Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

pelstab

Startet af Froelunde, 31. August 2010, kl. 16:03

Froelunde

Vores nye pige Silla har et voldsomt pelstab på bagdelen, fik afvide det var i forbindelse med pelstab, kan det passe?


KariN

#1
Jeg syns ikke det der ligner pels-skifte, det ser meget voldsomt ud og det er svært at se om der er ny pels på vej ud, på billederne

Jeg ville få lavet et sundheds tjek evt. en blodprøve på hende hos en ilder-kyndig dyrlæge, bare for at være på den helt sikre side, hellere én gang for meget end en gang for lidt..
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Min tanke er binyrekræft! Det skal du få undersøgt!
Er det binyrekræft så kan du m¨ske give hende et suprelorinimplnatat som har en rigtig god virkning på dyr med den sygdom.

jeg har aldrig set et pelsskifte så ekstremt, og ved pelsskifte burde der være ny påels på vej ud og det ser ikek sådan ud for huden er for lyserød på billederne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

hmm sys umiddelbart også det ser lidt voldsommere ud en "bare" at pelsskift!
En af mine plejer og også at se lidt sjov ud ved pelsskift, men der har han stadig sårn ligesom lidt underuld og har er ikke hetr "bar" som din ser ud til at være.

FerretParadise

Ja jeg er enig med Anne, det ligner binyrekræft. :(
Ann Hillerslev.

mette11

Synes også det ligner en ilder med binyretumor...jeg ville afgjort tage til dyrlæge og få det tjekket snareste. Hvis det er det, så kan pelsen godt gro ud af sig selv igen til efteråret, men det fjerner ikke sygdommen, tværtimod, den vil blive meget værre ved at der ikke bliver gjort noget hurtigt. Så få det hellere tjekket og handl på det nu, i stedet for at vente og se tiden an. Sygdommen kan holdes nede ved hurtig ingriben...
Dermed ikke sagt at det er det, men det er mit bedst bud...men få en dyrlæge til at tjek det - de kan jo bedre sige det end os.

Froelunde

Okey tak for den hurtige respons. Jeg tager hende til dyrlægen hurtigst muligt.
Nogen der ved om der er en ilderkyndig dyrlæge nær Århus?
Synes også det var underligt at der ikke er ny pels på vej  :(

Peewit

Hun ligner rigtig meget min pige, da hun fik konstateret binyrekræft. :(
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Froelunde

Så skal vi til dyrlæge imorgen  :( Sælger siger hun har haft hende til dyrlæge og at dyrlæge har sagt det var pelsskifte  :S

mette11

God ide at tage til dyrlægen i morgen...

Hvis det nu viser sig at det er binyretumor, så kan i vælge at give et implantat, som er ret nemt at få sat i (kræver ikke bedøvelse eller noget) og det er der rigtig gode resultater med...

Hvor længe har i haft hende?? Hvis det nu er at hun er syg, så synes jeg virkelig at sælger skal tage sit ansvar seriøst (hvis det altså er for nyligt i har købt hende). Nu er det jo desværre langt fra alle dyrlæger som har forstand på ildere, så det er jo muligt at hun har været hos en som ikke aner hvad der er hoved og røv på en ilder jo...

Anne

Hvor er det bare ærgeligt at i nok har købt en syg ilder i stedet for en i pelsskifte :( Jeg håber sælger giver jer pengene tilbage, så i kan bruge dem på dyrlægeregningerne!

Det der er ikek pelsskifte, det vil jeg æde min hat på. Om det er binyrekræft eller nmoget andet er ikek til at sige, men binyrekræft kan give sig til udtryk sådan der, så derfor er det mit bud.

Sørg for at få dyrlægen til at tjekke det grundigt og lad jer ikek spise af med at det skulel være pelsskifte, for så ville der være nye hår at se.

Amazing Ferret

Citat fra: Froelunde Dato 31. August 2010, kl. 16:16
Okey tak for den hurtige respons. Jeg tager hende til dyrlægen hurtigst muligt.
Nogen der ved om der er en ilderkyndig dyrlæge nær Århus?
Synes også det var underligt at der ikke er ny pels på vej  :(

Du skal ikke bruge den dyrlæge der ligger i Brabrand - Abild - de har lige lavet den største bommert man kan lave

Jeg bruger Randers Dyrehospital - de er temmelig dygtige til ildere

Heldo og lykke med hende

Froelunde


Du skal ikke bruge den dyrlæge der ligger i Brabrand - Abild - de har lige lavet den største bommert man kan lave

[/quote]
Hvad har de lavet?

Vi fik hende i torsdags, har også lige snakket med sælger, får pengene tilbage  :(  Men vil jo hellere have en rask Silla

Amazing Ferret


AlisVolatPropiis

Ja det r klart, hvor er det bare forfærdeligt :( jeg føler virkelig med jer... :(