Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Motion

Startet af Ceciliaolucifer, 8. Oktober 2008, kl. 23:31

Ceciliaolucifer

Hur ofta är ni ute och går med era illrar? anser ni att en iller behöver motion ifrom av promenader?
Jag tycker att det är en självklart att mina illrar ska få komma ut och röra på sig, och få ta in nya spännande dofter. Dock är jag lite mesig och går inte ut när det regnar.

Malene

Lige nu kommer vi ikke ud så ofte som jeg gerne ville, fordi Ichcabod er lille og tynd. Men ellers plejer jeg at gå med dem skiftevis, en gang i ugen. Vi er så heldige at have en hyggelig lille sø og alt muligt, i nærheden :dans:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Ceciliaolucifer

Hur många går du ut med i taget?
Jag har ju 5 st pojkar så jag går 2 prommenader och tar 2 illrar i taget. Är jag modig så går jag med 3st  :)

Malene

Jeg går for det meste kun med én af gangen. Så får vi lidt alenetid :P Men jeg skal have købt sådan en tandem-ting, til at sætte på selerne, så de er lidt nemmere at gå med :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Jeg har sådan en tandem dims og det fungerer overhovedte ikke. Kun hvis man har ildere som pænt følges ad virker det, og hvem har lige det? det ender simpelthen med at den ene ilder slæber den anden hen over jorden *-)
Jeg bruger de til gengæld til at sætte i min transporttaske, så jeg kan fastgøre 2 ildere i den.

Julie

Jeg går med mine et par gange om ugen. Jeg har også sådan én tandems-halløj-tingeling, og som Anne skriver, fungerer det ikke. I hvert fald ikke her. De render i hver sin retning og Zeph - som er den største - slæber Fritz men sig. Så den har jeg opgivet.

Ceciliaolucifer

Haha, jag har aldrig trott på tandem kopplerna :) det är nog svårt att gå med en och hur ska det gå med 2 illrar som sitter ihop? :)

Malene

Øv, så gik jeg lige og troede at sådan en var skidesmart. Den idé kan jeg da vist godt droppe så :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

tzari

Af fysiske grunde er det desværre sjældent mine er ude og gå tur. Men de er så aldrig i bur  :dans:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Mine er ude når vejret er godt... tit får de lov at rende uden snor i haven, under skarpt opsyn (kun en af gangen selvfølgelig), og ind imellem, når jeg har tid og vejret er godt, så tager jeg en med, når jeg går med hunden (hunden løber uden snor)...
Når jeg ind imellem har gået med to, så har jeg bare en sele i hver hånd...de kan ikke rende helt som de vil, men det giver stadig en grad af frihed for dem, som de ikke har med en tandemsele...

Winther Ilderen

Hvordan ser sådan en tandems dims ud ?

Namilla

Det er sådan en man sætter på snoren (der hvor man normalt sætter snoren fast på selen) og hvor der er to hager på...så den kan sættes fast i to seler, på den måde har man to seler på samme snor...men det kræver jo at ilderne vil gå pænt ved siden af hinanden...for der er ikke ret langt imellem dem...