Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvalp sælges (ikke alligevel?)

Startet af MCi2, 14. September 2010, kl. 16:17

Eliza

Hvor er det vildt man kan modsige sig selv så mange gange.. Det lyder lidt som om du bare prøver at sige hvad du tror vi vil høre, efter du fandt ud af det bestemt ikke var at du vil gøre flere ildere til kastebold fordi du/I er egoistiske og vil sætte ildere sammen med nogle hunde som bestemt ikke lyder til at fungere normalt..

Ud over det så vil jeg da godt vide hvad i vil gøre hvis de pludselig bliver syge og kræver dyrlæge? For hvis i dårlig har råd til at få en sterilliseret, så tvivler jeg på i vil have råd til en dyrlæge.. Jeg har selv lige givet omkring 3500kr til dyrlægen og er faktisk ikke færdig med det forløb endnu så kommer til at give mere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Jeg vil ikke bestemme hvad I kan/skal gøre...det er vist blevet sagt mange gange...
Men husk nu lige, at for at en ilder skal blive håndvandt (overfor din kæreste), så kræver det at han er sammen med den mange timer om dagen...og det er altså sikkert det er lige fedt at sidde ude i en voliere (eller hvad det nu er I vil bygge), i al slags vejr, mange timer om dagen... den nemmeste måde at få en ilder håndtam/håndvandt er at være sammen med den i det daglige, og så tage alle de små opgør der kommer hen af vejen... Det lyder lidt som om at en voliere er den nemme løsning, for så kan ilderne bare være der, og så behøver hverken din kæreste eller hundene at beskæftige sig med dem? Selvom ilderne får en fin voliere, så skal de stadig dagligt have flere timers kontakt med Jer...så enten skal I sidde ude i volieren i flere timer om dagen, eller også skal ilderne ind og gå...(og så er problemet der jo stadig med hundene...) Ilderne kan i øvrigt først sættes ud til juni/juli, så det er altså 9-10 mdr. endnu de skal bo indenfor...Derudover lyder det til at du kun mener at det er ilderne der skal findes en løsning med? Hvad med at opdrage lidt på hundene også? den adfærd du beskriver hos dine hunde, lyder meget som hunde der ikke kender deres plads... De tror muligvis at det er dem der bestemmer i familien (de bestemmer hvilke mennesker der må komme og hvilke dyr der må være der)...det er ikke hundenes plads, og du vil få nogle mere harmoniske hunde, hvis du fratager dem det "ansvar" det er at bestemme over hele familien... Lær hundene at det er dig der bestemmer hvilke mennesker og dyr der må være i hjemmet, og at alle mennesker og dyr er i orden...
Jeg synes I skal overveje det her rigtig grundigt...dyr er ikke legetøj, og alle dyr får traumer hvis de skal flytte for mange gange...derfor synes jeg bestemt ikke det er i orden, at I sælger 1 ilder, for at anskaffe en ny, i hvert fald ikke før hundene har lært at acceptere de dyr der kommer ind i hjemmet...
Hvor mange ildere tror I, I skal have på prøve, før I finder en, som hundene kan lide? Kan du ikke høre det lyder lidt skørt at det er hundene der skal bestemme sådan noget? og hvad med de stakkels ildere som må kasseres fordi hundene ikke kan lide dem? De vil da få et traume over at blive flyttet, skræmt halvt til døde af hundene og så flyttes igen...
Jeg synes faktisk den bedste løsning ville være om I solgte begge ildere til et hjem hvor de ikke skulle kæmpe om opmærksomheden med hunde, og så måske nøjes med de hunde...Så vil du have bedre tid til at træne med hundene (så de lærer deres plads i familien) og når så Jeres økonomi er blevet bedre, så kan I overveje om I så stadig vil have ildere... For som det også er nævnt, så er økonomi også en vigtig faktor i det her... det nytter simpelthen ikke at have så mange dyr, hvis I skal sulte for at få råd til en dyrlægeregning (som I har vidst fra starten ville komme)...for tænk så hvis der lige i samme måned er 3 dyr der bliver syge og skal til dyrlægen...de kan fx smitte hinanden med en lungeinfektion eller orm...  Der er intet galt i at have en stram økonomi, men når man vælger at have dyr, så bliver man altså nødt til ikke at have flere dyr, end at man også har råd til at tage dem til dyrlægen...
Jeg håber virkelig at I vil tænke over det, både for dyrenes skyld, men også for Jeres egen...

Agger

#62
En hund bedømmer ikke andre dyr på farverne.. Det er da noget vrøvl du lukker ud nu :)

Har du prøvet at give dyrene en chance for at lære hinanden at kende?
Det er jo altså ikke alle ildere der gider have en lille tæppe-tisser over sig som en høg og lege med dem.. Ilderen har måske behov for lige at vænne sig til hundene - og omvendt..

At sælge en ilder pga. "forkert" farve er simpelthen den hidtil værste salgsgrund jeg nogensinde har hørt.

Derudover lader det til du har 10.000 undskyldninger, og så skal i beholde hende og så skal i ikke, og så skal hun uden for, og så skal hun først ud næste år.. Det er simpelthen et stort rod alt det du skriver.

Hvis i ikke kan håndtere at have en ilder, så skal i tage at indse det og sælge dem alle.
At han er bange for dem er ikke noget du kan hjælpe ham med som sådan, det er noget HAN skal arbejde med. Min lillesøster er dødsens bange for Rami, og har været bange for mine tidligere ildere også, men først nu er hun begyndt lige så langsomt at kunne hilse på ham. Det har noget med tillid mellem menneske og dyr at gøre, og det er ikke noget du kan trylle frem mellem dem.
Hvis hun kan mærke han er bange for hende, så er det jo sjovt for hende - lidt ligesom en leg.

