Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Pastel hvalp ?

Startet af Cirka, 12. Juni 2010, kl. 14:10

Mustela

#60
Citat fra: cibatuchsi Dato 12. Juni 2010, kl. 17:19
syntes det er sjovt du skriver og leder efter en pastel pige så lys som muligt, når du i flere privatbeskeder til mig har skrevet du gerne vil ha en mørk standart med en tydlig maske. (og dette er også efter du har postet denne tråd)  men tillykke med du har fundet en lille pige, håber da du holder fast ved hende og ikke hopper fra igen fordi du ser et billed igen igen af en du pludselig finder intersandt.
men held og lykke med den lille pige. :)

Burde man som avler ikke værdsætte at folk hopper fra, frem for at sælge en hvalp til en person der ikke er 100% sikker?? Lad dog Cirka tjekke markedet ud, og finde netop det hun ønsker... Bare en tanke herfra........ 

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

cibatuchsi

Citat fra: Mustela Dato 14. Juni 2010, kl. 15:11
Citat fra: cibatuchsi Dato 12. Juni 2010, kl. 17:19
syntes det er sjovt du skriver og leder efter en pastel pige så lys som muligt, når du i flere privatbeskeder til mig har skrevet du gerne vil ha en mørk standart med en tydlig maske. (og dette er også efter du har postet denne tråd)  men tillykke med du har fundet en lille pige, håber da du holder fast ved hende og ikke hopper fra igen fordi du ser et billed igen igen af en du pludselig finder intersandt.
men held og lykke med den lille pige. :)


Burde man som avler ikke værdsætte at folk hopper fra, frem for at sælge en hvalp til en person der ikke er 100% sikker?? Lad dog Cirka tjekke markedet ud, og finde netop det hun ønsker... Bare en tanke herfra........ 
Citat fra: Mustela Dato 14. Juni 2010, kl. 15:11
Citat fra: cibatuchsi Dato 12. Juni 2010, kl. 17:19
syntes det er sjovt du skriver og leder efter en pastel pige så lys som muligt, når du i flere privatbeskeder til mig har skrevet du gerne vil ha en mørk standart med en tydlig maske. (og dette er også efter du har postet denne tråd)  men tillykke med du har fundet en lille pige, håber da du holder fast ved hende og ikke hopper fra igen fordi du ser et billed igen igen af en du pludselig finder intersandt.
men held og lykke med den lille pige. :)

Burde man som avler ikke værdsætte at folk hopper fra, frem for at sælge en hvalp til en person der ikke er 100% sikker?? Lad dog Cirka tjekke markedet ud, og finde netop det hun ønsker... Bare en tanke herfra........ 
jeg er hverken sur eller noget over hun er hoppet fra. og mener virkelig når jeg siger tillykke med pigen, for self skal hun ha lige den ilder hun har drømt om.
det er overhovedet heller det det handler om.
og det var mit sidste ord i denne sag

mette11

CitatJamen det var da godt du lige ku spotte det så .. Sjovt det var det du faandt mest forvirrende.. men dt var da fint..
Det skriver jeg så ikke at jeg gør, da jeg godt forstår hvad du skriver, selvom det er ukorrekt...men det bliver da ikke nemmere at overskue hvad f... der foregår når folk skriver ukorrekte vendinger, stavefejl/skrivefejl osv!
Jeg gider slet ikke blande mig i den her diskussion, da jeg ikke er involveret og ikke er spor interesseret i at blive det...men Daisy spurgte hvad du mente og du fattede vist ikke selv at du skrev noget ukorrekt og eftersom Daisy faktisk forsøger at være flink og hjælpe, ja så fik jeg lige lyst til at hjælpe hende til at bedre forstå det (men jeg tror nu faktisk også at hun selv har regnet det ud).

Barky

For at give mit besyv med. Så har jeg holdt mig fra tråden, iogmed at jeg er røvligeglad.

