Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Pastel hvalp ?

Startet af Cirka, 12. Juni 2010, kl. 14:10

Julie Stuhr

Citat fra: Cirka Dato 12. Juni 2010, kl. 14:10
Sagen er at jeg søger en hun hvalp som er pastel .. men har godt nok lagt mine håb lidt på hylden for i år, med en ren pastel, da jeg har opfattelsen af de ikke er så almindelige så man skal nok være tidligt ude.. ?
Men inden jeg dropper det helt ville jeg lige lægge en søgning ind her , hvis der er nogen der har eller kender nogen der har en hun hvalp som er pastel, eller en blanding med noget andet .. Jeg vil bare gerne ha en lys, men ikk ren silver, albino eller dew..

Må jeg spørge hvorfor du tror pasteller er "sjældne"? :)

Cirka

Jeg tror ikk som sådan de er sjælne men jeg har som sagt ledt rigtig meget og ikke fundet så mange , men tilgengæld mange standart, albino, silver og chokolade fx.. Så det er ikke så almindeligt at de danske avlere bruger dem tænker jeg ?

Julie Stuhr


lille_jill

^det er derfor vi er nogen som må til udlandet for at få en pastel :)

Cirka

Hva med en fra soelberg sun feret ? hun ska jo til at ha?

lille_jill

^Jeg skal selv avle til næste år (forhåbentligt) og vil derfor have en linie som ingen i DK har fra. :)

Black Diamond

Jamen, øh så skal jeg ikke tage din mail om at du skulle ud og se på vores hvalpe fra i dag alvorligt eller?? 

Men tillykke med hende

alvin

Tillykke med hende.
Hun er rigtig fin <3

www.fraekkefritter.dk

HB-Ferrets

Tillykke med hende Cirka, er glad for du fandt den pige du virkelig ville have  :)
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Starshineferrets

Citat fra: HB-Ferrets Dato 12. Juni 2010, kl. 14:31
Myrina der har champ chaos, har en albino pige der har meget pastel pag sig, der er blevet parret op med min boris, der også er albino og har pastel bag sig. Hun har termin her den 6-7, og der burde være chance for at der dukker pastel op.

Vill bara poængtera att en Albino x Albino parning normalt sett enbart kan ge 100% albino i en kull. Alltså ska pastell inte vara en møjlighet såvida førældrarna båda två ær albinos.
Albinism ær recessivt, alltså krævs det att illern bær på två små a (aa) før att færgen skall få utrtck. En korsning mellan 2 albinos alltså: aa x aa ger enbart aa i kullen. Alltså enbart albino. Inga pasteller.

Cirka

#25
Black diamond : Nej hvis du lige kigger på din mail så har jeg oss skrevet en lang mail til dig flere timer før du lagde det her indslag ind .. Du var den første jeg skrev til..
Og jeg har jo skrvet  til dig op til flere gange at det IKKE var sikkert da jeg stadig kiggede på aner oss?
Du plejer da ellers at være flittig til at tjekke din mail og oss svare , men det fik jeg heller ikk noget af , hvordan kan det egentlig være når nu vi har skrevet sammen de uger ? Du er da vel ikk ss sur ligesom din venninde ?

Og til jer andre mange tak :D Jeg er oss super glad:)

Starshine ferret tak for din pointering, men jeg kan desværre ikke helt forstå den nederste sætning ? :)dumme mig , jeg er virkelig dårlig til sprog :) Men det var måske oss mere til hb ferret ?

Barky

Citat fra: Starshineferrets Dato 13. Juni 2010, kl. 13:07
Citat fra: HB-Ferrets Dato 12. Juni 2010, kl. 14:31
Myrina der har champ chaos, har en albino pige der har meget pastel pag sig, der er blevet parret op med min boris, der også er albino og har pastel bag sig. Hun har termin her den 6-7, og der burde være chance for at der dukker pastel op.

Vill bara poængtera att en Albino x Albino parning normalt sett enbart kan ge 100% albino i en kull. Alltså ska pastell inte vara en møjlighet såvida førældrarna båda två ær albinos.
Albinism ær recessivt, alltså krævs det att illern bær på två små a (aa) før att færgen skall få utrtck. En korsning mellan 2 albinos alltså: aa x aa ger enbart aa i kullen. Alltså enbart albino. Inga pasteller.

