Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Uuuuups. Ny ilder!

Startet af Dyrenørden, 4. Juli 2011, kl. 20:30

Anne


KittAnderson

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Stephanie

Citat fra: Barky Dato  5. Juli 2011, kl. 23:00
Citat fra: Dyrenørden Dato  5. Juli 2011, kl. 22:46
Synes ikke jeg kom så meget videre med det link udover min egen holdning. Umiddelbart lyder det som om al den diskossion der er bliver ved fordi der ingen dokumentation er på det med silver osv. udover det med wardenburg. Jeg er typen der skal have dokumentation på alt :) Så tror jeg tager chancen med en silver måske :)

Du gør som du helt selv har lyst til, ingen af os hverken kan eller vil tvinge dig ud i noget. ;)
Men jeg mener at det er en korrekt antagelse at du tager en chance/risiko med en silver.

Personligt vandt jeg i lotteriet med min første silver. Den helt store milliongevinst faktisk. Jeg havde en anden som kun blev lidt over et år, den havde lige fået nyt hjem, og et par uger senere måtte den akut aflives fordi at den faldt om med store smerter fra det ene sekund til det andet.

Det er korrekt at der ikke er nogen som har kortlagt ilderens gener endnu.. Desværre. Selvom de bliver brugt til forsøg nogen steder, er det åbenbart mindre vigtigt hvilke gener de indeholder.

Den eneste dokumentation jeg har, er mine egne oplevelser og hvad jeg har set med mine egne øjne. Men den er så også nok til at jeg holder et varsomt øje med silvere. Og automatisk tjekker dem alle for døvhed, hvidt mellem ørerne eller ej, jo flere jeg tjekker, jo flere silvere kan jeg føje til min "indre statestik" og dermed min vidensbase i hovedet.

Jeg kan så tilføje min erfaring med silver.

Jeg havde indtil for nyligt en silver. Han blev aflivet som 7 årig, hvilket er en flot flot alder for ham.

Begge hans forældre døde før de blev 2 år, moderen var en silver, og faderen var standard med den tykkeste blaze jeg til dato har set. forældrene blev med ca. ½ år mellemrum fundet døde i deres bur om morgenen.

Potter var gennem hele hans levetid mere skrøbelig end jeg nogen anden ilder jeg har haft. Han har fejlet et utal af ting. Jeg har lige talt hans dyrlægeregninger sammen for de 7 år han levede, og jeg har betalt omkring 50.000 i dyrlægeregninger gennem årene (troede egentligt det var mere, for det har føltes sådan :))

Når jeg har læst tråde omkring silvere her på forum fra silverejere, så har jeg fået opfattelsen af at silver helsemæssigt er skrøbeligere end andre ildere.


Dyrenørden

Ja det var rigtig øv. Men det værst for ilderen :( Håber der dukker en eller anden redningsmand op :) Men heldigvis ender den nok ikke i uerfarne hænder tvivler på der er nogen uerfarne der tør tage ham :)

Dyrenørden