Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vi er ikke forsvundet helt ;)

Startet af Dyrenørden, 14. August 2012, kl. 13:35

Dyrenørden

Ja synes lige jeg ville lave en tråd for at sige jeg stadig er her, grundet bøvl med computeren har jeg ikke rigtig kunne følge ordentligt med herinde på det sidste.
Forhåbentligt er com'en snart oppe og køre igen så jeg kan være med i alle debatterne herinde igen :D

Jeg har stadig mine dyr og har i år fået Queen Latifah/ tif tif en fin standard tæve fra Hanne :) Så har jeg i søndags fået en bette fyr hjem fra frankrig som jeg endnu ikke helt ved hva skal hedde og sidst men ikke mindst skal jeg snart til england og hente en smuk pige jeg har kaldt Purple Haze Harmony!  <3
Så har jeg fået Cruella fra Hanne da hun er små tosset og har set sig gal på Hanne, jeg gerne ville give hende en chance, men er ved at være nået dertil at hun nok bliver aflivet da jeg tvivler på hun nogensinde vil blive en normal sød ilder. Men det kommer der nok en længere tråd om engang, er stadig lidt i tvivl mht. aflivning.
Jeg, bæsterne og min ny kæreste er flyttet i hus på landet her har bæsterne fået 2 værelser og forhåbentligt får jeg snart bygget en udendørs voliere til dem også :D

Håber i alle har det godt derude :D

Eliza

At Cruella har det svært er der vel ikke noget at sige til efter alt det hun har været igennem. Hun har nok brug for et hjem hvor hun kan få noget kærlighed og ro, så at snakke aflivning nu efter alle de ting hun har været igennem både hos tidligere ejer, hanne og hos dig synes jeg bestemt ikke lyder som at give hende en chance. Man afliver ikke bare dyr fordi de ikke lige finder sig i at blive kastet rundt på den måde.

Det er ikke ment personligt, jeg bliver godt nok bare lidt ked af det på den stakkels ilders vegne at der snakkes aflivning efter så kort tid.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret


Cille

#3
Cruella har bestemt været igennem en del ting, inden vi fik hende.
Jeg er ret sikker på at det er derfra hun har taget skade.
Tror faktisk at grunden til hun flipper på den måde som hun gør, er faktisk er fordi hun har fået det godt.
Jeg har før i tiden hentet mange ilder sammen med Mette(evergreen), og mange af dem der kom fra dårlige kår, blev meget underlige efter stykke tid, og et par af dem måtte også aflives, da de slet ikke kunne finde ud af det med de kom ud og blev aktiveret....det slog klik i hovedet af dem.
Det mange år siden, og en af de grunde til at jeg stoppede med at "redde" dyr.
Det koster for meget i udgifter og i blod,sved og tårer.

Cruella er sky de første par dage, så blev hun faktisk ok sød her og puttede i arme osv.
Men efter 1½-2mdr så vendte bøtten fuldstændigt igen, og jeg skulle bare jagtes (for det meste).

Hos Trine er hun ikke sur på Trine, og igen var hun ok det første stykke tid, og så vender bøtten.
Man kan slet ikke læse hende, og mange gange tror både Trine og jeg at hun slet ikke ved hvad hun gør.

For hvis det var pga bid, så skulle jeg skam også skille mig af med Serbia, for hun kan dælme bide hvis det tager hende :lol:
Jeg kunne faktisk skide godt li Cruella, og har ikke for vane at opgive de dyr jeg får ind, men jeg kan ikke hjælpe Cruella når hun ikke kan li mig.

Trine jeg ved du gør hvad der er bedst for hende og for dig selv.... og jeg støtter dig fuldt ud :)
Derudover glæder jeg mig til at se nye billeder af dine basser :D

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 14. August 2012, kl. 13:53
At Cruella har det svært er der vel ikke noget at sige til efter alt det hun har været igennem. Hun har nok brug for et hjem hvor hun kan få noget kærlighed og ro, så at snakke aflivning nu efter alle de ting hun har været igennem både hos tidligere ejer, hanne og hos dig synes jeg bestemt ikke lyder som at give hende en chance. Man afliver ikke bare dyr fordi de ikke lige finder sig i at blive kastet rundt på den måde.

Det er ikke ment personligt, jeg bliver godt nok bare lidt ked af det på den stakkels ilders vegne at der snakkes aflivning efter så kort tid.

Jeg tror man skal passe på med at dømme andre når man ikke kender ilderen.....og der er altså bare nogle gange hvor ilderen er for ødelagt til at kunne fungere normalt

Dyrenørden

Du kan sukke alt det du vil Maria jeg ved jeg har gjort mit bedste, og det jo ikke uden grund at jeg tager den beslutning og ikke fordi jeg er typen der bare opgiver mine dyr ved lidt modgang.

