Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Skøn pasteldreng søger nyt hjem hurtigst muligt

Startet af Anne, 27. Juli 2013, kl. 23:04

Anne

Jeg er blevet kontaktet af nogle der har en ilder, de har fået ind af nogen der havde fundet ham ude den 6/6. Han har været fremlyst uden held, og nuværende "ejer" fortæller at de ikke kan give ham det en ilder kræver. Jeg har været ude at se på Hugo, som han bliver kaldt i dag og taget lidt billeder. Han er en ung ilder, de mener han er et år, men da hans tænder er i ret dårlig stand er det lidt svært at sige. Mit eget bud er dog også 1-2 år. Udover dårlige/knækkede tænder, har han øremider, men ellers virkede han umiddelbart sund og rask. Han er enormt sød, kontaktsøgende og kælen. Han vil gerne lege, men er efter plejefamiliens udsagn helt bidefri og var i hvert fald meget eksemplarisk da jeg havde ham i hænder, selv om jeg pinte ham lidt med ørerens og kloklip.

Hugo er gratis til et godt hjem, men nye ejer skal nok lige give ham et bad da han er møgbeskidt og derudover skal han en tur til dyrlægen og have set på bisserne, samt have noget imod øremider, og måske en ormekur kunne være en ide just-in-case. Han er viril og har begge kugler nede og lugter faktisk ikke så slemt for en brunstig han. Han har ikke bakke hvor han er nu, men besørger på aviser. han rusker tremmer, og måske er det sådan han har knækket sine tænder. Han kan med hunde og katte og er generelt bare en super glad og kælen dreng, der nok skal komme til at bringe rigtigt meget glæde i sit nye hjem.

Bur og sele kan følge med gratis hvis man ønsker det.

han befinder sig i støvring (nær Aalborg) og skal videre hurtigst muligt. Kontakt mig her eller på flyingferrets@live.dk så sender jeg telefonnummer på dem der har ham. Jeg har ikke noget med denne ilder at gøre andet end at jeg har lovet at formidle kontakten.
















Mewz

Hvad kan det give af komplikationer med de dårlige tænder? Det har jeg ikke erfaring med. Kræver det særlig fokus på foder og lignende?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Barky

Det ser ud til, fra billederne, at han får brug for at bortopereret ihvertifald en, hvis ikke 2 hjørne tænder. Det kan måske ordnes imens han bliver kastreret, så han kun skal bedøves egen gang. Derudover trænger resten af bisserne til at få fjernet tandsten, men det er ret ukompliceret.

Han ser super sød ud. Beskidt ja, men heldig at han er blevet fundet!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mewz

#3
Hvor omsonst er det med sådan en operation? Jeg vil ikke undskylde mig med en SU-indtægt eller noget, for jeg har selvfølgelig en dyrlægeopsparring, men jeg vil også gerne vide, om det kan give nogle komplikationer senere hen for ham, og hvilke hensyn jeg ville skulle tage til det. :)

Jeg har kun haft tandsten på mine, intet andet, og jeg synes, de ser ret slemme ud for sådan en ung dreng, de bisser.



Men jeg har jo altså gode erfaringer med sådan nogle hitteilderfyre.  <3
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Mewz

~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

mette11

Mallow har fået opereret en hjørnetand ud. Det kostede omkring 900kr. hos Alison og var ikke noget stort eller slemt. Det er måske lidt dyrere hvis det er flere tænder (min pris var med røntgen for at få tjekket om der sad nogle rester tilbage eller ej). Hun kom sig meget hurtigt over det og der har ikke været nogle problemer efterfølgende.
Tænderne var ikke noget jeg ville frygte - jo det kommer til at koste lidt hos en dyrlæge, men det er afgjort noget som kan ordnes relativt nemt. Men det er noget man skal være opmærksom på, da det kan give komplikationer hvis der ikke bliver gjort noget ved det eller holdt øje med det.

Barky

Det kan være at man kan snakke sig til en god pris med dyrlægen når han nu skal have den helt store tur, han mangler sikkert også både chip og vaccine jo.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Jeg ved ikke om tænderne skal ud når der er tale om tre der er knækkede, men nogle skal nok, tænker som Julia at man kan gøre det sammen med kastration, hvis man vil kastrere ham. Lige nu er han ikke  i så god stand, men  han er utroligt sød og jeg kan ikke forestille mig andet end at han bliver den bedste lille ilder i sit nye hjem. Han trænger virkelig til at komme videre så hurtigt som muligt. De er glade for ham hvor han er, men han får ikke den pleje og opmærksomhed han kræver, hvilket også er grunden til de ikke beholder ham.

Mewz

Jeg har kontaktet Galten og Ry Dyreklinik for at få et prisoverslag på, hvad det vil koste at få ham totalrenoveret. :-)
Uanset, hvem der skal overtage ham, er det jo rart at vide, hvor stort et projekt man går ind til, tænker jeg.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Eliza

Dyrlægepriserne er ret forskellige og de er ofte billigst på Sjælland ;) Alison er ret fair med sine priser, men tror det koster mere for en tandoperation i dag, synes da jeg gav mere men kan ikke lige huske hvor meget, da der også kom flere andre ting oveni prisen :)

Håber han snart finder et godt hjem, det fortjener han helt sikkert.

Jeg har haft to ildere der har fået opereret tænder ud. Den ene virkede en smule generet af det og valgte ikke at spise med den side af munden, selvom der intet unormalt var at se. Den anden er ret ligeglad :)

Mit indtryk er at ildere normalt er ligeglade med at miste en eller to tænder og kommer sig meget hurtigt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barky

Jeg kan fortælle at Pandora var længere tid at vænne sig til at hun manglede een hjørnetand, end at hun manglede et bagben. *G*

Jeg håber at du får overtalt manden og at får et godt tilbud på en "totalrenovation" (hihi! fedt skrevet) af ham den flotte fyr. <3
Bla bla bla.... Hilsen Julia