Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

En dansk ilderrangliste?

Startet af Shamua, 27. December 2010, kl. 17:54

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato 27. December 2010, kl. 18:34
Citat fra: Shamua Dato 27. December 2010, kl. 18:23
Citat fra: Shamua Dato 27. December 2010, kl. 18:14
Citat fra: FerretParadise Dato 27. December 2010, kl. 18:12
Så er det for plat til at jeg gider være med, for et champion certifikat er jo det "højeste" en ilder kan få.  ;)
Ja, men det er et bevis for at din har vundet en masse og ikke en præmie, men det her jeg har lagt ud er kun et forslag til hvordan det evt. kunne være. Hvis der er flere der har det ligesom dig, så skal det selvfølgelig med. Er der det?? Anyone?
Sidder lige og vender den i hovedet, og hvis man skulle tage champion certifikater med, så skal det jo kun være dem der er vundet i den gældende sæson. Og hvor mange point forslår du så et certifikat skal give? :)
Lige nu kan jeg ikke helt få min hjerne til at dreje den rigtige vej, så jeg kan ikke svare dig. :lol:
Dog synes jeg det burde hedde noget lidt andet end rangliste, når man kun må tælle de 3 bedste udstillinger med, for det bliver jo lidt misvisende.
Ja jeg ved godt, at I vil lave det på den måde, så alle har en chance, men det er da stadig misvisende i min verden.
Det hedder en rangliste også når det kun er de 3 bedste, det gør det hvertfald i golf :P Men vi kan da godt kalde den noget andet, har du et forslag?
Ellers kan man sige at udlandske udstillinger ikke tæller med, men derimod alle danske gør, og så det KUN er danske udstillinger der gælder til "listen"?.

Jeg skal ud til mine svigerforældre så må svare senere på et eventuelt svar :)

Vh. Marianne

FerretParadise

Nej jeg har ikke noget forslag, og det gør heller ikke så meget, det kan vel være ligemeget hva jeg synes om dette.
Det er jo frivilligt at være med, og jeg vælger så at lade være, da dette ikke er noget jeg gider være med i.
Men selve ideen er nu helt fin og sjov.  ;)
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

Det påminner lite om AFAs show title system som de har i Usa... här kan man läsa mer om deras system:
http://www.ferret.org/pdfs/ExhibitorGuidebook.pdf

Sedan utdelas "ferret of the year" titlar baserat på årets utställningsresultat
http://www.ferret.org/events/FOYwinners.html

Anne

#18
jeg stod af da jeg kom til "vandrepokal". Jeg har altid hadet det koncept.
Ellers så fik jeg ikke gemmenlæst reglerne nok til at danne mig en mening om hvorvidt det er godt eller skidt.

EDIT: nu har jeg læst det igennem og jeg synes da det lyder ok, selv om det ikke er noget jeg pt har nogen der kan vinde noget i det. jeg synes det skal gælde nordiske udstillinger, da nordiske udstillinger grundlæggende er ret ens, og det derfor bliver mest fair.

Jeg kan godt følge ann i det med championcertifikatet, men samtidigt kan jeg også godt se Mariannes syn på det for et championcertifikat er jo noget man får fordi man har vundet meget og ikke en præmie i sig selv.

Enevtuelt kunne man sige at et championcertifikat gav 1-2 points og at man kun pr ilder kunne modtage points for ET certifikat på det år, da man jo sagtens kan få 5 certifikater på de samme kvalifikationer hvis man tager afsted på mange udstillinger.

Hvis championcertifikater tæller mange points, eller man kan få points for mange certifikater på samme ilder, så undermierer man jo tanken om at alle, uanset hvor meget man udstiller, skal have en fair chance, da det jo netop er at favorisere dem der udstiller hele tiden.

cibatuchsi