Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vi er ikke forsvundet helt ;)

Startet af Dyrenørden, 14. August 2012, kl. 13:35

Cille

#30
CitatHader ligefrem?? Det lød da voldsomt at skrive :S  Jeg har da ikke skrevet noget om nogen der hader nogen?  :o Hvem skulle jeg hade?

Og ja ved godt du undre dig over en del omkring mig også - så ja der står vi lige  ;)


Det er det du i den sidste tid har skrevet , når du er efter mig.
Fordi jeg har været efter dig at så det fordi jeg hader dig.... men udfra det du har skrevet på det sidste, så tænker jeg nu stadig, hvem er det der hader hvem...plus hvem der skriver halvdelen af dine svar, for det tror jeg nemlig heller ikke er dig selv.... men det så off topic :fnis:

Cille

Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 22:13
Jeg hader ingen af jer, men forstår det stadig ikke. :)

Hvor står jeg så?
Et eller andet sted på Sjælland :lol: (medmindre du sidder ned :fnis:)

Sorry kunne ikke lade være med at joke :lol:

the bird

Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 23:03
CitatHader ligefrem?? Det lød da voldsomt at skrive :S  Jeg har da ikke skrevet noget om nogen der hader nogen?  :o Hvem skulle jeg hade?

Og ja ved godt du undre dig over en del omkring mig også - så ja der står vi lige  ;)


Det er det du i den sidste tid har skrevet , når du er efter mig.
Fordi jeg har været efter dig at så det fordi jeg hader dig.... men udfra det du har skrevet på det sidste, så tænker jeg nu stadig, hvem er det der hader hvem...plus hvem der skriver halvdelen af dine svar, for det tror jeg nemlig heller ikke er dig selv.... men det så off topic :fnis:

øh Hanne, den sidste kommentar med at du ikke tror det er Maria der svare på halvdelen af hendes svar forvirre mig lidt, mener du at der er flere der bruger hendes profil eller hvordan? det kan godt være det bare er mig der er lidt træt her sidst på aftenen, men den forvirrede mig altså lige lidt :S

Cille

Citat fra: the bird Dato 14. August 2012, kl. 23:11
Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 23:03
CitatHader ligefrem?? Det lød da voldsomt at skrive :S  Jeg har da ikke skrevet noget om nogen der hader nogen?  :o Hvem skulle jeg hade?

Og ja ved godt du undre dig over en del omkring mig også - så ja der står vi lige  ;)


Det er det du i den sidste tid har skrevet , når du er efter mig.
Fordi jeg har været efter dig at så det fordi jeg hader dig.... men udfra det du har skrevet på det sidste, så tænker jeg nu stadig, hvem er det der hader hvem...plus hvem der skriver halvdelen af dine svar, for det tror jeg nemlig heller ikke er dig selv.... men det så off topic :fnis:

øh Hanne, den sidste kommentar med at du ikke tror det er Maria der svare på halvdelen af hendes svar forvirre mig lidt, mener du at der er flere der bruger hendes profil eller hvordan? det kan godt være det bare er mig der er lidt træt her sidst på aftenen, men den forvirrede mig altså lige lidt :S
Næ... jeg mener bare hun ikke selv skriver hendes indlæg, som i nogen hjælper hende med at skrive dem.
Der skam hende der poster, det jeg ikke i tvivl om, men jeg tror bare ikke på hun selv er forfatter til alt hvad hun skriver.

Barky

Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 23:10
Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 22:13
Jeg hader ingen af jer, men forstår det stadig ikke. :)

Hvor står jeg så?
Et eller andet sted på Sjælland :lol: (medmindre du sidder ned :fnis:)

Sorry kunne ikke lade være med at joke :lol:
Fair nok. Jeg joker selv en del.. *G*

Må jeg så spørge dig om du synes at du har lært noget af at parre Cruella op som du kan bruge i fremtiden? :)
Og det er altså ikke for at provokere eller noget, det kender du mig godt nok til håber jeg.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

#35
Cruella skulle ikke have været parret op, ingen tvivl om det.

Jeg har meget blandede følelser når jeg læser denne tråd.

