Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Problemer med det ene bagben.

Startet af mette11, 13. November 2010, kl. 19:36

mette11

Albert har problemer med det venstre bagben. Han er ikke lam i det, men det er som om det er slapt og ikke følger helt med... :(
Han har været inde hos Lone til undersøgelser og hun kunne ikke sige hvad der var galt. Derefter har han været hos Alison til undersøgelser og røntgenfotografering og hun har heller ikke kunne sige hvad der er galt. Han har ikke brækket noget. Alison undersøger sagen nærmere her i weekenden og jeg håber hun måske kan give et svar i starten af næste uge. Hun har snakket om at det kan være en nerve der er i klemme, en lille bitte tumor der klemmer på nogle nerver i ryggen, noget infektion osv. Hun mener der nok er tale om en form for skade, men har ikke turde sige dette med sikkerhed. Jeg håber virkelig at kunne få et svar, eller at det går over af sig selv (det er jo muligt at der er tale om en forstuvning, men jeg tvivler).
Albert får nu Metacam og han virker til at have det ok, bortset fra at hans ene ben ikke vil virke ordentligt... *-)

Jeg er så bekymret for ham og jeg kan slet ikke klare tanken om at der er noget alvorligt, uhelbredeligt galt med ham, men noget er der helt klart galt. :( Det virker ikke som om han er meget generet af det, da han tøffer rundt, spiser, drikker og går på toilettet. Men hans gang er afgjort ikke normal, da hans venstre bagben ikke følger ordentligt med. Han er ikke lam i det, for han kan godt klø sig med det, men ikke i normalt tempo. Han kan ligeledes også godt mærke hvis man kniber i foder/tæerne. Men hvis man sætter foden sært, så retter han det ikke op med det samme. Jeg er virkelig frustreret... :'(

lille_jill

God bedring med ham.. Jeg håbede virkeligt så inderligt at Alison ville finde et hurtigt svar, da jeg mødte dig på vej fra dyrlægen.

mette11

Ja det håbede jeg virkelig også...men det gjorde hun desværre ikke. Hun var dog i tvivl om der kunne være noget sært på det ene billede, men det var taget mens han rørte på sig, så hun var usikker og vil derfor forhøre sig hos andre dyrlæger hun kender...for hun kunne ikke umiddelbart finde noget galt. Hun mente også at det var sært at det kun var venstre bagben som der er noget galt med, da de fleste rygskader og sygdomme vil give skader på begge bagben! Jeg håber virkelig at hun kan finde ud af noget, da det er total frustrerende ikke at vide hvad der er galt...til trods for at han har været hos to af de bedste ilder-dyrlæger på Sjælland!

lussingen

Åh altså :( Jeg håber virkelig ikke det er alvorligt med Albert. Jeg krydser fingre for både ham og dig. Jeg ved hvor bekymret du bliver. Held og lykke.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

KariN

Jeg krydser virkelig fingre for at det "bare" er en nerve eller lign. der er kommet i klemme..

Cassie får nogengange det samme med hendes ben, hun slæber det pludselig efter sig og piver, det er hendes nerver der smutter og sætter sig fast, det plejer at hjælpe med metacam og en meget blid massage af hendes ben

Jeg krydser alt hvad jeg har for søde Albert
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Tak skal i have...men jeg begynder virkelig at tro at det er noget alvorligt eftersom det ikke bliver bedre. Han får smertestillende, men det virker faktisk ikke som om han har ondt, mere som om at hans ben er halv-lammet...

Jeg håber virkelig at vi kan komme videre med en udredning i morgen, for jeg er helt ærlig ved at gå til af bekymring. :(

ilderhjemmet

Vi krydser poter og fingre for ham - rigtig god bedring, håber ikke det er noget alvorligt

varme og optimistiske tanker til jer
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Eliza

Hvor er det synd for ham.. Det lyder godt nok også mærkeligt..
Har du prøvet at massere det lidt som KariN skriver? For hvis det er noget der sidder i klemme så kunne det jo være det kom "ud" igen.. men du ska jo stadig passe på ikke at gøre det værre..
Krydser fingre for jer..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

tzari

Lyder lidt som det min kat døde af det lignede en nerve i klemme eller en diskus men var en blodprop. Kan ildere mon få blodpropper  :S
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Line

Selvfølgelig kan de da det Vivian...

mette11

Jeg har masseret det og han virker ikke til at have ondt...men det er ikke blevet bedre, men derimod værre! Nok ikke pga. massagen.
Han har ikke symptomer på en blodprop heldigvis. Hans fødder er varme nok og der er puls i dem og han er også blevet lyttet på og hans hjerte lød fint. Der var heller ikke noget at se på røntgen.

Jeg ringer til Alison så snart hun åbner i morgen tidlig, så han kan blive undersøgt videre. Jeg håber virkelig at han klarer den, men lige nu må jeg godt nok indrømme at jeg ikke helt tror på det.  :(

Eliza

man ka vel ikke se en blodprop på et røntgen, det skal der vel en ultralyd til?? men ved ikke om man ville kunne se det på en ilder..

Ville han egentlig kunne leve uden det ben? men det er jo ikke sikkert det er det "værd" for han skal jo også helst få det bedre..
Synes virkelig det er synd for dig at du er så uheldig..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Albert har enten knoglekræft eller en infektion inden i rygsøjlen som ødelægger knoglen. Hvis det er kræft er der intet at gøre. Hvis det er en infektion er der max. 10% chance for at en operation vil være succesfuld. Og inden man kan operere, skal man have taget en prøve som det tager en uge at få svar på. Så lang tid har Albert ikke. Jeg er knust nu. :( :( :(

Stephanie

Øv Mette, så kort tid efter Marius og så står du igen med sygdom tæt inde på livet.  :(

Jeg håber og krydser fingre for at det viser sig at det alligevel ikke er en af de 2 muligheder. Og at du imorgen kan skrive at det ikke var det alligevel.




lussingen

Åhhh søde Mette og søde Albert. Det gør mig virkelig ondt at høre :( Jeg håber sådan, at der er noget man kan gøre for Albert!! Mine tanker går til jer begge. Trøstekram herfra.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.