Men jeg kan slet ikke se hvor uviljen mod Daisy, Steffen og Maria har sin ret? De er, ganske naturligt, lidt undrende. Det ville jeg også selv være hvis en mulig køber virkede så usikker og hoppede fra den ene til den anden hvalp, og opdrætter.

Selvfølgelig skal man besøge flere opdrættere, og se flere hvalpe. Det anbefaler man jo altid. Og af hvad jeg kan se, er det helt og aldeles iorden med både Olsens og Diamond.

Dog stiller jeg mig komplet undrende overfor Cirka's reaktion herinde. Hvad ligner det at fare sådan i flint over ganske forståelige og velmende spørgsmål, og så vidt jeg kan se, en helt naturlig undren. Hvad blev der af at sige; "Nej, jeg er ikke interesseret alligevel. Jeres hvalpe er søde, men jeg har fundet en anden. Måske køber jeg en fra jer i fremtiden."

Jeg bliver simplethen også nødt til at sige, at hvis jeg stadig opdrættede, så ville jeg når jeg læser sådan en reaktion, blive ganske betænkelig hvis jeg blev kontaktet af denne hvalpekøber. Ikke fordi at jeg ikke tror at hun kan passe hvalpen ordentligt, det kender jeg intet til, så det vil jeg ikke udtale mig om, men sådan en stærk og uforståelig reaktion gør at man ville blive sorteret fra i mit hvalpenet.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Cirka

#64
Åhh i er jo fpr syge herinde mann .. At i gider gå rundt og bekymre jer sådan over andre..
i Starten ku jeg ikk la vær med at svare tilabge,men nu magter jeg virkelig ikk meere ..
Jeg er glad for jeg fik kig på de 3 forskellige kuld da jeg fandt ud af hva jeg virkelig ville ha oss hva jeg vil ha næste år, og jeg er sikker på at der nok ska være nogle avlere derude der  har tillid til mig.. Der må vel være nogle her som daisyikk er venninder med.. Og hvis der er nogen der kan få ondt i røven over det så det fint med mig ..
Det skal lige siges jeg ikke har noget problemem med Maria, jeg tror ikk det er for sjovt hun ikk har blandet sig mere end end gang herinde.. 
Jeg sys oss det er vildt at se hvormange der lige ska blande sig , i går skrev jeg en enden tråd herinde g jeg har ikk fået et eneste svar , hva sker der så er jeg bare fråset ude af ferretopia.. what the... Ka du se hva jeg mener daisy , det fucking dig der laver problemer her , det eneste jeg fucking har gjord er at have kig på 3 forskellige hvalpe og nu ka jeg ligeså godt glemme at få hjælp herfra .. I er sku for syge syge mennesker ..
Daisy , tænk over at hver gang du har skrevet noget pænt har jeg svaret dig rigtig pænt tilbage , hvorforku du ikk bare la den ligge der så ? i stdet for at forsætte med at svine mig og sige jeg bare er en lille tøs der ikke fatter en skid osv på min p-mail for derefter at blokere mig så jeg ikk kan svare .. Nu har jeg selv sagt til dig du ikk ska blande p mail med det her ,men nu hvor du har blokeret mig kan jeg jo ikk skriv hvo tamt jeg sys det er til dig der og i bliver jo oss ved her ..
Og mette der skal nok være massere af fejl her for jeg skriver så hurtigt jeg sikkert ikk ramer halvdelen af tasterne , men det skal bare ud ,. og så¨håber jeg i kan forstå essencen i det ..
Nu skal jeg lige huske at sige at det  her self kuner til at dem der har skrevet negativt tilmig .. Jeg da gladfor der er nogen der har hjerne til at  regne ud hvader foregår  her .
Og gider i så ikk at la detligge her ? Nu har jeg brug 4 dage eller sådan noget på det her lort .. I kan evt starte en lille Sisse Haters club hvor i kan sidde og disse mig og klappe jeg selv på sklderen, i dont care .. bare holdmig uden for..

