Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Noccalula Ferrets parringsplan 2012

Startet af CMS, 28. Februar 2012, kl. 13:20

CMS

Java har været lidt urolig et par timer og slimet en smule. Nu er hun endelig faldet helt til ro og i søvn. Jeg tror dog ikke, hun holder på hvalpene et døgn endnu (men man kan da håbe)
Mange hilsner Christina

lussingen

Jeg vil krydse fingre for at alt går som det skal!! Held og lykke til både dig og Java <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

CMS

Slimprop eller ej, så lykkes det Java at holde på hvalpene. Det er nu 4 døgn siden den gik, og jeg har camperet ved løbegården lige siden :P Jeg tror, den lille dame finder det underholdende :P

Java's mave er vokset en del de sidste par dage, og hvalpene er utrolig livlige <3

Jeg er efterhånden MEGET spændt og glæder mig til hun spytter de hvalpe ud! :)
Mange hilsner Christina

Eliza

Er hun ik gået over termin nu? held og lykke med det hele ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

CMS

Citat fra: Eliza Dato 16. April 2012, kl. 10:02
Er hun ik gået over termin nu? held og lykke med det hele ;)

Tak :) Termin er først i morgen, så ingen ko på isen. Jeg synes dog, det er utroligt (men dejligt), hun har holdt på dem i 4 døgn nu. Hendes mor har født på dag 40 begge gange, så regnede egentlig med, det ville ske i weekenden.
Mange hilsner Christina

Emils far

Sikke en dygtig ildermor du har, hun hører jo meget godt på dine råd.
Jeg er meget spændt på hvordan det går, sådanne små hvide snebolde er ret søde

CMS

Så kom der hvalpe – 10 stk. :)

Nemt skulle det ikke være :( Java begyndte at få veer kl. 12, og 12.58 kom første hvalp til verden. Herefter kom hvalpene i nogenlunde tempo, men da nr. 9 blev født 16.12, gik fødslen i stå. Da vi var sikre på, der var en hvalp mere i hende, forsøgte vi massage, at få hende til at bevæge sig samt at give ve-stimulerende – intet hjalp dog. Jeg var i løbende kontakt med Alison, der desværre ikke kunne tage hende ind, og vi endte derfor på KVL (hvilket jeg virkelig havde det svært med efter sidst).
Der blev taget røntgen, hvor man tydeligt kunne se en hvalp i hende, og hun blev derfor ultralydsscannet, for vi kunne konkludere, hvalpen også stadig var i live <3 Java fik foretaget akut kejsersnit, mens de resterende hvalpe røg i kuvøse. Da nr. 10 var ude, fik vi hende, så hun kunne komme ind til sine søskende. Her til morgen er der fortsat liv i alle 10, og Java tager det på trods af alt spektaklet rigtig pænt.

Den lille pige (nr. 10) har fået en vabel/væskeansamling i nakken efter at være blevet presset i livmoderen så længe. Det er endnu ikke til at sige, om det overhovedet vil betyde noget, men vi holder øje med hende. Herudover kom de til at ramme hende meget let med kniven, da de åbnede livmoderen, så hun har et lille snit på ryggen. Hun er blevet limet, og vi holder også øje med det.

Sikke en omgang! 1.000 tak til Ann & Trine, der var med som både stor hjælp og moralsk støtte i går <3
Mange hilsner Christina

Sølvsten


FerretParadise

Tillykke med de små vidundere, de er ikke mindre end fantastiske. Og Java er en pragtfuld pige, hun tog det hele med ophøjet ro.  :)

Det er noget af en start som opdrætter, du har da fået dig en masse erfaringer. Jeg synes det er ret ærgeligt, at du skulle opleve alt dette med dit første kuld, men du gjorde alting rigtigt.
Jeg håber og tror på, at de alle overlever, og bliver nogle mega smukke snebolde.  <3

Og selvtak, jeg var bare glad for at få lov til at være med. :)
Ann Hillerslev.

Dark Crystal Ferret

Uha en omgang Christina. Kan godt sætte mig ind i hvor slemt det må have været for dig. Det lyder ret meget som noget jeg har prøvet...
Men hvor er det dog dejligt at høre at Java og hvalpene har det godt. Og det kan godt lade sig gøre at få dem til at sutte selvom hun har et sår på maven. Det så jeg jo selv med Emma. Så hvis du bare holder øje med at hvalpene tager ordenligt på og at der er mælk i alle patterne så skal det nok gå. Og super dejligt du har Ann og Trine. Jeg ved hvor stor betydning det har at have hjælpsomme venner til både det fysiske og psykiske ved sådan en omgang.

Men held og lykke med dem og et KÆÆÆÆÆÆMPE tillykke med alle 10 hvalpe :love:

Eliza

Hvor er det vildt, men super godt klaret  ;) Kan godt forstå du ikke havde den store lyst til at tage til kvl, men godt de alligevel kunne hjælpe.

Stort tillykke til dig og Java håber I alle hurtigt kommer ovenpå efter den her omgang.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Stort tillykke med hvalpene. Sikke en grim omgang :( håber det går godt trods alt! :)

Vh. Marianne

Lena og Peter


Anne

Sikke en tur! jeg håber at alt går gnidningsfrit herfra :)
Tillykke med hvalpene! Det er da helt vildt med de store kuld i år!

mette11

Tillykke med dem. Godt at alle (måske lige med undtagelse af dit dankort) har det godt, selvom det ikke gik helt efter planen  ;)