Hvad din kæreste burde gøre er at sætte hjernen i blød og finde ud af om han kan tage den udfordring op med sig selv.
Og hvis han mener han kan det, er det tålmodighed og atter tålmodighed.. Rolige bevægelser - og så skal du lade vær med at blande dig når han sidder med hende, eller hun bider ham.
Bider hun ham skal HAN "skælde" hende ud. Ikke dig, for så ser hun dig som "lederen" . Alle i hjemmet skal kunne sige fra over for ilderen hvor den forstår at nu er det nok.




--- Hvad jeg egentlig vil frem til er:

1. Drop undskyldningerne
2. Sig din kæreste skal finde ud af om han kan håndtere det her
3. Find ud af om i overhovedet har overskudet, og økonomien til at have ildere og for den sags skyld også hunde..

(Hvad gør i hvis et af dyrene kommer til skade og skal til dyrlægen LIGE NU OG HER?? hvis i ikke har råd til det?)

Robert

Og så brokker man sig over den måde jeg snakker på.  :lol:. Men hvorfor vil i have så mange dyr? er det ikke nok med hundene? Jeg er også glad for dyr men man behøver jo ikke at have en helt bondegård  :lol: Altså når nu man ikke har så meget plads og råd. Det ville da være smartest at nøjes med jeres hunde og så have lidt flere penge til jer selv. og så kan i få ilder længer ud i frem tiden hvis i bestemmer jer for i måske heller vil det i stedet for hunde. 

PiaLyng

Citat fra: Robert Dato 16. September 2010, kl. 09:51
Og så brokker man sig over den måde jeg snakker på.  :lol:. Men hvorfor vil i have så mange dyr? er det ikke nok med hundene? Jeg er også glad for dyr men man behøver jo ikke at have en helt bondegård  :lol: Altså når nu man ikke har så meget plads og råd. Det ville da være smartest at nøjes med jeres hunde og så have lidt flere penge til jer selv. og så kan i få ilder længer ud i frem tiden hvis i bestemmer jer for i måske heller vil det i stedet for hunde. 

Kæresten havde ilder, hun havde hunde.. De flyttede sammen - og han vil ikke af med en af sine ildere.. (det sådan jeg har forstået det)..
Og det er da okay at folk har mange dyr :)? er da selv en af dem.. Hvis man kan håndtere det osv, så kan jeg ikke se noget problem :).

Katrine

#65
Det jeg synes er mest chokerende er at det lyder som om i har en drålig økonomi, hvis i ikke har råd til at sterilisere.
Hvis i får en ny skal den vel også neutraliseres?
Samtidig med at i har 2 hunde, 2 (3) ildere, jo flere dyr i anskaffe jo flere dyrlægeregninger kan der risikrere at komme.
At have mange dyr er helt okay, jeg har selv en del, men man skal også have pengene til hvis de bliver syge eller da de skulle neutraliseres og vaccineres osv.

Det er da fint at i vil bygge et voliere, men hvad gør i så indtil at de kan komme ud i det?
Ildere: Loppen & Bamse

Agger

MCi2 - Derudover "hunde med fordomme?" Er du fuldstændig blank?
En hund har ingen fordomme for nogen eller noget som ikke har gjort den fortræd, og hvis den har er det UDELUKKENDE ejerens skyld !

I burde overveje bare at nøjes med de to tæppe-pissere og den ene ilder. Hvis de kan sammen, og du er sengeliggende, hvorfor så anskaffe flere dyr?

Hvis jeg var sengeliggende, havde jeg slet ikke haft nogen dyr, der kræver så meget som hunde og ildere gør?
- Og jeg har også været så "smart" at ligge en nød plan, til hvis jeg bliver sengeliggende i en længe periode (regner ikke med det, men det kan ske)  - så har jeg en veninde der bor 5 minutter fra mig, der kan komme og hjælpe mig med at aktivere Rami, og som kan hjælpe med rengøring osv hos ham, så jeg ikke står med det hele selv alt efter situationen.

Når man har dyr er man nød til at forudse det værste, og så ligge en plan B, til hvis nu noget skulle gå galt. Hvilket i tilsyneladende ikke har gjort.

Dig og din kæreste opfører jer som nogen små pattebørn! Har aldrig nogensinde hørt så mange undskyldninger og påstande, fra samme person!?
Jeg har stadig ikke fundet frem til om det er fordi du er sengeliggende,
om i ikke har råd
om din kæreste er bange for hende
om dine hunde er racistiske (hvilket ikke kan lade sig gøre)
om i ikke har tiden
om i er utilfredse med hendes farve
eller noget helt andet? Du har skrevet så mange ting nu, at det er fuldstændig umuligt at komme frem til hvad det er du prøver at sige?

Og at anskaffe sig en ny ilder er bestemt ikke den rette løsning.

Du siger godt nok det kun er denne "ene" gang i bytter en ilder ud, men hvad hvis hundene heller ikke kan lide den næste? og den næste igen? Hvad så?
Vil i så bare blive ved og ved og ved, indtil i har fundet en den kan lide?

Hvorfor ikke bare være glad for de dyr i nu har, og bare nyde at de er der, og at de kan enes. Det andet i har gang i, er noget af det mest latterlige jeg nogensinde har hørt!

Og i har arbejdet på det i 6 måneder nu? Hvor gammel er hun? Hun kan da umuligt være "en lille fin hvalp" mere?

Håber virkelig ikke der er nogen der sælger ildere eller for den sags skyld nogen andre dyr til jer !
Sikke nogen små mennesker i er  :@