Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Kremering og urne?

Startet af Peewit, 14. April 2009, kl. 22:04

Peewit

Jeg vil lige høre om nogen af jer herinde har erfaring/går jeg udfra nogen har) med kremering og hvad man gør hvis man gerne vil have sin basse hjem i en urne? Skal man bare sige det til dyrlægen når man er nede for evt. at få aflivet sin basse?
Og koster det ekstra når man vil have den tilbage i urne?
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Amazing Ferret

Du siger bare til din dyrlæge at du vil have ilderen kremeret og i en urne, så sender de den afsted og der går en uge ca så kommer den tilbage til dyrlægen

Jeg gav vist 650 kr for kremering og en urne

Peewit

Super.. Tusind tak for svaret.. :D

Kan man "give" den noget med f.eks. dens ynglings legetøj, når den skal kremeres?
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

tzari

Der er vel ikke sket noget med tøsen vel  :o
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Jo det er desværre Molly der er her på lånt tid nu.. :( Hun har en syste på nyren og der er intet at stille op. Så hun skal meget snart over på den anden side og have fred.. :'(
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Winther Ilderen

Hvor er det trist og høre med Molly.

Der findes flere kæledyrskræmatorier.
og flere størelser urner, Ada krem har de mindste urner, sørg for og få den glaseret så holder den bedst. Du kan få skrevet navn også videre på din urne koster dog ekstra. Du kan sagtens få legetøj kremeret med. Det er billigst selv og aflevere ilderen hvis man har mulighed for det, ellers sørger dyrlægen for det, koster dog en 100 kr ekstra. Jeg giver ca 1200 for kremering og glaseret urne med håndmalet tekst på ved Ada Krem på sjælland. Der er også krematorie ved Vejle, men deres urner er en del støre og ikke så søde som de andre.

Nyd den sidste tid, det går desvære så stærkt , så du er nødt til og begynde stille og tage afsked. Man er bare aldrig parat når det skal ske, har selv en der skal afsted nu her  også, det er rigtig hårdt. Men man må være stærk og tænke på dyret frem for sig selv og det ved jeg du er stærk nok til, du må tænke på Molly og tage en dag af gangen til du syntes tiden er inde, tror ikke du er i tvivl når det er, Molly skal nok fortælle dig det.




Amazing Ferret

Jeg brugte også Ada's og jeg fik helt andre priser end dem Winther Ilderen har betalt

Men her er et link og du kan eventuelt ringe til dem og høre, det gjorde jeg
http://adakrem.biks.dk/article/articlestatic/27/1/1/

Ked af at høre om Molly  :(