Eliza: Du ved ikke hvor længe jeg har haft Cruella eller hvordan hun er, derudover er det ikke sikkert endnu.. Havde egentligt besluttet mig men er kommet i tvivl de sidste par dage.
At Cruella har været gennem meget er jo netop grunden til at jeg måske tager den beslutning da det hvertfald ikke ville være til hendes bedste at skifte hjem igen.

Tak Hanne og Erika :)
Glæder mig dælme også til at vise dem frem :D

the bird

jeg er ejer af Cruellas bror Fenris, ligesom Cruella har Fenris haft tendens til at været virkeligt forstyret i bøtten, men inden for de sidste par måneder er han faldet utroligt meget til ro, da vi fik Fenris bed han er det øjeblik han så en hånd, vil lige pointere til folk der ikke ved det at Fenris, Cruella og de andre tønderildere kommer fra et hjem hvor de har været udsat for fysisk vold, da vi fik Fenris stod tidligere ejer og bankede ham gentagende gange i hovedet, Trine, da vi lige havde fået Fenris sat vi ham ind i stuen i hans bur, jeg brugte utroligt meget tid ved siden af buret mens jeg roligt snakkede til ham, så han på den måde stille og roligt kunne vende sig til mig, det havde utroligt positiv effekt, og så godbidder, godbidder, godbidder og en masse vitamin pasta;) jeg er glad for du vælger og give hende en chance mere, jeg tror at hun nok skal blive god med lidt tålmodighed, hvis du har en løbegård kan du eventuelt putte hende i den når hun kommer ud, det gjorde vi med Fenris i starten, han flippede ret nemt ud, og da vi ikke gad han bed sig fast i fødder og ben var det en udmærket løsning..

Hanne, nu må du ikke misforstå mig, jeg mener intet ondt i det jeg siger nu, men må indrømme at jeg syntes det var en dum ide at parre hende op, hun var så stresset i forvejen, og at smide en stor brunstig han ind til hende var i mit hoved ikke den bedste ide .. du burde havde givet hende implantat eller p-sprøjte i første omgang.. hvis hun havde været min tæve havde jeg nok venter et år med at pare hende op..

Trine, jeg håber Cruella det bedst og at du får en god pige ud af hende, der er ikke meget andet at gøre end tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed;)

Cille

Som jeg skrev før var hun faktisk ok rolig efter et lille stykke tid...det først efter længere tid hun bliver meget underlig :S
Lidt underligt, og det var jo så ikke kun her hun er sådan.
Hun var faldet til ro da hun blev parret, og nu er jeg ikke den eneste der får ny ilder ind og efter kort tid får dem parret.
Eller får dem ind opparret, er der jo også flere der har fået.
Så hvad der rigtig eller forkert er op til dem der lige pt står i situationen, og dengang var Cruella blevet "sød", og jeg kunne jo ikke vide at hun vendte bøtten på den måde..... og det er jo så åbenbart noget hun gør.
Om det bror til din ilder eller ej, det ved du jo ikke en skid om...så det kan du ikke sammenligne....for så vidt jeg ved fra sidste debat, så er der jo tvivl om det overhovedet er fra samme sted de kommer.

Både Trine og jeg er/var faktisk glad for Cruella.
Jeg ønsker da bestemt ikke hun skal herfra så tidligt og det gør Trine heller ikke.
Men du har ikke mødt hende, det har ingen af jer.
Folk skulle bare prøve at låne hende et stykke tid, for hun er virkelig mærkelig...sød 1 øjeblik og næste øjeblik ser hun rødt.
Hun kan ligge og sove i dine arme for vågne op og skambide dig og så ligge sig til at sove igen...som om intet er sket

Men lad os se hvad der sker,for intet er jo fast afgjort endnu, og det er op til personen der har dyret at bestemme.
For det dælme også synd for både Trine og Cruella at det skal forsætte på den måde...hvis ikke snart hun bare ændre sig en lille smule.

Malene

Tillykke med de nye dyr og held og lykke med Cruella :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

PiaLyng

Bare lige for at komme ind på det med ildere i tønder - ved jeg at der har været 2-3 stykker som har haft ildere i tønder og omegn, da jeg netop har skrevet med forskellige :)..
Så bare fordi Cruella + "de andre tønder ildere" og Fenris er fra samme by, behøver det jo ikke være samme opdrætter :)..


