Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Min Pige forstår ikke et nej !

Startet af Nadii, 1. Februar 2010, kl. 14:20

Nadii

Som nogle ved har jeg lige fået to ældre damer :)

Problemet er den ene går Konstant i Skældespanden, de her ting har jeg prøvet uden held:

Tag hende væk.
Tag hende kigge på hende og sige tydligt "Nej".
Sprøjte vand på hende "Hviklet hun desværre bare nød".
Dække hullet til så man ikke kan komme ind til skældespanden, men hun ødelagde min fæstning flere gange.

Er der noget jeg kan gøre ?


Det lækkert at kunne skrive her lige så snart man er i tvivl 1000 tak venner  :dans:

Stubba

når du skriver at du kigger på hende og siger nej, er det så nakketag? :) for hvis det ikke er det, så kan du jo prøve det?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KariN

Den letteste måde at få en ilder til at holde op med sådanne ting, er simpelthen at gøre i dit tilfælde skraldespanden utilgængelig for hende, du kan evt. sætte den op på køkkenbordet eller et andet sted hun ikke kan komme op

Min den ene han ødelagde bunden på min nye sofa og ja, det endte med at jeg har sat en plade under sofaen for at han ikke kan grave i den :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

lille_jill

som der er skrevet, så fjern skraldespanden. Ilderen får du aldrig fjernet alligevel.

Lena og Peter

Vi har præcis det samme problem med vores ene han, og har opgivet at få han væk fra skraldespanden.
Så næste gang jeg er i nærheden af Babysam køber jeg nogle magneter, som er beregnede til små menneske pilfinger, og så må vi jo se om det virker.

Katrine

Jeg ville aldrig bruge nakketag pga. det, jeg ville bare sætte skraldespanden uden for deres rækkevidde.
Ildere: Loppen & Bamse

Namilla

Jeg viille simpelthen lukke køkkendøren...der er alligevel tusind ting i et køkken som kan være farlige for ildere, så jeg synes ikke det er kampen værd...

Stubba

Det var også bare et forslag. Men det er rigtig nok .. hvis skraldespanden lugter spændende, vil den næsten gøre alt for at komme hen til den.

Vores har aldrig gjort sådan noget. Kun ødelagt sofaen :@
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

jeg er enig medovervægten af de andre. Det kan godt være det er muligt at lære at de ikke mkå gå i en skraldespand, men det er i hvert fald ikke let. Det er meget lettere bare at fjerne skraldespanden, og jeg er ret pverbevist i at selv hvis ilderen fatter budskabet, så vil den bare gøre det når du ikke ser det.

Soelberg`s SUN ferret


ja jeg plejer også altid at fjerne det de ikke må komme til. For jo mere man siger nej jo mere spændende er det  :lol:

Stubba

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato  1. Februar 2010, kl. 16:33

ja jeg plejer også altid at fjerne det de ikke må komme til. For jo mere man siger nej jo mere spændende er det  :lol:
true thing! :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

A.C

Min skraldespand sidder på indersiden af lågen (som de selvfølgelig godt kan åbne), og så ligger der en masse indkøbsposer i samme skab, så der vil de MEGET gerne ind, jeg har bare købt de der edlastikker med kroge i hver ende (dem til cykler), de havde nogle rigtig korte i Tiger, sådan en sæter jeg fast om håndtagene på de to låger der er ved siden af hinadne, så nu kan de ikke ånbe nogen af lågerne - problem løst :)

Lea

Køb noget børnesikring ?

Altså nu har jeg ingen problemer har en opdraget dreng som hører når jeg siger nej. (:
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Blackferret

Det er rigtigt hvad der er enighed om. Du skal simpelthen fjerne den skraldespand. Ildere elsker at kravle ned i ting set være sig spande og lignende, det er en del af deres natur at være nysgerrige på alle små rum og afgrænsninger. Husk at man aldrig må slå en ilder hvis den gør noget man synes er forkert, den forstår det simpelthen ikke selvom de er kloge dyr. Man kan evt. tage den lidt i nakkeskindet, men det hjælper som oftest ikke. Vi har haft succes med at blive ved med at tage dem væk fra det man ikke vil have de går i, og beskæftige dem med andre ting. Det er det der hjælper bedst!!

/Ken

Anne

Jeg tror nu ikke der er nogen herinde der slår deres ilder :)