Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Stakkels Sne

Startet af Eliza, 7. August 2010, kl. 16:21

Eliza

Nu er det tvangsfodring en gang i timen med recovery.. åhhh hvor er det her bare alt alt for hårdt..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Fuske

øv øv øvøv  :(

krydser ilderpoter for jer og  sender kærlige tanker
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

FerretParadise

Åh nej altså.
Du må endelig sige til, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe dig og Sne.
Ann Hillerslev.

Stephanie

Det er maveproblemer Sne har ik?

Jeg tænkte på om hun måske har ondt i maven når hun spiser og derfor ikke vil spise og måske hendes antibiotika er krads mod maven?

Jeg ved at man kan få noget håndkøbsmedicin til mennesker som hedder Antepsin (det bruges til folk med mavesår og ligger en hinde i mavesækken). Den amerikanske version af dette gives før man giver prednison mod insulinoma fordi det er hårdt for maven.

Måske man kan vende det med dyrlægen om det er en ide at give det?

Sølvsten

Ej hvor er det altså ærgeligt. Ønsker dig alt mulig held med hende

Eliza

Tak Ann hvor er du sød.. Tror ikke der er så meget at gøre andet end sørge for hun får det mad.
Har snakket med Alison som sagde hun godt vil tage hende ind, men hun ville gøre det samme som jeg gør nu og så synes jeg Sne skal have lov til at være et sted hvor hun er tryg.

Stephanie: Jeg har faktisk prøvet noget lignede med hende hvor hun så fik antibiotika og ikke ville spise og sådan. Den gang foreslog Alison faktisk Antepsin som vi prøvede men synes ikke det gjore en forskel andet end at der var endnu en ting jeg skulle tvinge i hende.
Vi har godt nok ikke snakket om at bruge det den her gang, men har vendt at antibiotikaen selvfølgelig kan være hård for maven. Tror bare ikke det er helt derfor hun ikke spiser. Hun er bare en lidt mærkelig pige når det kommer til mad og det gør det sindsyg svært..
Men skal forbi dyrlægen i dag og hente nogle ting, så kan jo lige høre hva hun siger..

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Hvordan går det med hende??

Eliza

Bedre tror jeg godt man kan sige  :) men hun får stadig AD et par gange om dagen og så får hun daggamle kyllinger, for andet vil hun slet ikke spise. Ved ikke helt hvordan jeg skal få hende til at spise andet, for så vil hun hellere undvære og dø af sult.
Men hun er et lille fjols der glemmer at drikke, så hun måtte få vand under huden igår.
Ellers er hun blevet lidt friskere og vil gerne trisse lidt rundt indimellem..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

måske du kan finde noget kalktilskud til hende (ved a mette11 har noget, tror det er købt i tyskland på nettet), så er det jo ikke så slemt med de daggamle kyllinger.

mette11

Citatmåske du kan finde noget kalktilskud til hende (ved a mette11 har noget, tror det er købt i tyskland på nettet), så er det jo ikke så slemt med de daggamle kyllinger.
Det benmel som Hungry Ferrets nu har fået hjem er bedre end det jeg køber hos zooplus.de...så hvis du skal bruge noget, er det bedre at bestille derfra.  ;)

Det er da dejligt at det går bedre nu...hvad med at give hende vand med kødsaft i?? Det giver jeg mine om sommeren for at få dem til at drikke mere...

Eliza

Skal ud og købe barf i dag og havde tænkt på at købe en pose med hakkede kyllinger netop fordi det er lidt lettere at blande ting i  :)
Jeg har det samme benmel som Mette11 men ved at Sara snakkede om noget der var bedre som jeg skulle have. Kan godt være det var det fra Hungry Ferrets.

Vil prøve at give hende kødsaft. Det er bare tit om natten hvor jeg ikke kan minde hende om det at det bliver et problem.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Det Sara snakker om er det fra Hungry Ferret  ;) Det er nemlig Sara der har været så sød og har købt en til mig derfra.

Mine er helt vilde med hakket øko høne fra Rigtig Hundemad...men om Sne vil have det, er jo svært at vide!

Anne

Ellers kan du måske prøve med noget and? man kan købe andelår i supermarkederne for 10-15 kr og så skal der selvfølgelig tilsættes kalk, men and er rig på fedt og mine elsker and.

Og så er de vilde med lammemix fra rigtigkattemad (rigtig hundemad), men det får de ikke så tit.

Hvad med ducksoup?

Eliza

Mette11: ok super, havde vist snakket om hun skulle købe noget til mig, men jeg ved jo ikke lige hvornår jeg ser hende, så det vil være lettere hvis jeg selv kan købe det jo  :)

Jeg har selv øko høne og det gider hun bestemt ikke.
Sne er bare ikke go til nye ting så tror ikke jeg får en ny slags kød i hende (har prøvet and og det var ikke et hit herhjemme). Hun vil ikke engang spise en mus som ellers er det næst bedste jeg kan give.
Men tænker jeg måske kan liste en lille smule andet kød i en hakket daggamle kyllinger blanding, hvis hun altså vil spise dem hakket og så håber jeg hun vænner sig lidt til en anden smag..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja74

Go bedring med hende  :(
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos