Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

En bliver til flere ..

Startet af Julie Stuhr, 16. Januar 2009, kl. 17:56

Julie Stuhr

En ilder blev til to, og nu vil jeg gerne have en mere :)
Hvordan overbeviser man andre om at det er fornuftigt?

Namilla

Der er fornuft i det, så længe man gør det for dyrenes bedste... men hvis man samler, bare for at samle, så er det ikke længere fornuftigt....håber du kan se hvad jeg mener?
Prøv at fortælle at dyrene er flokdyr og at de har enormt megen glæde af at være sammen... har man to, og den ene er mere legesyg end den anden, så får den ikke så legesyge sjældent en pause... har man 3 eller 4, så er der altid nogen at lege med... for mig er 3 eller 4 det perfekte antal...bliver det flere, så tror jeg jeg ville have svært ved at give hver ilder den opmærksomhed som jeg syntes hvert dyr skal have..

Emmadyhr

Jeg syndes godt nok også det er svært at overbevise familie og venner om at ,at havde 4 ilder er ikke det samme som at havde 4 hunde eller katte.. De fatter det bare ikke og ruller med øjnene og prøver at komme over på noget andet at snakke om..Jeg vil virkelig også gerne også havde et råd i den retning..
Min familie kan ikke lide min dyr, så én mere ,er et mere problem og en kamel der skal sluges.Heldigvis er det jo mig der bedstemmer og det er så endt med at min familie ikke vil kommer fordi (de lugter :@) Og andre gode undskyldninger..(der er andre mere private grunde også, men hvor dyrene får skylden )
Men selv nære venner som bare ikke har ilder ,fatter den bare ikke.2 må være det højeste mener de..
så ja.. hvad siger man???

PiaLyng

altså jeg prøver strækt at overbevise min kæreste om jeg må have en bedre legekamerat til Felix :)
Men han bruger den med jeg har Freja til Felix :-$ Jamen.. Felix er et puttedyr, men ikke lige så meget som Freja. Så jeg synes Felix skal have en ligeilder han kan lege med, istedet for at drille hunden hele tiden, for hun piver bare når han bider 8o|.
Men altså.. tror det noget med om din ilder mangler en ven, som i mit tilfælde.. da freja ikke rigtig gider felix  :)

Namilla

Min familie besøgte heller ikke mig, da jeg boede i lejlighed...(nu går de udenfor, så nu gør det ikke noget)... men altså, man må jo gøre op med sig selv, hvad der er vigtigst...familien eller dyrene... Man kan ikke tvinge andre til at kunne lide dyrene...det kan være svært at forstå, men det er nøjagtig det samme som med krybdyr og hvirvelløse...hvis man ikke kan lide dem, så kan man ikke, selvom det kan være nok så svært at forstå for andre...men det må man respektere..
Når man selv bestemmer, så kan man jo heldigvis gøre som man vil, men jeg vil dog stadig råde alle til at vurdere om det er for dyrenes skyld, eller ens egen man anskaffer sig dyr (det kan jo gå over gevind)... hvis det bliver på dyrenes præmisser, at der kommer nye til, fx fordi de skal til at gå i hold, ja så går det jo ud over det/de dyr man havde i forvejen...

Amazing Ferret

Citat fra: Namilla Dato 16. Januar 2009, kl. 18:36
Der er fornuft i det, så længe man gør det for dyrenes bedste... men hvis man samler, bare for at samle, så er det ikke længere fornuftigt....håber du kan se hvad jeg mener?

Helt enig...

Jeg synes det er ok at have 10-15 stykker, men efter der vil jeg mene det er at gå over i en samlermani. Jeg tror ikke på at hvis man har 20+ at man kan have den samme kontakt til dyrene som hvis man kun har 6 fx.

Min familie er heller ikke vilde med at jeg har mine ildere, men de acceptere det(bare ikke min far, der mener det er noget skravl og de lugter) Jeg må jo også acceptere deres hobby'er, så må de også acceptere min

Julie Stuhr

To er praktisk, der er en til hver hånd, men det ville bare hyggeligt med en mere :)
Jeg vil heller ikke komme op på flere end 4 nogensinde, det vil jeg set ikke kunne overskue, og man kan jo ikke nå at hygge om dem allesammen.