Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ilder foræres væk, HASTER!

Startet af Tanja11, 4. Februar 2013, kl. 15:45

Tanja11

Jeg har fornyligt købt en pastel tæve på 10 måneder.
Jeg fik at vide af forrige ejer at hun bed fremmede, men hun holdt den i hånden og den var helt rolig, så jeg så ikke det store problem i at vænne den til en.
det viser sig så når vi kommer hjem, at hun er meget aggresiv, hun angriber ens hænder når man åbner hendes bur, dog har jeg kunne røre hende på næsen uden at hun sagde noget til det, og hun er ligeglad med at man stikker sit trøjeærme ind gennem tremmerne.
Jeg er jo en forholdsvis ny ilderejer, og hun er desværre alt for meget for mig, jeg kan ikke styre hende og jeg synes ærgeligt talt at det er syndt for hende hvis hun skal leve resten af sit liv i et bur uden ordenlig kontakt, så derfor forærer jeg hende væk, men kun til erfarende ilderejere!

vi ved ikke om hun er blevet steriliseret
der følger ikke noget ekstra med

mere info, skriv til mig på xravozx@gmail.com
hvis intereseret vil der blive sendt billeder af hende
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

englefugl


Tanja11

jeg fik hende fra en privatperson i københavn
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

englefugl

men han/hun sagde ikke hvor hun var fra? Du kan sende nogle billeder til min mail: simonedraco@yahoo.dk Jeg er muligvis interesseret i at give hende en chance.




Tanja11

nej det blev ikke nævnt :(
så er billederne blevet sendt^^
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Julie


Dyrenørden

Har du vitamin pasta? Vitamin pasta kan i nogle tilfælde kurere træls adfærd ret hurtigt

Tanja11

Julie: jeg fik hende i sidste uge, kan ikke lige huske hvilken dag

Dyrenørden: nej jeg har ingen vitamin pasta, men jeg har lakseolie som hun får en smule af en gang imellem, men hun har det med at flå mad ud af ens hænder
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Rosen

Har du overvejet at give hende en mulighed for at vænne sig til dig? Det kan godt tage noget tid for nogle ildere... Vores første ilder var ret aggresiv i starten, og jeg overvejede mange gange at lade handlen går tilbage, det tog hende ca 2 mdr før hun holdte op med at bide mig, og den dag idag er hun min ilder <3
Jeg gjorde til start det at når jeg lod hende komme ud, så dækkede jeg f.eks altid bar hud ind, så hun ikke kunne komme til at bide mig, jeg aede hende kun når hun stod og spiste guffere, så hun ikke skulle bide mig osv... Stille og roligt ændrede hun sig til det bedre. Var hun dum og prøve at bide mig, sagde jeg bestemt nej og hun kom ind i buret i 15 minutter minimum :) Jeg stoppede ret hurtigt nakketag, da det bare gjorde hende endnu mere aggresiv ;)

- Jeg er bare glad for jeg gav hende en chance, så det er ikke for at stemple dig, bare fordi jeg engang har stået i samme situation ;)

Mvh Rosa
Mor til 2 skønne unger, 2 skønne ildere og 2 skønne katte :D

Beate

Ildere tester ut nye ejere, så bare masser af snacks og positiv forstærkning er cluet!! Forstår godt det kan være overveldende, men belønningen over at legge tolmodghed, tid og kærlighed til en misforstået ilder er SÅ givende. Du får det tilbage x1000
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Tanja11

Hvis jeg havde mulighed for det ville jeg virkelig gerne tage mig tiden til at prøve og gøre hende til en dejlig ilder, for jeg ved hvor dejlige 'problem' dyr kan blive, men vi står i en rigtig dårlig situation lige nu, og har hverken tid eller overskud til at tage mig ordenlig af hende da hun kræver mere end de to andre jeg har, desuden er nogle i huset ret bange for hende, og det nytter bare ikke noget under alt det press der er for tiden :(
Er ellers sikker på at hvis man virkelig havde tiden og tålmodigheden til det at hun vil blive en alletiders ilder <3
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

englefugl

Nu aner jeg ikke hvordan hun så ud da du hentede hende, men hun har ekstremt lange negle. Så det hjælper ikke på noget i hvert fald. Og hun ser usund ud. Men det er selvfølgelig på grund af dem der havde hende før dig, at hun ser ud som hun gør. For du har jo ikke haft hende særlig længe. Så det er helt klart på grund af det dårlige hjem hun havde før, at hun opfører sig sådan. Men bider hun sig fast så du er nød til at vride hende af, eller hvordan? Prøv at forklar :)

Anne

Hvis I vil sidde og snakke om et billede herinde, kan det så ikke blive lagt herind så vi andre også har en chance for at være med?

englefugl

Nu er det jo er ikke mig, men trådstarter der bestemmer det...

Tanja11

Citat fra: englefugl Dato  4. Februar 2013, kl. 23:47
Nu aner jeg ikke hvordan hun så ud da du hentede hende, men hun har ekstremt lange negle. Så det hjælper ikke på noget i hvert fald. Og hun ser usund ud. Men det er selvfølgelig på grund af dem der havde hende før dig, at hun ser ud som hun gør. For du har jo ikke haft hende særlig længe. Så det er helt klart på grund af det dårlige hjem hun havde før, at hun opfører sig sådan. Men bider hun sig fast så du er nød til at vride hende af, eller hvordan? Prøv at forklar :)
ja hun har utrolig lange negle synes jeg også selv, men jeg kan ikke gøre noget ved det da jeg ikke kan håndtere hende :( hun ser ret fejlernæret ud ja, og jeg er ret sikker på at hun aldrig rigtig har fået den pleje som hun har behov for :(

Citat fra: Anne Dato  4. Februar 2013, kl. 23:55
Hvis I vil sidde og snakke om et billede herinde, kan det så ikke blive lagt herind så vi andre også har en chance for at være med?
jeg har prøvet, men billederne er alt for store til at blive uploadet via imageshack, og ved ikke lige hvor man ellers kan uploade billeder :/
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke