Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

søger neutraliseret. ilder

Startet af gaja, 4. April 2013, kl. 10:45

gaja

hej alle herinde
jeg har igennem de sidste 6 år haft 2 ildere, jeg måtte desværre få den ene aflivet da dyrlægen mente han havde kræft.
min dejlige pige gaja er meget ulykkelig over at have mistet sin ven og sørger meget. derfor håber jeg en af jer herinde kender nogen der har en  neutraliseret ilder de gerne vil af med . jeg har stort bur inde og et stort træbur ude i haven hvor de er ude ca 8 timer hver dag hele sommern. derudover er de ude til lhygge og leg i huset.
gaja er en meget mild og sød pige på 6 år, hun bider aldrig og vi håber i vil se igennem jeg er ny her på siden og hjælpe hende med at finde en ven
jeg er 44 år gammel og bor i hus ved ringssted .

Vh
connie

Lynet

Ked af at høre at du har mistet en af de søde pelstotter  :(
Håber du snart finder en ven til din pige  :) bfrc
Fordi de er det hele værd!

mette11

Jeg kender ikke nogen som sælger ildere lige pt desværre, men prøv at kig på gul og gratis, dba og div. dyreinternater. Der er jævnligt ildere til salg  ;).

Nu ved jeg ikke hvor frisk og aktiv jeres nuværende ilder er (6 år er en pæn alder for en ilder og mange bliver mindre aktive med alderen), men det er snart hvalpesæson og det er derfor muligt at finde en hvalp til salg snart (en god ide er at kontakte opdrætter og blive skrevet op og komme ud og besøge hvalpene i god tid). Men om en hvalp er en god løsning pt. ved jeg ikke - i kender jeres ilder bedst og må være de bedste til at vurdere det - nogen ældre ildere bliver stressede over en hvalp og dens aktivitetsniveau, men andre gør ikke.

gaja

tusinde tak for jeres svar . hun er stadig meget aktiv og vil rigtig gerne lege men ville helst til start se om jeg ikke kunne finde en voksen så jeg ikke risikere det bliver for meget for hende med en lille ny hvalp. jeg har rigeligt plads så er der en der har 2 ildere de skal af med så går det også.
hun er endelig i dag holdt op med at stresse rundt og lede efter sin ven og har hygget lidt i solen uden for , men hun er slet ikke sig selv og har ikke leget siden han blev aflivet i sidste uge . i sidste ende er det bare ikke nok med mig så håber jeg snart finder en evn eller 2 till hende

mette11

Husk også på at det kan være svært at sammenføre ældre ildere med nye ildere. Det er som regel nemmere at sætte en hvalp (eller to) sammen med de/den ilder/e man allerede har. Men ildere er jo meget forskellige - dog har langt størstedelen af dem rigtig stor glæde af at bo med andre ildere, så jeg synes det lyder som en god ide med en eller to nye til hende.

gaja

problemet er entelig for mig ang hvalp er at jeg ikke har den store lyst til at støtte dyrehandlerne som får dyrene fra dårlige store avlere men ......og her bliver der nok så den store debat. jeg har heller ikke lyst til at købe en ilder hos avlerne med de meget krævende store kontrakter jeg skal skrive under på.  derfor er mit valg så at jeg hellere vil give en voksen ilder et godt og blivende hjem, der er nok af dyr i denne verden som ikke har det godt, som man kan give en chance .

jeg kan se herinde man skal passe på hvad man skriver, og mit svar her er ikke for at starte en debat om hvorvidt i avlere skal forsvare jeres kontrakter, jeg er klar over i vil holde rene linjer og gode gener ,OG STOR RESPEKT FOR DET , men det er slet ikke det det drejer sig om for mig i bund og grund er jeg vel bare provokeret af at avlere meget kraftigt styre hvem der må avle i danmark og hvem der ikke må og det ønsker jeg ikke at støtte .... jeg har ingen planer om at avle på mine ildere ,og min lille pige er da også steriliseret.  det der provokere mig det er jeg ikke kan købe en ilder hos en avler uden at andre skal bestemme over hvad der skal ske med den .  og her kommer den hårde udtalelse så i min verden er de meget krævende kontrakter med til at folk vælger en dyrehandel frem for en god avler .... i for besværlige at handle med og i kan tillade jer det så længe der er kunder nok .
når jeg avler et kuld hundehvalpe gør jeg det med forældre der giver de bedste gener , jeg forventer i ildere avlere gør det samme , men sjovt nok sælger i bare til kæl .... og ikke avl ... det kan jeg kun se som i enten ikke mener dyret er godt nok til videre avl ....eller at i vil styre hvem der avler .