SORRY TRINE :P
Meeeeen glæder mig til at se de nye dyr.. Og mere af Tif Tif :P

Dyrenørden

Citat fra: the bird Dato 14. August 2012, kl. 18:50
jeg er ejer af Cruellas bror Fenris, ligesom Cruella har Fenris haft tendens til at været virkeligt forstyret i bøtten, men inden for de sidste par måneder er han faldet utroligt meget til ro, da vi fik Fenris bed han er det øjeblik han så en hånd, vil lige pointere til folk der ikke ved det at Fenris, Cruella og de andre tønderildere kommer fra et hjem hvor de har været udsat for fysisk vold, da vi fik Fenris stod tidligere ejer og bankede ham gentagende gange i hovedet, Trine, da vi lige havde fået Fenris sat vi ham ind i stuen i hans bur, jeg brugte utroligt meget tid ved siden af buret mens jeg roligt snakkede til ham, så han på den måde stille og roligt kunne vende sig til mig, det havde utroligt positiv effekt, og så godbidder, godbidder, godbidder og en masse vitamin pasta;) jeg er glad for du vælger og give hende en chance mere, jeg tror at hun nok skal blive god med lidt tålmodighed, hvis du har en løbegård kan du eventuelt putte hende i den når hun kommer ud, det gjorde vi med Fenris i starten, han flippede ret nemt ud, og da vi ikke gad han bed sig fast i fødder og ben var det en udmærket løsning..

Hanne, nu må du ikke misforstå mig, jeg mener intet ondt i det jeg siger nu, men må indrømme at jeg syntes det var en dum ide at parre hende op, hun var så stresset i forvejen, og at smide en stor brunstig han ind til hende var i mit hoved ikke den bedste ide .. du burde havde givet hende implantat eller p-sprøjte i første omgang.. hvis hun havde været min tæve havde jeg nok venter et år med at pare hende op..

Trine, jeg håber Cruella det bedst og at du får en god pige ud af hende, der er ikke meget andet at gøre end tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed;)

Cruella og Fenris er 2 forskellige ildere og du har ikke mødt Cruella, Jeg har givet godbidder i tonsvis plus pasta som er et must for at håndterere hende. Hun har bidt mig en del gange efterhånden alt i mens jeg blot sidder stille og venter på hun falder til ro med pasta i kæften. Jeg har bidt smerten i mig mange gange for helt at undgå at blive bidt kan man jo ikke så når det sker at hun bider tager jeg det roligt og reagerer ikke på hendes bid for ikke at skræmme hende. Cruella er vant til mig og frygter mig ikke så det har intet med tilvænning at gøre som med din Fenris hun kan komme gående på gulvet kravle trygt op i skødet på mig og gå videre for 2 sek. senere at komme på samme måde men den gang ud af det blå bider hun. Det som om hun slet ikke selv styrer det for jeg tror ikke hun ønsker at bide men det virker som ren refleks for hende som når hun tager et skridt. Derfor er det også utroligt svært at vænne hende af med for jeg vil ikke skælde hende ud da jeg er sikker på det ingen gavnligt effekt vil have men al kærlighed, mad og godbidder i verden har ikke hjulpet på bideriet

Dyrenørden

T-bird: Jeg ved den slags kræver tålmodighed jeg har selv haft mine kampe med Paya og også Marcel som jeg fik som 2 årig. Men man må også som ansvarlig ejer i mine øjne kunne se hvornår nok er nok. Det jo kun i vores øjne det er synd at aflive et dyr fakta er at dyret jo intet mærker men hvis dyret skal leve i stress når der er mennesker hvad er så egentligt mest synd?
Der vil altid være dyr ind imellem som bare vil være for ødelagte tíl at få et godt liv. Jeg ved ikke om jeg afliver hende endnu kan ske hun er god om et år men det kan jeg ikke vide og det finder jeg jo heller ikke ud af hvis hun bliver aflivet men aflivning vil i mine øjne stadig være bedre end 1 år i stress eller en omplacering mere

PiaLyng

#12
Det også DIN beslutning, Trine.. Ikke nogen andre og folk som ikke har mødt hende, kan ikke fortælle dig hvad det rigtige er for dig.
Jeg har allerede nu taget min beslutning omkring 1 af mine egne dyr, som også er lidt blød i bolden, selv efter at miste manddomen.. Den dag jeg ikke kan have ham mere, får han fred. Han skal ikke igennem endnu et hjem og måske flere.. Og ikke tilbage hvor han kom fra..

Nu har jeg jo mødt Cruella før parringen, og efter ungerne kom til, og jeg støtter dig i hvad du nu engang vælger at gøre <3

the bird

vil i sende mig et link til den tråd hvor der har været snak om, om de kommer fra samme sted eller ej, den vil jeg meget gerne se, det ville dog undre mig hvis ilderne ikke kommer fra samme sted, for så vidt jeg forstår har i dem fra de samme mennesker og da jeg fik Fenris havde de da dyr der passer perfekt på beskrivelserne af de 5 sidste der blev redet.. plus det ville være ret så utroligt hvis der var to opdrættere i tønder med samme historie på samme tid, og den annonce der blev linket til var fra de samme folk som jeg fik Fenris fra!

Barky

Hvorfor i alverden har Cruella dog fået hvalpe? Hvis hun har været så ustabil og utilpas?
Bla bla bla.... Hilsen Julia