Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Kat Von Lua

Startet af Anne, 22. Maj 2009, kl. 01:24

Anne

For ikke længe siden var der en pige der solgte sin ilder på Baboom. En pastelpige på omkring et år, som var gået i løb.
Jeg snakkede frem og tilbage med hende derinde og tilbød at hente ilderen uen omkostninger, det ville hun dog ikke, men jeg skrev at hun kunne vende tilage til mig hvis det var. Jeg ville så vidreformidle hende.
I nogle uger snakkede jeg ikke med pigen, men så nævnte en på bloggen hvor jeg skriver noget med en ilder i løb og stillede spørgsmål til det. Det viste sig at være samme ilder som så havde være i løb i 6-7 uger min på det tidspunkt.

Jeg tog gen kontakt til pigen og vi blev enige om at jeg kunne hente den gratis. Dagen efter kunne jeg dog ikke alligevel da hendes far ikke ville være med til at den skulle gives væk. Så blev vi enige om 200 kroner for ilder og det tilbehør der var med, undtagen buret. Dagen efter havde hun så en andne køber der var interesseret og det løb ud i sandet igen. Da jeg så kunne se at den andne køber var sprunget fra kontaktede jeg hende den sidste gang og tilbød 500 for ilder med bur og alt, og så 300 uden bur, hvis det ikke kunne være i vore bil.

Sidste mandag dragede vi så mod det midtjyske for at hente hende, og buret kunne ikke være i bilen. Hun var hævet ret underligt men meget i løb, og vi tog hende med hjem. Hutigt blev hessel og jeg begge ret vilde med hende, så det biver til at hun ikke kommer vidre. Hun kan allerede gå i bur med de andre uden problemer. Hun skulle have været parret og snittet efter parringen, men pga hendes sære hævelse blev det til en p sprøjtre i fredags og hun er allerede på vej ud af løb. Når hun er faldet helt tager jeg til dyrlægen og får hende snittet, vaccineret og chippet.

Hun er så god som dagen er lang, og kan godt lide at nusse, bare ikke alt for meget. Hun er mest interesseret i ilder selskab, men hun har også gået alene i 5 mdr og efter hvad de fortalte hvor jeg hentede hende havde hun ikke rigtigt været ude.

Nå nu har vi altså 5 ildere. Hun hedder Kat Von Lua fordi vi havde ret svært ved at blive enige om noget.

Billeder:

onsdag sammen med mija:


I dag


forsøger at forlade gerningsstedet


Med Puk





Hun ser stor ud, men vejer kun 600 gram. Jeg skyder på at det er løben der har tærret på hende, men hun virker ikke tynd.

PiaLyng

Tillykke med hende :). tænkte om hun hed Mini før  :S

Anne

Ja det er hende. Ved du noget om hvor hun komme fra for så er jeg da meget interesseret i at vide det.

Black Diamond

Hun er mørker i farven og virker mere tæt i det end Puk..Er det helt forkert? Ellers er det virkelig svært at se forskæl på de to.Hold da op!! kalder du hende Kat von lua der hjemme eller har hun en kalde navn?

Julie Stuhr

Hun er virkelig flot!  :love:

Anne

Maria: hun er varmere og mørkere. Jeg kalder hende Lua og hessel kalder hende Kat von. indil videre er hun pænt ligeglad med havd vi siger for vi er ikke ret spændende i forhold til de andre ildere.

Julie: mange tak :D

tzari

sjovt med nuance forskellen på de 2 tager du ikke flere billeder hvor man kan se dem ved siden af hinanden  :D
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

kan se om jeg kan tage nogle. Lua skal steriliseres i morgen så det må hellere blive i dag.