Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Han- og hunfritte søger nyt hjem

Startet af Thomas J, 10. August 2013, kl. 12:12

Thomas J

Link til billed: http://postimg.org/image/gfoupq3kh/

Hej, jeg søger et godt hjem til mine to søde fritter. Fritz (4 år) ses til venstre på billedet, og Chili (1 år) ses til højre. De er begge kastrerede/steriliserede og har fået deres vaccinationer (sidst vaccineret d. 6. juli 2013).

Jeg har haft begge to lige fra da de blev taget fra deres mor, og givet dem masser af opmærksomhed og kærlighed, så de er begge helt tamme. Fritz er nok så rolig som en fritte overhovedet kan være. Han bider aldrig, laver aldrig ballade og han nyder som regel at putte sig ind til sin ejer og blive nusset når han er træt. Han kan også rigtig godt lide at blive kløet på maven. Chili er dog stadig en ung fritte, og kan godt finde på at prøve grænser af. Hun er vant til at blive samlet op og nusset, så hun har intet problem med menneskelig kontakt, men hvis hun keder sig er det ikke unormalt for hende at nappe efter tæer for at få noget opmærksomhed. Hun har også en svaghed for flæsk, så man bliver nødt til at være konsekvent for hende, hvis hun får lyst til at bide i vinkeskinken (jeg ved ikke hvad det faglige term for det sted er).
Fritz er forholdsvis doven, og kræver ikke den store aktivering. Chili, derimod, får nemt kørt ham træt, og har derefter brug for yderligere leg, så derfor er det nødvendigt hvis man skal eje hende, at man enten har andre fritter hun kan lege med, eller har rigeligt af tid at bruge på hende hver dag.
Jeg har dog ikke haft stor success med bakketræningen for dem. Chili kan sagtens bruge kattebakken så længe den ikke er for beskidt og så længe det er i buret, men udenfor i stuen er hun knap så effektiv til at finde den. Jeg har dog set hende bruge bakken udenfor adskillige gange. Fritz, derimod, har jeg aldrig haft nogen rigtig success med, både udenfor eller inden i buret, så det er en god idé at lægge nogle aviser rundt om bakken. Udenfor har han dog sine valgte steder, så det er ikke sådan at man skal rende rundt og lede efter han efterladenskaber. Han har heller aldrig gjort det i lukkede områder (såsom under sofaen eller lignende); det er altid ude i det åbne.
Jeg har også lært dem nogle tricks. De kan begge rulle rundt, stå på to ben, hoppe over en arm, hoppe op på en arm, sidde på en skulder og komme når man kalder (jeg bruger dog lyde når jeg kalder på dem, da de sjældent reagerer ved at man siger deres navn). Derudover har Fritz også lært at give pote (eller at give high-five, som jeg selv kalder det) og blive siddende et øjeblik (selvom han ikke er helt pro til det)  :D

De er begge fået gennem en fritteopdrætter på Nordsjælland, som efter min overbevisning virker enormt dygtig. Personligt har jeg aldrig selv gået op i stamtavler så længe fritten er sød og sund, så jeg har aldrig rigtig sat mig ind Fritz' og Chilis. Jeg har dog Chilis liggende i en mappe, men jeg er ikke sikker på at jeg kan få fat i Fritz'.

De er begge helt gratis til den rette ejer. Penge har ikke den store værdi for mig; det eneste jeg bekymrer mig om er, at de finder et godt hjem, hvor deres behov opfyldes. Med det sagt skal det også pointeres, at jeg ikke giver dem til hvem som helst. Jeg bliver nødt til at se deres potentielle nye ejer an før jeg overrækker dem, så jeg kan sikre mig, at de har en god fremtid. Mine to nuttede hårboller er som en nær familie for mig, og jeg ville blive så voldsomt ked af det hvis jeg fandt ud af, at man ikke tog sig ordentligt af dem.

Jeg bor i Roskilde, og jeg kører selv ud til deres nye ejer når de skal afleveres. Hvis du har et godt hjem til dem, men bor i Jylland, så kører jeg skam også gerne derover. Deres bur, legetøj, hængekøjer, mad og alt andet fritterelateret følger med, hvis man ønsker det. Jeg vil faktisk helst være fri for at gemme på det, så jeg ikke konstant påmindes, at jeg ikke har mine små fritter længere.
Jeg kan kontaktes på min e-mail: Superawesomeferrets@gmail.com eller på tlf.: 25127323. Jeg håber at der er nogen der har lyst til at tage over   :)

HB-Ferrets

Fritz har desværre ikke den længste stamtavle, Det er kun hans mor og hans 3 brødre der er kendt, hvoraf en af hans brødre bor hos os. Deres mor kom nemlig ind til en af mine meget gode veninder og var desværre parret op, men heldigvis kom der da 4 utrolig harmoniske drenge ud af det. Chili er Fritz niece
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Line_Hugo

#2
Hej Tomas

Jeg vil meget gerne møde dine to ildere, og jeg kan i hvertfald tilbyde dem et godt og kærligt hjem :)
Jeg har to ilderdrenge på 12 uger og 4 år, den ældste er kasteret og den anden vil blive det senere.
Hvalpen er meget aktiv, og vil derfor nyde rigtig godt af en lige så aktiv lege kammerat :)
Vi har et stort indendørs bur og er ved at bygge et endnu større inde- og udendørs bur :)
så der er massere af plads til to ekstra ildere :)
Jeg bor i Hvidovre, så det er jo ikke langt fra Roskilde :)
Mvh Line Zederkof :)

Thomas J

Hej Line, jeg vil rigtig gerne komme forbi med dem  :D
Kan vi komme forbi i morgen? Ellers bare nævn en anden dato der passer dig, jeg er helt fri til d. 20.

HB-Ferrets

Line, Du vil ihvert fald ikke fortryde at møde de to. Jeg har en god sjat af chilis familie, så har du nogen spørgsmål, skriver du bare :-)
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Thomas J

Hvis det er at nogen stadig skulle være interesserede, så må I endelig gerne skrive. Fritz og Chili leder stadig efter et hjem.

Isht

Ville ønske jeg kunne melde mig. De ser godt nok dejlige ud  :love:

HB-Ferrets

Isht de er bestemt også søde, Jeg har i mine 10 år med ildere aldrig set et lige så nemt og sødt kuld, som det Fritz og chilis Far er fra.
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Thomas J

Fritz og Chili har nu fundet et nyt hjem :) De bliver afleveret d. 8. og derfor kan jeg nu erklære denne tråd for lukket. Jeg håber deres nye ejere kommer til at elske dem så højt som jeg har gjort.

m.larsen78

Citat fra: Thomas J Dato 26. August 2013, kl. 14:26
Fritz og Chili har nu fundet et nyt hjem :) De bliver afleveret d. 8. og derfor kan jeg nu erklære denne tråd for lukket. Jeg håber deres nye ejere kommer til at elske dem så højt som jeg har gjort.
Det vil vi helt sikkert :-) og vi glæder os til at møde dem