For det første, så er det nemt at dømme Trine som at hun ikke har prøvet nok, og sige at hun bare skal prøve noget mere. Vi kan jo ikke se hvad der sker hjemme hos hende, og det er nemt at være klog når man ikke selv står i situationen. Jeg kan godt følge at det virker hurtigt at "give op", og at der nok kunne have været roligere omkring ilderen, men jeg sidder jo kun og læser på forum og kan ikke være sikker på om Trine faktisk gør ALT.

Jeg vil så sige at filmen knækkede for mig i dit sidste indlæg her Trine, for jeg har egentlig haft stor sympati for at du har givet ilderen en chance, men når man tager en ilder ind i en situation som denne, så overtager man også det fulde ansvar. Det vil sige også dyrlægeregninger. Det er selvfølgelig ikke fedt at have store udgifter på en ilder som man egentlig kun har fordi man vil hjælpe, men det er altså en del af det hvis den er syg, og det kan du ikke udelukke at hun er. Du kan selvfølgelig vælge at du ikke vil bruge penge på det, og så aflive hende så du er sikker på at hun ikke lider, hvilket du jo ikke kan vide om hun gør. Der kan jo sidde en stor knude i hende som gør hende underlig, det kan du ikke vide uden det er undersøgt.

Og jeg går ikke ind for at lade et dyr leve for alt i verden, aflivning kan godt være det bedste, også i adfærdssammenhænge, men jeg synes altså det lyder på dit sidste indlæg som om du ikke anerkender hende som dit ansvar på lige fod med dine andre, og det er hun.

(ok, 5 indlæg postet siden jeg begyndte at skrive, jeg gider altså ikek læse dem igennem, så jeg håber at dette stadig giver mening)

Cille

#36
Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 23:17
Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 23:10
Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 22:13
Jeg hader ingen af jer, men forstår det stadig ikke. :)

Hvor står jeg så?
Et eller andet sted på Sjælland :lol: (medmindre du sidder ned :fnis:)

Sorry kunne ikke lade være med at joke :lol:
Fair nok. Jeg joker selv en del.. *G*

Må jeg så spørge dig om du synes at du har lært noget af at parre Cruella op som du kan bruge i fremtiden? :)
Og det er altså ikke for at provokere eller noget, det kender du mig godt nok til håber jeg.

Nu har jeg så før haft en som Cruella...eller en nogen der var lidt i den stil, dog ikke blød i hovedet altid...kun når de havde hvalpe.
Hvad lærer man...hurtige reflekser, og at pasta eller hvad man bruger af godbidder er et must i de tilfælde....aner ikke hvad jeg skal skrive, for man lærer altid noget nyt hver gang man avler.
Men jeg stadig ikke kan se hvorfor jeg skal uddybe alt ned i detaljer.
Og jeg føler det er at provokere, fordi dem som folk er venner med i øjeblikket er fritaget for at forklare det de gør.
Hvorimod jeg næsten altid skal forklare et eller andet, og sådan har det været siden 2006 og jeg kom på nettet.
Det jo derfor jeg næsten aldrig gider skrive noget eller oprette billede tråde herinde eller andre steder(der bliver jo næsten altid en eller anden form for brok/ballade i mine tråde,selvom det bare er billeder).....og derfor jeg godt vidste at når jeg gik ind og skrev i tråden, så ville balladen starte

Anne

#37
Det synes jeg ikke er helt rigtigt. Jeg synes også at folk undlader at stille spørgsmål til dig eller kritisere det du gør, fordi du har den erfaring du har og fordi du er en veletableret del af miljøet. Eller der er selvfølgelig de 2 grupper der også er i denne tråd, men som Julia ikke er en del af, som altid skal angribe hinanden.

Generelt synes jeg at tolerencen overfor dem der er "kendt" herinde er utroligt stor, og til tider for stor, ment i den forstand at man selvfølgelig ikke skal lynche hinanden, men folk stiller tit ikke spørgsmål alene for ikke at blive uvenner, og dermed undgår vi let og elegant mange opdrætetiske debatter.

Jeg synes det var forkert at parre hende op, men jeg er da også godt klar over at det ikke er gjort i ond mening, og at vi to generelt er meget forskellige i avlsholdninger.

Og nu skal du ikke betragte det her som at jeg ikke er venner med dig, for det har intet at gøre med de folk jeg snakker med, det er bare det jeg mener.

