair.
Mit råd er at hvis i så gerne vil have mulighed for at vinde bis/bim til jeres angora, så lav en udstilling for dem eller tag til tyskland  :)

Hvorfor skriver du ikke bare hvad du virkelig mener om angora nu du er i gang :fnis:

Hvordan ville du have det hvis du ville med på en udstilling og vildtfarvet ikke kunne vinde BIS/BIM? Ville du seriøst være ligeglad? Nej det tror jeg ikke.
For at bringe lidt OT ind i det, så gik du jo lige så meget op i at man ikke bruger nakketag på dine dyr på en udstilling!!!!!!!

Dette emne er noget der betyder meget for os der har angora og nej det er satme ikke fair at de ikke kan få den chance at vinde BIS/BIM uanset hvordan pokker du sætter det op

Shamua

Citat fra: Eliza Dato 27. November 2010, kl. 17:44
En almindelig ilder kan vinde bis/bim fordi det er dem konkurrencen er lavet for. Der er siden hen kommet angoraer til og udstillingerne har været så søde at de da også skulle have lov til at være med selvom de måske burde have deres egen udstilling for at det kunne blive fair.
Så har angora ejerne vænnet sig til det og så vil de have mere, men det kan bare ikke lade sig gøre hvis det skal være fair.
Mit råd er at hvis i så gerne vil have mulighed for at vinde bis/bim til jeres angora, så lav en udstilling for dem eller tag til tyskland  :)

Ehhh, jeg aver godt nok ikke udstillinger for korthårs ilderes skyld. Jeg laver udstillinger for alle ilderes skyld! Det er da det dummeste jeg længe har hørt?!

Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: Shamua Dato 27. November 2010, kl. 18:06
Citat fra: Eliza Dato 27. November 2010, kl. 17:44
En almindelig ilder kan vinde bis/bim fordi det er dem konkurrencen er lavet for. Der er siden hen kommet angoraer til og udstillingerne har været så søde at de da også skulle have lov til at være med selvom de måske burde have deres egen udstilling for at det kunne blive fair.
Så har angora ejerne vænnet sig til det og så vil de have mere, men det kan bare ikke lade sig gøre hvis det skal være fair.
Mit råd er at hvis i så gerne vil have mulighed for at vinde bis/bim til jeres angora, så lav en udstilling for dem eller tag til tyskland  :)

Ehhh, jeg aver godt nok ikke udstillinger for korthårs ilderes skyld. Jeg laver udstillinger for alle ilderes skyld! Det er da det dummeste jeg længe har hørt?!

Det kan da godt være det var sådan engang.. Men altså, velkommen til 2010!

Vh. Marianne