Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Årstiderne vs månen

Startet af Emmadyhr, 14. April 2009, kl. 17:51

Emmadyhr

Nu sidder jeg her og snakker med cilleborg om det og vil lige slå den op her inde også..
Kan månen og årstiderne, vejr og vind havde en indvirkening på gravide dyr og mennesker?? Kan man ud fra det sige om det er et pige eller drenge år?
Jeg ved ud fra mig selv at månen har det på mennesker. Da jeg skulle føde mine børn var månen meget tæt på jordren (december 1999), mere end ellers. Man sagde i et gammelt ordspråg  fik jeg afvide,at når den var det så satte det gang i fødslerne på kvinderne på jordren.
Det så jeg selv. Jeg lå til opsevering de to uger og der var der ,ja, nok de første 50 fødsler på den fødeadeling jeg lå på i Holbæk sygehus.Jeg var jo så en af dem..Men der kom så mange mellem jul og nytår at de ikke havde plads til flere på stuerne. De måtte lavede ener stuer om til to værelses og alle dem kunne gå efter en fødsel og havde sådan godt nok blev sendt hjem lige efter´og der var altså mange.Jordmødrene sagde det var derfor og de havde set det før på den måde ,mange af dem.
Jeg ved også at jevn døgn har en stor indvirkning på mange mennsker, især gamle mennesker. Mange dør eller bliver meget syg og får smerter hovedpine og sådan lige der.
Nu tænker jeg bare..Kan det også havde en indvirkening på dyr i naturen og kæledyr og sådan? Tortenvjer har jo nogle gange på hunde har jeg hørt..Men jeg syndes det var en spændne debat at få op.Nogen der kender nogen eller har hørt om noget om det?

Namilla

Som regel findes der jo en meget naturlig forklaring på de ting du nævner...
Omkring månen, så kan det handle om månens tiltrækningskraft, når der er flere fødsler der, end normalt... det ville ikke være usandsynligt...
At tordenvejr har en indvirkning på dyr og mennesker, handler nok om lavtryk og højtryk...som dyr jo er mere følsomme overfor end mennesker... men også mennesker kan jo mærke at luften bliver trykkene og ladet med elektricitet, op til et stort tordenvejr...
Jeg har ikke hørt at jævndøgn skulle have en indvirkning...og kan ikke lige finde en "god" forklaring på, hvorfor det skulle påvirke os... men mange af de ting man i gamle dage mente var "overnaturligt" findes der jo i dag videnskabelige forklaringer på...