Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Sammenførsel med ilder der ikke for nylig er vaccineret

Startet af Mewz, 1. Marts 2009, kl. 11:41

Mewz

Jeg står og skal overtage en sød pastelpige på 2 år fra nogle ejere, der ikke længere føler at de har tiden til hende grundet deres småbørn.

Hun blev købt i en dyrehandel og det er lidt usikkert hvor gammel hun var ved salget, men hun blev vaccineret kort herefter, og blev efter yderligere et halvt år steriliseret og checket ved dyrelægen.

Men hun er ikke vaccineret siden, hvilket jo gør mig lidt betænkelig ved bare at smide hende sammen med mine i første omgang.

Kan vaccinerede ildere være bærere af hvalpesyge, og smitte selvom de ikke selv rammes af sygdommen, eller noget andet sært, jeg skal tage forbehold for - eller skal jeg ikke bekymre mig så meget om det, men bare få hende vaccineret snarligt?   ???
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Winther Ilderen

Der er ingen grund til bekymring.
Hvis begge ildere ellers er sunde og friske, skal du bare få din ilder vacineret snarest. Der er mange i DK der ikke vacinerer deres ildere. Faktisk er der mange der er til træf rundt omkring af både vacinerede og ikke vacinerede. Jeg har endnu aldrig mødt en ilder med hvalpesyge og jeg har set mange ildere. Chancen for og få den er ikke så stor, men selvfølgelig skal man aldrig sige aldrig. Der man skal være mest påpasselig med dyr fra er fra de store udenlandske farme.

Nexium

store farme hvor mange ilder skal man så have ????

Jeg har 1........... er det så miniput farme  :fnis:

Winther Ilderen


Soelberg`s SUN ferret


Nej jeg vil nu heller ikke mene at det er et problem at sætte dem sammen uanset vaccine eller ej. Forudsat at de begge er sunde og raske.

Helle ligger du i den tunge ende så  :P :lol:

Mewz

Alletiders. Tak for hurtige svar. :)

Mine egne to er sunde og raske og den nye skulle i følge ejerne heller aldrig have fejlet noget, så der skulle vel ikke være noget for det. :)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Mewz Dato  1. Marts 2009, kl. 13:17
Alletiders. Tak for hurtige svar. :)

Mine egne to er sunde og raske og den nye skulle i følge ejerne heller aldrig have fejlet noget, så der skulle vel ikke være noget for det. :)

nej tror da bare at du skal springe ud i det. Måske der kan komme noget dårlig mave, men det kan vel ligeså godt være lidt stress over sammenføringen, som det måske kan være lidt fremmede bakterier.

tzari

det er de uvaccinerede dyr der er i fare ikke de vaccinerede men en vaccine kan jo holde 1½-2 år(men man vaccinere en gang om året for en sikkerheds skyld) så tror ikke der er stor fare  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Winther Ilderen

Randi Tunge ende, tænker du på kg ?
Alle mine dyr er vacineret, husker du sidst ved dyrlægen  :lol:
Skal love for du fik hænderne fulde af DYR. Godt det ikke er så tit så mange på en gang skal vacineres have pas og chippes  :)
Syntes det var stressende den dag

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Winther Ilderen Dato  1. Marts 2009, kl. 19:43
Randi Tunge ende, tænker du på kg ?
Alle mine dyr er vacineret, husker du sidst ved dyrlægen  :lol:
Skal love for du fik hænderne fulde af DYR. Godt det ikke er så tit så mange på en gang skal vacineres have pas og chippes  :)
Syntes det var stressende den dag

Nej jeg hentydede nu til antal dyr  :fnis:
ja der var gang i den, den dag ved dyrlægen SS