Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvalp eller voksen?

Startet af dagnabbit, 1. August 2013, kl. 00:16

dagnabbit

Så kommer det første spørgsmål, fra stalkeren her :b

Efter at have gået og tænkt i det praktiske, i form af bur/indretning/ildersikringer/aktivering etc. Løb mine tanker hen, på noget helt nyt. Når jeg nu føler mig klar til, at trække en ny slags pelsklump ind i mit hjem. Skal jeg så have en hvalp, eller en voksen?
Jeg har haft kæledyr, hele mit liv. Af utroligt varieret slags. At have en dyreunge i hjemmet, er langt fra et nyt koncept.
Umiddelbart kan jeg se fordele og ulemper, i begge valg. Men ikke forskelle store nok, til at jeg føler jeg kan have en konkret ide om, hvad jeg ender med at søge efter.
Så jeg tænkte, om i kunne komme med nogle tanker omkring det?
Som sagt, har jeg aldrig haft ilder før. Men har haft samtlige andre almindelige kæledyr, samt et par ualmindelig.
Så hvad ville man foreslå, en kæledyrsveteran som vil være første gangs ilder madmor?

Som eftertryk, så ved jeg godt, at man kan gøre sig mange ideer og stadig gå den modsatte vej.
Men jeg føler jeg vil forberede mig så meget som muligt, inden jeg skal prøve kræfter med et nyt slags kæledyr. Både for min og fremtidig tots skyld. Så alt bliver tænkte igennem og planlagt, så godt som verden nu vil lade mig gøre det ;)