Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Spørgsmål til VIF

Startet af Amazing Ferret, 9. Marts 2009, kl. 00:23

Amazing Ferret

Jeg har snakket med et par stykker og vi har undret os over en del ting nu omkring VIF

Først vil jeg sige at jeg synes det er flot at der er taget initiativ til en ny udstilling og jeg glæder mig meget til at deltage   :dans:

Jeg kan huske at da HDI startede op blev der en masse ballade omkring at arrangørerne selv havde dyr med i udstillingen og man mente at det var snyd....og de mennesker som skabte den ballade er nu selv arrangører og skal selv have dyr med i udstillingen! Er det så nu at vi andre skal til at brokke os over at det er snyd?

Så har jeg hørt at der er en del snak om hvornår en ilder er sort....man har valgt at bruge de tyske standarder og har bedt dommerne om at trække ned hvis man insistere på at have sin ilder med i den sorte klasse. Hvorfor? Er det ikke dommerens egen vudering?
Så vil jeg gerne have en specifik regel om hvornår man mener en ilder er sort! For jeg synes da det er lidt snyd og træls at min vildtfarvet pige skal op imod sorte ildere, eller rettere sagt, det nogle mener er vildtfarvet, selvom man godt kan se at de er sorte.
Jeg må sige at når man kører efter de tyske standarder, så kan jeg kun se man gør det for at fremhæve sine egne dyr  Det kan godt være at jeg tager helt fejl, men sådan ser det altså ud når man kigger på det.

Jeg er ikke ude på at lave ballade, jeg vil bare være sikker på at alt er som det skal være og at alle har en lige stor chance for at vinde  :)


Emmadyhr

Jeg er glad for den her tråd kommer op.Jeg har selv haft lidt svært ved at tyde farve standarterne på vif hjemmeside.For ud fra hvad jeg kan se så ville Felina være med i sort.Men jeg fik besked om hun var blevet sat i vildtfarvet selv om jeg havde skrevet sort?? Jeg fik afvide at det var for at hun fik størst chancer.Jeg sendte et billede af hende som jeg fik afvide at alle med en sort ilder skulle gøre det.Mit billede af Felina er faktisk et af de jeg har hvor hun er helt sort.Men jeg fik afvide at det kom an på faven i hendes maske rundt om munden.Jeg syndes måske det er lidt underligt at det er arrangørerne der beslutter hvor ens dyr skal være i klasserne..Det var da bedre om folk selv bestemte hvor de ville havde deres dyr..Lige undtagen Andre farver jo..det er klar!! Men en sort  >:|
Jeg ved jeg ikke er den eneste der har fået den besked med sort og vildtfarvet.
Udover det deler jeg Amazing mening om at det er da lidt underligt at finde en engelsk dommer for at bede ham om at dømme ud fra tyske standarter???
Jeg fik afvide han blev bedt om at trakke fra på det med masken på en sort i en sort klasse hvis den havde hele vejen rundt om munden.Men hvis en dommer bliver bedt af arrangørerne om at trække fra på bestemte ting..Er det så nødvendigt med en dommer overhovdet?

lille_jill

Ej, hvor fjollet da.. Så kan jeg bedre forstå, hvorfor at der så hurtigt blev fyldt op!

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato  9. Marts 2009, kl. 10:07
Ej, hvor fjollet da.. Så kan jeg bedre forstå, hvorfor at der så hurtigt blev fyldt op!

Hvad mener du?

Emmadyhr

Citat fra: lille_jill Dato  9. Marts 2009, kl. 10:07
Ej, hvor fjollet da.. Så kan jeg bedre forstå, hvorfor at der så hurtigt blev fyldt op!

Nej tror ikke det er derfor ..Grunden er ,tror jeg, at mange af dem der fik tilmeldt sig har rigtig mange dyr hver. Der er kun 200 pladser og når alle dem der kommer har mellem 5 og 20 dyr med hver så er der jo få pladser tilbage til dem der kun har en ilder eller to..
Jeg kender mange der skal havde over 10 dyr med hver og jeg skal selv havde 6 dyr med..Så jeg tror det er derfor.Men der står at de er ved at prøve at finde støre lokaler så der kunne blive pladser til flere.

Soelberg`s SUN ferret


Vil det sige at Felina skal i standard gruppen ?..

Jeg syntes egentlig at det burde være op til ejer selv at bedømme om de skal i standard eller sort klassen.

Når nu de sorte skal i standard grupen, gør det så standard ildernes chance bedre eller værre for at vinde. Ja for jeg syntes jo at de sorte er vild smukke  :ja:

Amazing Ferret

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato  9. Marts 2009, kl. 20:02

Når nu de sorte skal i standard grupen, gør det så standard ildernes chance bedre eller værre for at vinde

Se det er det jeg godt kunne tænke mig at vide?

lille_jill

Nå okay.. Jeg var sgu heldig bare at få 1 plads.

Amazing Ferret


Emmadyhr

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato  9. Marts 2009, kl. 20:02

Vil det sige at Felina skal i standard gruppen ?..

Jeg syntes egentlig at det burde være op til ejer selv at bedømme om de skal i standard eller sort klassen.

Når nu de sorte skal i standard grupen, gør det så standard ildernes chance bedre eller værre for at vinde. Ja for jeg syntes jo at de sorte er vild smukke  :ja:

Ja det vil sige at mange af de sorte der er blevet tilmeldt, kommer i vildtfarvet/standart klassen..Felina kommer så ikke, for jeg forlangte at få hende i sort på trods af at de havde sat hende i vildtfarvet fra starten..Jeg ved hun ingen chancer har i vildtfarvet.Hun har ikke masken og farverne til at havde nogle logisk chance der..derfor gik jeg i dialog med dem om det og det endte med at jeg skrev lige ud hun skulle i sort lige meget hvad!!!

lille_jill

Citat fra: Amazing Ferret Dato  9. Marts 2009, kl. 21:04
Fik du en plads Jill?

Ja, det gjorde jeg :)

Får man egentligt en accept, når man har betalt?

Winther Ilderen

Jeg har ind til videre kun en banlk kvitering på 20 dyr

Soelberg`s SUN ferret



jeg har heller ikke fået bekræftelse på min indbetaling endnu, men det kommer vel