Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

En dansk ilderrangliste?

Startet af Shamua, 27. December 2010, kl. 17:54

Shamua

Forleden fik jeg en idé, som jeg så nævnte for et par venner som synes det kunne være rigtig fedt. Så vi arbejdede videre med idéen og vi vil så dele den med jer, for at høre om det har nogen interesse. Det drejer sig om at lave en rangliste for danske ildere, såvel som der findes ranglister inden for golf, ridning, svømning ja you name it! Og vi er så kommet frem til et udlæg af et regelsæt.


RANGLISTE-REGLERNE FOR ILDERE PÅ DEN DANSKE RANGLISTE
Ranglisten vil hvert år løbe fra The Dooking Ferrets Show til næste The Dooking Ferrets Show. I sæsonen 2010/2011 løber fra den 1. oktober 2010 til The Dooking Ferrets Show 2011.
Ranglisten er gratis at deltage i, og vi vil selv forsøge løbende at opdatere ranglisten efter hver udstilling, men vi kan selvfølgelig lave fejl. Hvis vi har glemt at give lige netop din ilder point, bedes du skrive en mail om fejlen til: marianneteriksen@hotmail.com
Denne rangliste er kun for dansk-ejede dyr.

Det vil være sådan at det kun er de 3 bedste udstillingsresultater pr. ilder, der vil blive registreret på ranglisten. På den måde for alle en chance for at kunne komme til toppen, og man kan forbedre sin pointsum ved at fjerne de "dårlige" resultater.

Disse regler gælder uanset alder, pels, køn og evt. handicap, og dækker for både indlandske og udlandske udstillinger.

Der vil være en præmieoverrækkelse til de 3 højest placerede ildere på ranglisten til The Dooking Ferrets Show 2011. Dvs. denne udstilling tæller med i ranglisten.
Præmien vil være en vandrepokal som skal gå videre for hver udstillingssæson, og en mindre pokal som man kan gemme.
Dvs. første pladsen får en vandrepokal hvor ilderens navn og ejeren vil blive indgraveret i pokalen, samt en pokal man kan beholde bevis/minde, og anden og tredje pladsen får også en pokal som man må beholde.

Det indskærpes at BIS, BIM og BIV skal være valgt af dommere eller ud fra højeste pointsum. Dvs. BIS, BIM og BIV valgt af publikum, kan ikke tælle med til denne rangliste.
BIS = Best I Show
BIM = Best I Modsat
BIV = Bedste farvevariant, bedste junior, bedste senior, bedste veteran, bedste angora


POINT OVERSIGT – KORTHÅRS/ANGORA ILDERE
Placering   Pointsum
BIS                 10
BIM                 8
BIV                 6
1. plads         4
2. plads         3
3. plads         2
4. plads         1

For at få point for en 4. plads skal der minimum have været 5 *mødte i klassen.
For at få point for en 3. plads skal der minimum have været 4 *mødte i klassen.
For at få point for en 2. plads skal der minimum have været 3 *mødte i klassen.
For at få point for en 1. plads skal der minimum have været 2 *mødte i klassen.

*Mødte, vil sige at de skal have været med til bedømningen.

Hvis det sker at der eksempelvis er to eller flere ildere med samme point sum, hvor der ikke har været en recall for at afgøre en gældende placering, vil disse ildere alle få point for den gældende placering.

Ved lige score i den afsluttende pointsum, vil placeringerne afgøres således:
Først tælles hvem der er flest BIS.
Ved lige antal af BIS, tælles hvem der har flest BIM.
Ved lige antal af BIM, tælles hvem der har flest BIV.
Ved lige antal af BIV, tælles hvem der har flest 1. pladser.
Ved lige antal af 1. pladser tælles flest 2. pladser.
Ved lige antal 2. pladser, tælles flest antal 3. pladser. OSV


Der vil ligeledes være en rangliste for ildere der stiller i handicap klasser. Hvis ilderen skal have point til denne rangliste, skal den på den givne udstilling være stillet i handicap klassen/klasserne.

POINT OVERSIGT – HANDICAP ILDERE
Placering   Pointsum
1. plads         4
2. plads         3
3. plads         2
4. plads         1



Her vil der ligeledes være en vandrepokal og en pokal som man kan beholde. Dog er det kun første pladsen der får noget, da der ikke er så mange ildere i DK der stiller i handicap klasserne.


:D
Er det noget der har interesse for danske udstillere?





Vh. Marianne

FerretParadise

Tæller champion certifikater ikke med?
Ann Hillerslev.

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg er helt sikekr med på den.. Selvom jeg ikke lige er den der vinder meste :lol:

Shamua

#4
Citat fra: FerretParadise Dato 27. December 2010, kl. 18:01
Tæller champion certifikater ikke med?

Nej vi har valgt ikke at tage certifikaterne med, da det jo er et bevis på at man har vundet en masse forskellige ting. Min egen tanke er, at man så får dobbelt point for at ha vundet noget. ?   >:|
Hvis certifikat skulle med, tænker jeg at man kan få 1 point for et certifikat.

Vh. Marianne

Shamua


Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 27. December 2010, kl. 18:06
Jeg er helt sikekr med på den.. Selvom jeg ikke lige er den der vinder meste :lol:
Jeg vinder heller ingenting, men synes stadig det kunne være fedt, og samtidig også noget der gør, at jeg får lyst til at deltage med eksempletvis angora på en udstilling hvor de ikke kan vinde bis og bim..

Vh. Marianne

FerretParadise

Så er det for plat til at jeg gider være med, for et champion certifikat er jo det "højeste" en ilder kan få.  ;)
Ann Hillerslev.

