Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Aldersgrænse for veteraner

Startet af Barky, 28. Juli 2011, kl. 20:06

Barky

Så skulle man jo hæve veteran alderen på udstillinger, nu det kommer bag på jer at I har veteraner... :P Personligt tror jeg sagtens at den kan bære at være 6+ år...

[besked=Malene]Delt fra tråden VIF 2012.[/besked]
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Malene

Jeg synes bare at der plejer at være enormt mange seniorer i forhold til veteraner, og på den måde synes jeg det er fint nok, så der er en bedre fordeling i klasserne. Men hvis der kom nogle flere veteraner, så synes jeg bestemt også at alderen skulle hæves :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Stephanie

Jeg synes at det er fantastisk at der åbenbart nu er en del veteraner. Veteraner var jo ikke lige det der var flest af da udstillinger i DK startede.

Så det siger vel bare noget om at vores ilderes levealder er forbedret i forhold til  år siden  :D :D

Eliza

Jeg har også en der er blevet veteran til VIF hvis hun lever til den tid, men jeg synes bestemt ikke hun kan stille op mod seniore mere. Man kan godt se hun begynder at blive gammel både på tænder og på kroppen. Hvis man skulle ændre noget så er det måske hvor grænsen til veteran er. Min pige er fra april hvor nogle måske er fra sen efterår og de vil jo stadig være veteraner samme år selvom der kan være næsten et år til forskel på dem.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie

Citat fra: Eliza Dato 28. Juli 2011, kl. 23:00
Jeg har også en der er blevet veteran til VIF hvis hun lever til den tid, men jeg synes bestemt ikke hun kan stille op mod seniore mere. Man kan godt se hun begynder at blive gammel både på tænder og på kroppen. Hvis man skulle ændre noget så er det måske hvor grænsen til veteran er. Min pige er fra april hvor nogle måske er fra sen efterår og de vil jo stadig være veteraner samme år selvom der kan være næsten et år til forskel på dem.

Det er vel snarere ½ år der er til forskel. Det er jo ikke lige normalt at der bliver født ildere i vinterhalvåret.


Eliza

Citat fra: Stephanie Dato 28. Juli 2011, kl. 23:12
Citat fra: Eliza Dato 28. Juli 2011, kl. 23:00
Jeg har også en der er blevet veteran til VIF hvis hun lever til den tid, men jeg synes bestemt ikke hun kan stille op mod seniore mere. Man kan godt se hun begynder at blive gammel både på tænder og på kroppen. Hvis man skulle ændre noget så er det måske hvor grænsen til veteran er. Min pige er fra april hvor nogle måske er fra sen efterår og de vil jo stadig være veteraner samme år selvom der kan være næsten et år til forskel på dem.

Det er vel snarere ½ år der er til forskel. Det er jo ikke lige normalt at der bliver født ildere i vinterhalvåret.

Nu kommer der jo også en del ildere fra dyrehandel (som fødes alle tider af året og flere har parret deres tæver op tidligt på året fordi de gik i tidligt løb samtidig med at flere parre tæver flere gange hvis de går tomme, så der kan hurtig være en ret stor forskel.
Jeg synes egentlig ikke at reglerne skal ændres, men hvis man snakker om at ændre den, så synes jeg hellere man skulle se på den problemstilling jeg beskriver end at hæve den med et helt år.
Og hvis det skulle ændres så skulle hele norden være enige ellers bliver det virkelig noget rod..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Malene

Det er trist at der er nogle ildere der bliver "gamle" før andre, men sådan er det bare.
For mig, betyder det ikke det store om aldergrænsen blev hævet med et år, for hvis argumentet for ikke at gøre det, er at der er stor forskel på ilderne, så kan man jo også sige at der kan være stor forskel på ildere der er 1 år og dem der er lige under 5 år (seniorklasserne).

Jeg er måske lidt hård, men hvis Hector begynder at se gammel ud, lige efter han er blevet veteran, så håber jeg at dommerne trækker point for det, for en ilder på 5 år bør, efter min mening, ikke se gammel ud. Selvfølgelig skal de tage i betragtning at det ikke længere er en hvalp, men alligevel..
For mig er det egentlig ikke det jeg synes er fordelen/ulempen ved aldersgrænsen. Det er udelukkende at sprede ilderne noget mere. Jeg går ind for at det skal være så fair som muligt, men det må da være i alles interesse at "kæmpe" mod så mange som muligt. Nu har jeg godt nok ikke haft en veteran, men jeg ved at jeg synes det er lidt nederen at Hector altid skal være i klasse med 5 +/- ildere (pastel) og Cerulean en deeeel flere (vildtfarvet). Selvfølgelig har det været fedt når Cerulean har fået en høj placering i hans klasse, men det har været knapt så fedt med Hector, fordi man næsten ligeså godt kan se det som at han var den mindst "dårlige" af de få der var :S

Men jeg er helt enig i at hvis det skal ændres, så skal alle udstillinger være med på idéen :) Ellers ville det måske også skabe nogle problemer i forbindelse med championcertifikater.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

mette11

Sigi er sgu også snart veteran!!  :o Men heldigvis hverken ligner eller opfører hun sig som en!  :dans: Det er bare vildt...min lille pige - hvor f... bliver tiden dog af??

Jeg synes egentlig at det er fint at der bliver mere konkurrence for veteraner, altså der kommer flere af dem. Da jeg havde Marius var han den eneste pastel-veteran på de udstillinger han var med til efter han blev veteran. Jeg ville elske at der var flere veteraner. ;)

Eliza

Jeg er helt enig i at det er sørgeligt at nogle ildere allerede er ved at være gamle som 5 årige, men desværre tror jeg er det er sandheden for rigtig mange dyr i dk. Så jeg tror at veteran klasserne vil blive rigtig små hvis man hævede alderen og det er jo ikke fordi de er store i forvejen.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

#9
Citat fra: Eliza Dato 29. Juli 2011, kl. 23:21
Jeg er helt enig i at det er sørgeligt at nogle ildere allerede er ved at være gamle som 5 årige, men desværre tror jeg er det er sandheden for rigtig mange dyr i dk. Så jeg tror at veteran klasserne vil blive rigtig små hvis man hævede alderen og det er jo ikke fordi de er store i forvejen.

Eliza: Desværre når rigtig mange ildere jo ikke engang at blive så "gamle"  :( Det er så trist - men det er jo desværre sandheden :'(

Men for at få det helt på plads :-$ .. vil det sige  når de fylder 4 år så er de vetraner?? Og næste år - altså i 2012 så er det dyr der er født i 2008?
Så er Felina og Tjalfe vetaraner næste år :o Seriøst!!!??? - de er jo slet ikke gamle nok til at være eh.. så gamle :fnis:
Øh.. ej altså... den skal jeg vist lige tygge lidt på indvendigt hvis de går ind under vetaraner næste efterår - hold da op.. Mine små bamser :-$ Vetaran klassen.
Det er jo bare gået alt alt ALT for hurtigt så.. Kan slet ikke følge med :fnis:

Eliza

De er veteraner det år de bliver 5 år ikke når de bliver 4 år  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

Nårh okay.. Puha da - sad da lige og blev helt underlig over det. Syndes jo slet ikke jeg har haft dem længe nok til JEG syndes de er parate komme i en vetaran klasse endnu  :fnis:
Så det var da godt vi lige kan vendte til de bliver 5 år (hvilket jeg også har sagt det er et krav at de bliver - og helst meget mere :P )