alt dette var kun skrevet for at forklare hvorfor jeg ikke leder efter hvalp til hende,

Anne

Ok Gaja, jeg vil forsøge at respektere at du ikke vil diskutere det, men vil til en anden gang så opfordre til ikke at komme med din mening så udpenslet, for det er altså ikke fair at smide det ene argument, og så ikke ønske modargumenterne. Jeg respekterer din holdning, men mener generelt ikke man skal smide debatoplæg og så sige at det ikke må debatteres. Jeg mener af gode grunde noget helt andet end det du skriver og bliver helt ærligt også meget provokeret af det (mest over at du kritiserer noget jeg gør, hvorefter jeg ikke må forsvare mig)

Men jeg ser ikke noget galt i at få en genbrugsilder, jeg har selv haft flere og været nøjagtigt ligeså glad for dem som ellers.

CMS

Citat fra: Anne Dato  5. April 2013, kl. 15:02
Ok Gaja, jeg vil forsøge at respektere at du ikke vil diskutere det, men vil til en anden gang så opfordre til ikke at komme med din mening så udpenslet, for det er altså ikke fair at smide det ene argument, og så ikke ønske modargumenterne. Jeg respekterer din holdning, men mener generelt ikke man skal smide debatoplæg og så sige at det ikke må debatteres. Jeg mener af gode grunde noget helt andet end det du skriver og bliver helt ærligt også meget provokeret af det (mest over at du kritiserer noget jeg gør, hvorefter jeg ikke må forsvare mig)

Men jeg ser ikke noget galt i at få en genbrugsilder, jeg har selv haft flere og været nøjagtigt ligeså glad for dem som ellers.


Jeg kunne ikke være mere enig!
Mange hilsner Christina

Kiddo

øhm, fair nok at du har din holdning, men jeg syntes ærligt talt at det er en lidt fesen anklage sådan at komme med, at fordi man skal købe sine dyr på kontrakt at der så kun er to grunde til dette i din verden...

Og så kræve at folk ikke må svare på de ting du skriver.  :nej:

Du kunne jo i bund og grund have nøjes med at skrive at du hellere vil give en fritte i nød, eller mangel af hjem et godt og blivende hjem, og hellere vil tage en voksen til dig, i stedet for at lange ud efter avlere, der sælger på kontrakt. >:|
Your problem is you think your problem is your problem

Cille

Nu jeg en af dem der indtil i år ikke har haft kontrakter på i mange år, men jeg gider ikke pisse på mere af hvalpe købere, som ikke forstår en mundtlig aftale.
Det jo derfor vi er nødt til at lave kontrakter da det er vores små børn vi sælger, og jeg har flere gange oplevet at folk ikke henvender sig fordi de af en eller anden grund ikke kan have den ilder mere, som de har købt hos dig.
Jeg siger hver gang jeg vil spørges først omkring salg af hvalp der kommer fra mig(eller være med indover at finde nyt hjem,så jeg ved hvor de ender henne) , men når man så gentagne gange ser ens dyr blive kastet rundt og ved rent tilfælde finder ud af det, eller ser dem på gul og gratis og den blå avis, uden man er blevet oplyst omkring dette, så bliver man pænt meget skuffet over folk.
Så derfor har jeg i år pga "dumme" køber fået gang i kontrakt igen, for om det er til kæl eller avl, så det stadig vigtigt for os opdrætter at kunne følge vores hvalpe/linjen....det er trods alt noget vi har lagt meget tid i vores opdræt.

Så jeg vil vende det om til at køber skal lære at opføre sig pænt og respektere det arbejde vi laver, og når nogen så ikke vil lære det på en måde uden kontrakt, ja det går så ud over alle købere.
Vi kan ikke altid se hvem der er ok køber og hvem der ikke er, og det har været mange uheldige tilfælde af køber, og så må man blive hård.

Men jeg håber da du finder en voksen.
Jeg har næsten lige fået hvalp fra sidste år retur(en af dem som sørme pludselig var på gul og gratis), men hun har fået nyt hjem...gratis og uden kontrakt, så jeg er ikke altid så striks, men kommer godt nok an på hvem køber er.

Lynet

Fordi de er det hele værd!