Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ilder foræres væk, HASTER!

Startet af Tanja11, 4. Februar 2013, kl. 15:45

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: CMS Dato 19. Marts 2013, kl. 22:44
Jeg er simpelthen nødt til spørge (jeg håber inderligt, jeg tager fejl af ilderen!)

Kan det VIRKELIG være rigtigt, I har parret hende op??

Jeg sidder målløs - det er 4-5 uger siden tæven blev hentet. Lidt tynd, orm og øremider skriver du selv, kan I virkelig have parret hende op?

Det er vel ikke så meget værre end med de vanrøgtede tønderildere der blev hentet sidste år. Der blev også avlet på nogle af dem kort efter trods underernæring, mishandling, ingen viden om dyrene overhovedet.
Og når andre har gjort noget lignende så er det jo helt ok at gøre det samme :S

PiaLyng

jeg smiler lidt her.. kan ikke gøre for det..

Men synes det sjovt at en spørger om noget, som faktisk omhandler ilderen i denne tråd.. Og straks kommer en springende og skal hive op i noget som er blevet diskuteret, siden tønder ilderne kom hjem :-D.. Hjulene på bussen drejer rundt rundt rundt. eller sådan :-D..

dette skriver jeg ikke fordi at jeg er glad for personerne.. Men fordi jeg synes det er trættende at så udkørte emner skal op igen og igen og igen. Har set det ved andre ting. Og det som om man går lidt ind for dårlig stemning.

CMS

Jeg vil så KUN stå på mål for at have spurgt ind til denne case :)

Jeg er egentlig "ligeglad" med, om det er værre end, bedre end eller det samme som sagen med Tønder-ilderne fra sidste år. Denne sag er som Pia skriver gennemdiskuteret, og der er ingen grund til at bringe den op igen...slet ikke her og nu.

Jeg håber meget på at have taget fejl, men hvis jeg ikke har, kunne jeg virkelig godt tænke mig at høre Katjas bevæggrunde for denne parring? Hvornår skal hun bruges i avl, og hvorfor evt. allerede? (hvis jeg kan få lov?)

Når man skriver på sin hjemmeside: "Når vi laver et kuld hvalpe er det nøje planlagt, Tæven er en tur forbi dyrelægen inden parring, for at få et sundhedstjek, så vi er sikker på hun er sund og rask,og kan klare en drægtighed og efterfølgende opforste hvalpene
Vores mål for de kuld vi laver er store sunde dyr der gerne skulle have en lang levealder og et godt tempermang."  udløser det en håndfuld spørgsmål fra mig i forhold til Isabell (angivelig vis) er parret op efter 4-5 uger i varetægt hos Katja.

Jeg er ikke ude på at skabe ballade (virkelig ikke), jeg kunne bare godt tænke mig svar. Jeg vil også gerne henstille til, andre ikke kommer med ironiske eller latterliggørende kommentarer, men reelle spørgsmål hvis mit indlæg skulle fremkalde sådanne.
Mange hilsner Christina

ArtisticReality

#33
CMS - Ville det ikke være bedre at du spurgte Katja om det i en PM? Så ville du også være fri for at folk kommer med unødvendige indvendinger, og så bliver det imellem dig og Katja, og der er ingen der kommer i et dårligt søgelys i tilfælde af at det er en misforståelse, eller lign.?

Jeg vil ikke skabe problemer, men jeg tænkte bare at det kunne være en diplomatisk løsning, så du eventuelt ikke kom til at skulle sidde og forsvare dig selv, eller at nogen kom i et (måske) udnødvendigt dårligt lys. Hvis det nu er. Og så synes jeg at spørgsmålet skal gives til opdrætteren privat, da hvis din mistanke er korrekt og du ikke finder det optimalt, at de skriver noget som du har en mistanke om ikke hænger sammen med det de levere, så kan du formidle det du vil til opdrætteren, frem for at der måske sidder nogen og misforstår, føler sig truet eller hvad end der kan skabe drama?
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

katja

#34
NEJ hun er ikke parret op, er der mere du vil vide kan du  skrive til mig privat, 

kan så sige hun  igen har været til dyrelægen, og har nu normal vægt, ingen øremider eller andet, sund og rask flot i pelsen, så alt i alt er hun lige som hun skal være


har du nogle spørgsmål til mit avl, bedes du kontakte mig privar,

da det er sjældent jeg bruger dette forum da jeg er træt af alt det fnider fnadder der er her inde

ejer af 7 dejlige trolde,

CMS

Okay :) I forhold til hendes tilstand for ikke ret længe siden samt hendes korte tid hos dig, er jeg selvfølgelig glad for dette er tilfældet.

Forvirringen opstår nok "bare" fordi, du den 12. marts under et billede af hende på facebook skriver, hun lige er parret op med en semi-angora han, samt at der fremgår en parringsplan med hende på din hjemmeside ;) Jeg beklager, at jeg tog fejl! ;)
Mange hilsner Christina

Anne

Fejl kan jo ske. Jeg er glad for at høre du ikke har tænkt dig at parre hende op Katja :) Nu havde jeg hverken set det på facebook eller hjemmesiden, men ville nok også have tænkt mit hvis jeg havde, så tak fordi du afklarede det herinde :) Problemet når folk ikke spørger til den slags kan jo netop blive at der startes rygter eller at folk får de forkerte idéer, som så aldrig bliver rettet.