Shamua

#8
Citat fra: FerretParadise Dato 27. December 2010, kl. 18:12
Så er det for plat til at jeg gider være med, for et champion certifikat er jo det "højeste" en ilder kan få.  ;)
Ja, men det er et bevis for at din har vundet en masse og ikke en præmie, men det her jeg har lagt ud er kun et forslag til hvordan det evt. kunne være. Hvis der er flere der har det ligesom dig, så skal det selvfølgelig med. Er der det?? Anyone?

Vh. Marianne

Barky

#9
Citat fra: Shamua Dato 27. December 2010, kl. 18:09
Citat fra: Barky Dato 27. December 2010, kl. 18:03
Ligesom en Topkatte liste?

F.eks: http://darak.dk/Topkatte/2009/voksen.htm


Findes sådan en :P Men ja :D hehe

Topkatte lister fungerer vist nok ved at man ved årets slutning sender ens udstillingsresultater ind på hver kat. (Kun hvis man mener at man har en chance for at vinde ved point. Hvis katten f.eks ikke er udstillet ret meget, kan den ikke have optjent ret mange point, og derved kan man ikke regne med at vinde over en kat som f.eks har deltaget rigtig meget.)
Og jo mere man self vinder på hver udstilling - jo højere point.
Og så bliver der regnet sammen på alle indsendte og årets Topkatte bliver præsenteret i forskellige kategorier. Voksen, Kastrat, Killing, Veteran og Huskat.

Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Citat fra: Barky Dato 27. December 2010, kl. 18:15
Citat fra: Shamua Dato 27. December 2010, kl. 18:09
Citat fra: Barky Dato 27. December 2010, kl. 18:03
Ligesom en Topkatte liste?

F.eks: http://darak.dk/Topkatte/2009/voksen.htm


Findes sådan en :P Men ja :D hehe

Topkatte lister fungerer vist nok ved at man ved årets slutning sender ens udstillingsresultater ind på hver kat. (Kun hvis man mener at man har en chance for at vinde ved point. Hvis katten f.eks ikke er udstillet ret meget, kan den ikke have optjent ret mange point, og derved kan man ikke regne med at vinde over en kat som f.eks har deltaget rigtig meget.)
Og jo mere man self vinder på hver udstilling - jo højere point.
Og så bliver der regnet sammen på alle indsendte og årets Topkatte bliver præsenteret i forskellige kategorier. Voksen, Kastrat, Killing, Veteran og Huskat.
Det er derfor vi har sagt at det kun er de 3 bedste udstillingsresultater som tæller med, så alle har en lige chance. Der vil jo selvfølgelig være noget som tager til samtlige danske udstillinger, nogen i norge og nogen i tyskland, sverige osv. Men det er kun de 3 bedste resultater der tæller med. Altså ilderens 3 bedste udstillinger

Vh. Marianne

lille_jill

Syntes at det lyder som en fin idé. Jeg er bare ved at være lidt mættet af udstillinger, så det ville nok ikke være noget jeg fik gavn af.

Shamua

Citat fra: Shamua Dato 27. December 2010, kl. 18:14
Citat fra: FerretParadise Dato 27. December 2010, kl. 18:12
Så er det for plat til at jeg gider være med, for et champion certifikat er jo det "højeste" en ilder kan få.  ;)
Ja, men det er et bevis for at din har vundet en masse og ikke en præmie, men det her jeg har lagt ud er kun et forslag til hvordan det evt. kunne være. Hvis der er flere der har det ligesom dig, så skal det selvfølgelig med. Er der det?? Anyone?
Sidder lige og vender den i hovedet, og hvis man skulle tage champion certifikater med, så skal det jo kun være dem der er vundet i den gældende sæson. Og hvor mange point forslår du så et certifikat skal give? :)

Vh. Marianne

Shamua

#13
Citat fra: lille_jill Dato 27. December 2010, kl. 18:22
Syntes at det lyder som en fin idé. Jeg er bare ved at være lidt mættet af udstillinger, så det ville nok ikke være noget jeg fik gavn af.
Tjaa.. Hvis du deltager på 3 udstillinger på et år, og din ilder vinder alle 3 gange, og får biv/bim/bis så ville du have en chance. Men hvis du selvfølgelig ikke gider udstillinger mere, ja så er det jo ikke noget der kommer til at være noget for dig.  >:|
Men tak :)

Vh. Marianne

FerretParadise

Citat fra: Shamua Dato 27. December 2010, kl. 18:23
Citat fra: Shamua Dato 27. December 2010, kl. 18:14
Citat fra: FerretParadise Dato 27. December 2010, kl. 18:12
Så er det for plat til at jeg gider være med, for et champion certifikat er jo det "højeste" en ilder kan få.  ;)
Ja, men det er et bevis for at din har vundet en masse og ikke en præmie, men det her jeg har lagt ud er kun et forslag til hvordan det evt. kunne være. Hvis der er flere der har det ligesom dig, så skal det selvfølgelig med. Er der det?? Anyone?
Sidder lige og vender den i hovedet, og hvis man skulle tage champion certifikater med, så skal det jo kun være dem der er vundet i den gældende sæson. Og hvor mange point forslår du så et certifikat skal give? :)
Lige nu kan jeg ikke helt få min hjerne til at dreje den rigtige vej, så jeg kan ikke svare dig. :lol:
Dog synes jeg det burde hedde noget lidt andet end rangliste, når man kun må tælle de 3 bedste udstillinger med, for det bliver jo lidt misvisende.
Ja jeg ved godt, at I vil lave det på den måde, så alle har en chance, men det er da stadig misvisende i min verden.
Ann Hillerslev.