Det er nu sket et par gange.. :P http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/fargekombo?f1=4&f2=4&fargekombo=search
Bla bla bla.... Hilsen Julia

cibatuchsi

#27
Citat fra: Cirka Dato 13. Juni 2010, kl. 18:52
Black diamond : Nej hvis du lige kigger på din mail så har jeg oss skrevet en lang mail til dig flere timer før du lagde det her indslag ind .. Du var den første jeg skrev til..
Og jeg har jo skrvet  til dig op til flere gange at det IKKE var sikkert da jeg stadig kiggede på aner oss?
Du plejer da ellers at være flittig til at tjekke din mail og oss svare , men det fik jeg heller ikk noget af , hvordan kan det egentlig være når nu vi har skrevet sammen de uger ? Du er da vel ikk ss sur ligesom din venninde ?

Og til jer andre mange tak :D Jeg er oss super glad:)

Starshine ferret tak for din pointering, men jeg kan desværre ikke helt forstå den nederste sætning ? :)dumme mig , jeg er virkelig dårlig til sprog :) Men det var måske oss mere til hb ferret ?
så vidt jeg ved er der ingen der er sure. men måske lidt hmmm over hvor hurtigt du skifter mening. men det jo op til dig selv. og som jeg har skrevet før mener jeg sku når jeg skriver tillykke, ellers havde jeg valgt intet at skrive.

Cirka

jeg troede egntlig jeg forklaret mig godt nok igår, men jeg skal da gerne lige på 5 min mere på det .
Du får det til at lyde som om jeg har sagt til dig Åhhh hende vil jeg bare ha , og så oss sagt det til maria og til hb ferret . Men det eneste jeg har gjord at at spørge om farver, sind og evt at komme og besøge jer og se hvalpene. Jeg havde længe ledt efter en pastel pige (desværre uden held ) da jeg sys det passer så godt til en lille pige og det i et hele taget et den smukkeste farve , men derfor ELSKER jeg stadig chokolader og standarter og alle andre ildere for den sags skyld ? Men men har vel en yngling ? anyway så ku jeg jo ikk finde en pastel pige og da jeg kun har en ilder og mest af alt bare vil ha hun får lidt selvskab så begyndte jeg at lede efter nogle andre farver ? hos dig maria og hb ferret , jeg spurgte lidt til farver og sind og vi snakkede om at jeg kunne komme og se dem ( ikke komme og købe dem). Nu ved jeg godt at i har over 10 ildere , men nu har jeg en kæreste der desværre ikk har lyst til at ha så mange rendene i vores lille lejlighed ( og pladsen absolut heller ikk ville være optimal til det ). Så har respekteret hans beslutning om at jeg max ska ha 3 . Så i ska jo nok få jeres ynglings farver, men jeg har kun 2 chance.. Og 2000 er mange penge for mig som er på su så hvis jeg bare ville ha en hvilken som helts ilder så havde jeg da bare købt en af dem på dba til 500-1000 kr. Men hos jer avlere bealer man får først og fremmst en sund ilder men da oss for at man har valgt den man faldr for som lille bitte hvalp og fulgt indtil den kom hjem ?
Er det ike normalt at man kigger på nogl forskellige før man bestemmer sig ? Jeg ved hvertfald ikk hva i er "hmmmm" over?

cibatuchsi

jeg ved skam godt du ikke denne gang har skrevet og sagt du vil reserver. det har jeg heller ikk antydet. men det gjorde du første gang. men lad nu det ligge..
og 10 ildere, hmm hvor får du det fra???  ja vi er oppe over 10 nu mens vi har hvalpe men det er ikk ensbetydende med vi har over 10 i det daglige. og yndlingsfarver, vores dyr er stort set alle købt pga dyrets sind og ikk pga farve.
og jo det er skam normalt at kigge rundt. men der er forskel på at kigge og reservere. men jeg er ikk det mindste negativ over at du aflyste og kan overhovedet ikke forstå hvorfor du skal være så skide negativ. kan ikke se hvor jeg et sted hidser mig op, så forstår simpelthen ikke hvorfor du skal være på denne måde.

dette er alt fra mig i denne tråd. for syntes godt nok det kommer længere og længere ud. har skrevet jeg ikk er negativ eller noget. og ønsker dig tillykke med den lille pige. men alt det ser du åbenbart forbi.