Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

pelstab

Startet af Froelunde, 31. August 2010, kl. 16:03

Anne

#15
Citat fra: Froelunde Dato 31. August 2010, kl. 17:45

Hvad har de lavet?

Vi fik hende i torsdags, har også lige snakket med sælger, får pengene tilbage  :(  Men vil jo hellere have en rask Silla

Selvfølgelig vil du det, det er bare forfærdeligt når man køber en ilder og bliver glad for den, og så er den bare syg. jeg har lige seæv oplevet noget lignenden (dog ikke så slemt soom jeres tilfælde), og man er simpelthen så ærgelig og ked af det, mest fordi man jo er glad for dyret og vil at det skal være rask og have et langt og godt liv!

men heldigvis kan ildere tit opereres for binyrekræft og få et implantat så de kan leve flere år med sygdommen.

Froelunde

Men hun skulle være omkring de 4 år, så hun kan jo have haft binyrekræft i lang tid ubehandlet. 
Kan det så ikke være meget alvorligt nu?

mette11

Det er faktisk en helt normal alder at få det i...jeg har selv en han med binyretumor. Han fik det konstateret som 4-årig og han er nu over 6år og lever stadig. Jeg valgte at få ham opereret, men mange er nu gået væk fra operation og anvender implantater, da disse kan virker i flere år og holde sygdommen i skak. Det er heldigvis ikke en dødsdom at få konstateret den sygdom, men den er nu alvorlig, især hvis man ikke sætter en form for behandling ind (operation eller implantat).

Her er et link til lidt info om sygdommen: http://www.peteducation.com/article.cfm?c=11+2061&aid=522

Froelunde

Citat fra: mette11 Dato 31. August 2010, kl. 19:33
Det er faktisk en helt normal alder at få det i...jeg har selv en han med binyretumor. Han fik det konstateret som 4-årig og han er nu over 6år og lever stadig. Jeg valgte at få ham opereret, men mange er nu gået væk fra operation og anvender implantater, da disse kan virker i flere år og holde sygdommen i skak. Det er heldigvis ikke en dødsdom at få konstateret den sygdom, men den er nu alvorlig, især hvis man ikke sætter en form for behandling ind (operation eller implantat).

Vi er ikke sikre på at hun er 4 år, det er det vi fik afvide af den tidligere ejer. Og de er min. andet hjem hun har. Hun vejer omkring de 600 g, spiser næsten ikke mere.
Hun har fået det væsentligt dårligere i løbet af natten og dagen. Har først tid ved dyrlægen ved 16 tiden.  :(

Charlotte

Der er lang tid til kl 16 når hun har det så dårligt.  :( Jeg krydser fingre for hende.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Åh hvor forfærdeligt. :(
Ann Hillerslev.

Froelunde

Citat fra: Charlotte Dato  1. September 2010, kl. 13:44
Der er lang tid til kl 16 når hun har det så dårligt.  :( Jeg krydser fingre for hende.

Har de forfærdeligt, har ikke haft hende en uge endnu, men jesus vi er faldet pladask for hende. Har lavet ducksoup til dem alle tre igår, for at forkæle dem. Men kræene kigger bare på det med væmmelse. :(
Hvad kan jeg gøre for Silla?
For det ikke skal være løgn er jeg bekymret for vores ældste han, han vil sove hos mig, og lige før skreg han, uden der var sket noget. Han siger normalt ikke noget medmindre han sover, men han var lysvågen og alene i sofaen med mig... :(
Så tager ham med til dyrlægen hvis det bliver ved...

Charlotte

Det kan være at han bare er blevet forskrækket over et eller andet?

Jeg ved ikke om du kan gøre noget for hende? Der er 2 timer til.  :(
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Froelunde

Det håber jeg. Men i en månedes tid har jeg været bekrymret for ham, han sover meget i forhold til de to andre. Men han er også min. 6 år. Men Krydser fingre for at det er fordi han har været ude og gå mange ture, mødt nye ildervenner og Silla.
Orker ikke mere end en syg ilder  :(

Åh vil bare gerne hjæpe hende og det skær i mig hjerte at hun er syg, og muligvis ondt  :'(

Anne

Med ducksoupen så prøv at tage noget på din finger og put den op til munden af dem, evt put en smule på læben af dem. tit er ildere ikke glade for at spise nye ting, men når de så prøver det så kan de engang imellem godt lide det alligevel. Mad er også tit mere spændende på en finger.

jeg synes du skal tage din gamle dreng med til dyrlæge. Du får lidt ro i sjælen og risikerer ikke at han så pludselig er dårlig i morgen og du skal afsted igen, hvilket er både dyrere og ikke så rart at skulle afsted hele tiden.

Froelunde

Åhhh Silla er helt slap nu, når jeg tager hende op. Så nu sidder jeg med hende,  jeg er bange.

Tror ikke de kan lide det, har prøvet med fingeren. Men de nærmest spytter det ud.

Amazing Ferret

Hvis hun har det så dårligt så vil jeg tage til dyrlægen nu og ikke vente. Hun kan være død om 2 timer  :(

Froelunde

Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. September 2010, kl. 14:41
Hvis hun har det så dårligt så vil jeg tage til dyrlægen nu og ikke vente. Hun kan være død om 2 timer  :(

Jeg tager afsted nu når jeg har indfanget de andre to.

Amazing Ferret


Froelunde

Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. September 2010, kl. 14:57
Krydser fingre

Vores lille Silla-pigen sov ind i mine arme, mens vi ventede på vores lift.c :'(