Line

nogle gange skal man lige tælle til 10 inden man skriver her inde :) Så har man det med at få en større forståelse for sin mening :)

Cirka

#66
tak for dit svar som faktisk har menegft mening .. Jeg ved gidt at mit temperament kan løbe fra mig og jeg an bruge nogle dumme ord .. Nu har jeg ikk været herinde så længe så i kender mig , men normalt er jeg altså meget tolerant og sød over for alle.. men år jeg føler mig trådt på bliver jeg rigtig ked af detog så kommer det ud som vrede..
I ser heller ikk hva daisy skriver i privat mailsene,og jeg ( overhvet ikk for at lave mere rav) føler at hun spillr sød for at vinde folk.Men for mig hanlder det her ikk om det , jeg vil baregeren ha min mening ud og det er ikk nogen sød mening ..
Men da daisy skrev pænt til mig mht navnet gaia , blev jeg glad og svarede rigtig pænt , for jeg er ikk intereserret i at være uvenner med nogle og blir fråset ude..
Men jeg forstår godt hva du mener med jeg måske slukke tælle til 10før jeg skriver .. min tålmodighed rækker rimeliog langt men når den så er overtrådt er det  svært for mig at falde ned igen .. My bad ..
Jeg sys bare at alle mine fejl fra stavefejl til mit temprament bliver gjordt så tydeligt men daisy har intet gjordt.. Og det ikk fordi jeg vil ha noget over på min " side" , men hvis folk skal blande sig så sys jeg oss bare de ska ha sat sig ordenligt ind i det .. Og ikk komme med sådan noget som at  jg har lavet en stave fejl, hvis det e det eneste man har at sige til alt det her så sys jeg hellere man sa la vær.. Og så ka jeg ikk la værmed at tænke det måske har noget at gøre med mange af ´jer sikkert kender daisy og jeg er ret ny herinde, men det er kun min opfattelse jeg kan sagtens tage fejl..

Barky

*griner*

Cirka - du bliver simpelthen nødt til at slappe af!  :lol:
Pas på med tålmodigheden og grænsen. Og læs hvad folk skriver: mere end een gang, hurtigt og hidsigt.
Og ja, som Line skriver.. Tælle til 10, og overvej muligheden for at jeg ikke er ude på at svine dig til eller noget andet i den dur.
Det er jeg simpelthen for doven og ligeglad med dig til.

Mit indlæg er jo ikke en kniv i ryggen på dig, jeg skriver ganske pænt hvordan jeg opfatter situationen, som jeg ser den udfra denne tråd. Jeg har jo ikke adgang til de pm's eller emails i skriver sammen..

Jeg forstår stadig ikke hvorfor du vælger at reagere så voldsomt. Det må åbenbart gå dig meget på hvad andre syns om dig.

Og tænk sig, det kunne have været løst meget nemt/slet ikke opstået, hvis både dig og de pågældende opdrættere havde haft bedre kommunikation iblandt jer.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Så bottom line:


Sørg for at have god kontakt... hvis den ene part ikke kommunikerer særlig godt, uanset om det værende sig hvalpekøber eller opdrætter.
Opdrættere skal ikke automatisk gå ud fra at en hvalpekøber vil have en hvalp som de har spurgt til. Og ligeledes skal en hvalpekøber gøre opmærksom på at man kun kigger, og ikke reseverer.

Vær tydelig i hvad man siger, spørg hvis man er i tvivl!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

cibatuchsi

Ja jeg svarede dig pænt mht navnet. Men at du så bagefter forsætter i tråden er over min forstand så du fik til sidst min årlige mening. Og nu er jeg ikke veninder med alle herinde. Herinde har jeg faktisk kun en meget meget nær veninde og hun har ikke skrevet i tråden. Men gør endelig mig til syndebuk jeg kan tage det;)

AlisVolatPropiis

#70
Hejsa Cirka :D

Jeg forstår dig godt....jeg ønsker mig også brændende en pastelhvalp....jeg har bare den luksus...eller fordel eller hvad man nu kan kalde det....at min flok pt er perfekt. Så jeg kan skrive mig op og reserverer før tid. -Som så igen kan være en ulempe..."dav avler, jeg vil gerne have en pastelhvalp to år ud i tiden" :lol: Det kan være skide svært at finde sin drømmeilder....og en labyrinth at finde den rette avler. Og det er så godt som umuligt at vide hvad der sker i fremtiden. Og man kan blive frustreret og misforstået, man bliver vurderet og vejet og målt...for naturligvis sælger ingen avler sine "babyer" til hvem som helst, og jeg kender ikke mange af dem der ville sælge uden først at have vurderet køberen.

