Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Badeværelses-rist

Startet af lille_jill, 3. August 2012, kl. 15:38

lille_jill

Chucky har en stor forkærlighed for lyden af rindende vand og lugten af kloak. På mit kollegie kunne risten ude på badeværelset sidde nogenlunde fast, men her tager han den af lige med det samme, for at drikke vand eller bare sidde og glo ned i afløbet. Tvivler stærkt på at han kan komme til skade på det eller der sker noget med Amina. Syntes bare det er super irriterende, at den rist skal ligges på plads flere gange dagligt og lidt småklamt at kræene foretrækker at drikke derfra.
Er der nogen med samme problem som har en nem løsning?

Barky

Læg en tung men dekorativ sten på risten.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Beate

Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

lille_jill

^altså at sprøjte silikone rundt i kanten? hvad så når afløbet skal renses?

Eliza

Den slags riste er lavet så man netop kan tage risten af og rense afløbet, dem hvor man ikke kan tage risten af ser anderledes ud nede i og koster også en hel del mere ;) men derfor må den ikke sættes fast med silikone og det bliver nok også ret klamt med et stoppet afløb.

Men er selv godt træt af den løse rist og eneste løsning er noget tungt på den eller ingen ildere i badeværelset.

Jill vær opmærksom på at nogle af de afløb er der en dims i som kan tages op og så er der direkte adgang til kloaken og de skulle jo helst ikke forsvinde derned. Mine dyr kan nemlig godt få sådan en dims op hvis de virkelig vil :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Beate

Man kan da bare skære silikonen over med tapetkniv?
Det har jeg satset på ivertfall...hmm :P har jeg gjort noget der koster os et depositum når vi flytter?
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

anjafh

Koko hos mig, gør også det samme.. hun elsker at gå ude på toilettet og prøve at få risten op, men jeg holder bare min dør lukket der ud til, fordi jeg bor på kollegium og der kan man jo ikke rigtig lave noget om i det man nu bor i. Men ellers så er det med stenen også en rigtig god løsning, hvis man ikke vil lukke døren der ud i hvert fald :)
Koko og Klunde <3

Miliah

Jeg havde præcis samme problem. Prøvede med både mursten og andre tunge ting men Keeto fik altid skubbet det væk.

Nu har jeg så fundet en løsning der har virket godt indtil videre:

Der er 2 strips. Den man kan se på billedet og så en der er spændt fast helt nede ved risten indenunder metaltingen for at holde den ekstra godt fast.




Så længe de 2 strips er strammet godt så ryger risten ingen steder. Har selv prøvet at få den op og det lykkes mig ikke. Det eneste man skal bruge til at løsne er en skruetrækker, så er det nemt at få af igen.
Tingene er købt i Silvan. Håber det måske kan være en hjælp :)

Eliza

Citat fra: Beate Dato  4. August 2012, kl. 20:53
Man kan da bare skære silikonen over med tapetkniv?
Det har jeg satset på ivertfall...hmm :P har jeg gjort noget der koster os et depositum når vi flytter?

Jeg tror godt man kan få silikonen af ved lidt arbejde ;) men I må da få et problem når den skal renses? Min erfaring er dog at nogle afløb stopper hurtigere end andre. Boede et sted hvor det kun skulle renses en gang om året, men det vi har nu er en del oftere. Det kommer jo også an på hvad man putter i afløbet, mange hår er ikke så godt :)

Tror ikke du skal være nervøs for depositumet ;) de opdager det sikkert ikke engang hvis du ikke nævner det ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

HSS

bette Sofus havde også en forkærlighed til risten og prøvede ihærdigt at grave den fri... min er så sat fast med skruer så det hjælper lidt på det... men det med at stikke snuden ned i en kloak har jeg set andre totter gør.... tror det har noget med at gøre det er en form for parfume for dem... ligesom de har det med at rulle sig i døde insekter i græsset.. eller var det bare mine ???
har set samme tilfælde fra hunde og katte at de ruller sig og stikker snuden i afløbet... og fået af vide af dyrlæger at det er en form for parfume for dem... hvorfor... ja der må jeg så være svar skyldig...

lille_jill

Har smidt en spand med vand ovenpå, det virkede :)

Cille91

jeg har selv samme problem, jeg synes jeg har prøvet en del, og synes det er synd for thea at lukke hende ude da hun elsker rindende vand. :p
men jeg er i hvert fald blevet inspireret  ;) 
Thea❤️ Shooter❤️ små båtte trolde totter :)

lille_jill

Der hvor jeg er flyttet hen nu er risten skruet fast :D