Barky

Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 23:39

Nu har jeg så før haft en som Cruella...eller en nogen der var lidt i den stil, dog ikke blød i hovedet altid...kun når de havde hvalpe.
Hvad lærer man...hurtige reflekser, og at pasta eller hvad man bruger af godbidder er et must i de tilfælde....aner ikke hvad jeg skal skrive, for man lærer altid noget nyt hver gang man avler.
Men jeg stadig ikke kan se hvorfor jeg skal uddybe alt ned i detaljer.
Og jeg føler det er at provokere, fordi dem som folk er venner med i øjeblikket er fritaget for at forklare det de gør.
Hvorimod jeg næsten altid skal forklare et eller andet, og sådan har det været siden 2006 og jeg kom på nettet.
Det jo derfor jeg næsten aldrig gider skrive noget eller oprette billede tråde herinde eller andre steder.....og derfor jeg godt vidste at når jeg gik ind og skrev i tråden, så ville balladen starte

Du *skal* heller ikke noget. Jeg forsøger ikke at tvinge nogen.
Men jeg må indrømme, at i al den tid jeg har været i ildermiljøet har jeg hørt om Cilleborg. Og tro mig eller ej, det gør dig altså til en af de gamle og garvede, og det betyder at folk, også mig selv, har visse forventninger til dig og din erfaring.
Derfor undrer det mig så meget at sådan en her fejl kan blive begået, af en som ved så meget om ilderavl som dig. Som har så megen erfaring på området.
Og så bliver jeg lidt trist og skuffet fordi at mine forventninger ikke er blevet indfriet. Det er mit problem, i know that.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

(Psst: Iøvrigt stiller jeg temmelig høje krav til mine venner.... Så høje faktisk at der ikke er så mange der kan leve op til dem. Men igen. Det er også *mit* problem. )
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Cille

Det så vist gået min næse forbi at folk ikke stille mig ? sådan ret tit.
Skal vi lave en søgning og tjekke ;).
Kan godt være det mig der tager ting nært, men jeg føler nu det er ret tit, og jeg er ved at komme dertil om jeg skal lukke helt af for meget af ilderverdnen og bare holde mig på sidelinjen, som i gamle dage før jeg kom på nettet.

Vi er alle mennesker og alle laver fejl.
Men når en ilder efter 1uge er faldet til og virker rolig og ok tryg, så så jeg ikke nogen faretegn.
(Og min erfaring med  p-sprøjter er ikke god, så derfor vil jeg helst undgå at bruge dem, og min dyrlæge vil helst ikke give dem de sprøjter, og imp har jeg stadig ikke helt godt med og slet ikke hvis det dyr du påtænker til avl...men det er en anden snak omkring min "angst" omkring de 2 ting)
Det var jo lige før fødsel hun så vendte bøtten, og ja der fortrød jeg da bitterligt hun var parret op.
Derimod Imre var ikke faldet til ro med det samme, det tog faktisk næsten 1 mdr før han var helt tryg.....og han kan stadig have problemer med hænder(altså han bliver bange for dem)

Anne

Jeg siger ikke at du aldrig får kritik, og der er også tit meget personfnidder inde over, men jeg synes godt nok at tolerencen er stor overfor dem der har været i miljøet længe, hvilket så også gør at folk tror at hvis man stiller spørgsmål, så er det personligt.

Jeg er sådan set personligt ligeglad med forkalringer på hvorfor den tæve blev parret op. Set i bakspejlet kan alle jo se det var forkert.

Jeg er mere interesseret i tævens velbefindende nu.

Cille


Dyrenørden

Anne: kan godt se det lyder koldt men der er flere ting i det, jeg tror ikke hun fejler noget som helst derudover har jeg lidt mistet troen på hende. Marcel som også er små sær har jeg fået undersøgt i hoved og røv men hans adfærd var mærkelig og mistænkelig og han virkede syg. Ingen af de ting passer på Hende

Dyrenørden

Havde jeg mistanke om at hun er syg så skulle hun nok komme til dyrlæge ligegyldigt hvor længe jeg så beholder hende. Men synes ikke der er nogen grund til at bruge en masse penge på det når hun jo virker fuldstændig rask så kunne man jo rende til dyrlæge med alle sine dyr hele tiden