-Alle, både hvalpekøbere og avlere bliver nød til at gå med deres mavefornemmelse når det handler om køb af en hvalp....og det kræver en vis diplomati fra begge sider også. Det hele handler om at få den rette hvalp til den rette køber....-en ligning der faktisk kan være svær at få til at gå op.

Det kan være frustrende....ligesom det kan være frustrerende at skulle fungere på et forum for et ildermiljø der ved gud er noget indspist, forudindtaget og fyldt med både stærke venskaber og fjendskaber...

Det kræver en del pli....og det kræver at man hvis man endelig gerne vil komme med en lidt skarp udmelding, tænker sig godt om, hvordan den vil blive modtaget...ikke kun af den priimære modtager men også hvordan hele miljøet modtager det, venner fjender, neutrale osv. Man kan nemt uden at ville det, starte en verbal krig mellem to grupper...og ens emne bliver blæst op til noget det ikke er, eller man kan træde folk over tæerne, eller bruge mod dem at frembringe en modvilje fra andre...man bør tælnke sig godt om! At åbent svine en avler -eller en anden...om personen så har svinet dig privat på det groveste....er som i den alm verden noget der kun skinner dårligt tilbage hvis den anden er overbærende og venlig udover det, og det virker ikke helt troværdigt omkring ens egen person og mål.

For mig at se, så virker det som om, og jeg pointerer lige at det sikkert ikke er den fulde sandhed, men folk reagerer som regel på hvad de kan se, og ikke hvad der påstås. Men det virker som om du angriber både Daisy og Steffen...og til dels er der også lidt modvilje mod Maria, udelukkende fordi de undres med deres hvalpes bedste i øje. Du virker rent ud sagt virkelig i forsvarsposition. Og det gør i hvert fald mig en del tøvende overfor at svare i nogle tråde...da det virker som om folk er gået ret langt for at hjælpe dig med bla at få en ekstra ilder, og stadig er forstående. Og de så får en sviner på et offentligt forum. -Det er der ingen der ønsker sig, det kan jeg forstå på den måde du selv skriver, at du heller ikke gør. Og nok derfor mange helt tager afstand...og andre reagerer skarpt i denne tråd. På et debatforum må man tage med i mente at alt inkl. ens adfærd bliver debateret og folk blander sig. -Det er på ingen måde en kritik, men et venligt ment råd. :)

Jeg er glad for du har fundet din drømmeilder, jeg har virkelig stor forståelse for at man har begrænset antal man kan have både plads, overskud, lov og økonomisk basis for. :) Og man skal aldrig nøjes :D -personligt har jeg i hvert fald ikke råd til at nøjes med næstbedst -for lets face it...de er skisme ikke helt billige :P Og bette Gaia skal nok få en skide god ejer i dig. Jeg håber også at min pasteldreng dukker op når jeg er parat :) Den rette ilder ER svær at finde.

Anne

Jeg er meget enig med Trine. Jeg har ikke villet skrive noget her i tråden pga den skarpe tone, men selv om jeg har fuld forståelse for at du ønsker din drømmeilder, så har jeg også forståelse for daisys undren, og vi er jo mange der læser herinde, både købere og avlere, og som ikke kan undgå at danne sig en mening ud fra det der bliver skrevet.

Cirka

Jeg tageralt det der til mig , men jeg kan godt høre ( Og forstå at i ikke har læs hele tråde..
Jeg har virkeligf gjordt det tdeligt for dem jeg kun kiggede .. Men jeg gider ikk mere, fr nej jeg kan ikk ha det ..
Slut fra mig ..