Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Den nye flok

Startet af Julie, 6. September 2013, kl. 21:03

Julie

Det var egentlig meningen at jeg kun skulle have en enkelt hvalp i år, men jeg mistede jo Fritz her i juni, blot få dage efter han rundede de 7 år og jeg var kommet hjem fra Afrika. Bumbum. Så var det bedste jo at få to hvalpe, så de kunne drille hinanden i stedet for Zeph. Så jeg endte med at få to hvalpe fra Marianne (Ferrets of Milkyway) og de kom til at hedde Pi og Fry - og GODT de har hinanden, for Zeph er virkelig også ved at være gammel at se på efterhånden.  Dem har jeg så haft i et godt stykke tid nu, og det går super fint. Marianne fik så Fry's søster tilbage fra en anden ejer, og på weekendens udstilling på Lolland prøvede Mary dagen lang at tørre hende af på mig (dog uden held) :P. Hun kom med et foreslag om at hun kunne udstationeres hos mig, men NEJ - jeg skulle ikke have flere dyr! Dagen efter udstillingen fortæller jeg min far i sjov om den her lille søde tøs (som jeg da også var lidt forelsket i), og hvordan han skulle være glad for, at jeg ikke havde nuppet hende med hjem for hun var jo en udstationeringsilder. Min far tog totalt røven på mig ved blot at spørge "hvorfor har du hende så ikke med hjem? En ilder fra eller til gør ikke det store". Så.. Far synes det var en god idé, og jeg fik DeeDee (Different Dimension) hjem i onsdags, og ja.. Hvad kan jeg sige.. Hun er bare en rigtig skøn pige og nem at have med at gøre (hvilket de to andre hvalpe også er). Så jae.. Pt har jeg 4 ildere, men jeg er noget bekymret for Zeph, så nu må vi se hvor længe han holder.

Tykke Fry



Gamle Zeph

Her sidder han faktisk og venter på at blive lukket indenfor. Han vil hellere rende indenfor alene, mens de to små er i gården


Energiske Pi



Smukke DeeDee



Derudover er deres område blevet udvidet. Nu har de en voliere OG hele den gård i ser her at rende rundt i.

og fra den anden siden


lussingen

Stort tillykke med det nye medlem af flokken. Jeg kan godt huske hvor meget du sad med lille DeeDee på udstillingen, du var vist lidt solgt :fnis:
Smukke smukke dyre-børner du har :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Shamua

Herlig flok, elsker jeres udendørs område til dem, det er jo mega nice! :)

Synes Fry er ret køn på de billeder, glæder mig til at se bebserne og Zeph igen :D

PS. Jeg er uskyldig!!! DeeDee gjorde selv alt arbejdet :P

Vh. Marianne

Cille

Det er en lækker flok du har fået dig der  :D

lille_jill

Zeph <3 Håber han overrasker dig og holder længe endnu :)

CMS

Sikke en flot lille flok :D Tillykke med dit nye 3-kløver
Mange hilsner Christina

Sølvsten

Tillykke Synes Zeph ser ualmindeligt dejlig ud.

mette11

Tillykke med alle dine nye kræ  ;) De ser dejlige ud alle sammen  <3

Julie

Tusind mange tak skal I have alle sammen, jeg er virkelig også glad for dem.
lussingen - jamen hun var totalt skøn jo! Men jeg tror også du hørte mig da jeg sagde, at jeg skulle ikke have flere dyr end jeg havde råd til. Min far mente godt vi havde råd til en til ;)

Jill - jeg håber dælme også han holder længe endnu. Han har jo snydt mig en gang før, men han er sgu lidt skrantet efterhånden. Til gengæld hygger han sig gevaldigt i sin egen lille bobble og han er ikke dårligere end han kan tage snothvalpene i hoved og røv, og kyle dem ud af hans spruttehule eller transportkasse, hvis den står fremme. Han vil bestemt heller ikke dele opmærksomhed, hvis han sidder i mit skød og der kommer en hvalp hen :lol:

Kunne lige læse ud fra mit første indlæg, at det lyder som om de bor hos mine forældre (pga gården), og det gør de 3 af dem også lige pt, da jeg har DeeDee herinde i lejligheden. Dog vil de altid have volieren og gården at rende i, så det er nemt og bekvemt at have de små på besøg derude. De skal lige sammenføres noget mere, inden jeg tør have dem alle samlet her hos mig. Igår havde de været lidt hårde ved hinanden - specielt DeeDee og Pi havde set sig sure på hinanden, så jeg har været igang med sårspray, nus og kys, for de var da godt nok ved at rive hinanden i stykker for en kort stund. De har ellers godt kunne enes og leget med hinanden, men det gik åbenbart lidt for godt igår. Vi prøver igen i morgen

Anne

Hvor er de bare fine alle de nye! Og trist at Zeph begynder at skrante :( Er der noget galt med hans øje, eller er det billederne der snyder?

Julie

#10
Tak Anne. Nej, der er et ellers andet galt med hans øjne - specielt det ene. Dyrlægen ved desværre ikke hvad det kan skyldes - det samme med hans kollegaer, og Zeph har fået både antibiotika og øjendråber med penicillin, men intet hjælper. Han har fået tjekket sine hornhinder, og der er ingen tegn på ridser eller anden irritation. Jeg kan læse mig frem til, at det kan være lymfom. Han viser ingen tegn på smerte eller gene (typisk ildere!), men vi skal til dyrlægen i næste uge til tjek, og så må vi se hvordan det går. :(

Julie

Her kan man se hvordan han ser ud. Han vejer 1062 g, hvilket ikke er unormalt for ham, men han ligner ikke sig selv i kropsbrygningen.


KariN

#12
Sikke nogle fine hvapser du har fået dig :D Jeg håber at sammenføringen snart er overstået :)

Krydser fingre for at det hele nok skal gå godt med Zeph :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Ikke for at være pessimist, men han ser altså ikke for godt ud.  :( Håber at han bliver fin igen og ikke er alvorligt syg.

Julie

Tak skal du have Karina
mette11 - du er bestemt ikke pessimist. Jeg er indstillet på, at han nok ikke holder så lang tid endnu. Jeg nyder hvert øjeblik jeg har med ham, og jeg sørger hele tiden for at få taget billeder af ham, så jeg har nogle nye