Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

tur til dyrlægen.

Startet af Lenac, 26. December 2010, kl. 17:22

Lenac

Jeg skal ind og have vaccineret  mine to Ildere og så skal min han have kappet kuglerne i samme omgang.
De skal have Fabrivac-Dist, men skal de også have ormekur som f.eks. hunde skal, eller er det ikke nødvendigt med dem?
Og selvfølgelig sundhedstjekkes, hvad med rabies, skal de have en sprøjte mod det, de er to år gamle og jeg ved ikke rigtig noget om deres tidligere sprøjter udover de blev vaccineret i sommers, men det kan jeg desværre ikke engang være 100% sikker på, da de ingen papirer havde med sig.
Håber I kan hjælpe mig igennem hvad jeg skal bede om at få min dejlige dyr "beskyttet" imod.
xoxo Malene <3

cibatuchsi

ormekur behøves ikk.
rabies skal de ha hvis du vil ha dem med til udlandet ellers ikk :)

Lenac

Så vi kan godt nøjes med Fabrivac-Dist sprøjten i første omgang.
Nu når jeg har jer, hvordan får i jeres Ildere til at samarbejde når i klipper negle og renser ører? Mine vil bare ikke sidde stille så jeg kan kun komme til at klippe deres negle mens de sover, men den metode kan jeg vist  ikke bruge til at rense ørene på dem?
xoxo Malene <3

Line

Når jeg renser ører holder jeg enten mit dyr i nakken eller om hovedet, alt efter hvad der nu virker den dag, sådan at jeg kan komme til at rense så godt som muligt med en vatpind.... Når jeg klipper negle sætter jeg mig bare med ilderen på skøddet og holder fast om poten. :)

mette11

Jeg klipper negle på mine når de sover! Ørerne renser jeg faktisk ret sjældent...men når det sker så holder jeg Sigi fast og renser dem og med Mallow får jeg Jonas til at holde hende stille mens jeg renser dem! Det kræver to personer at rense ører på hende... :S
Jeg klipper faktisk ret sjældent negle på mine og renser endnu sjældenere ører på dem...mine er også meget ude, så de slider deres negle ret godt synes jeg.

Jeg synes også det lyder fornuftigt at få dem vaccineret igen når du ikke har papir på at de rent faktisk er vaccineret...de behøver kun den ene vaccine om året, så længe du ikke skal rejse til udlandet med dem. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men det er altid smart at bede om et sundhedstjek når de er hos dyrlægen og blive vaccineret (og det er bedst at få gjort hos en dyrlæge som har forstand på ildere). Så bliver de lige mærket igennem for at tjekke at alt umiddelbart er ok...og så kan de også lige blive tjekket for øremider når de er der.  ;)

Lenac

Jeg kommer fra Århus, så vi skal en tur ud til Abild dyreklinik, vi har gode erfaringer med dem indenfor vores krybdyr og jeg har snakket med dem og de har også erfaring med ildere så det bliver hos dem.  <3
xoxo Malene <3

Stubba

Jeg smører vitaminpasta på maven af mine, når jeg klipper negle på dem - så er det optaget imens jeg klipper :) og lægger egentlig slet ikke mærke til, at jeg klipper. Og når jeg renser øre, tager jeg dem i nakken :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Er der ikke noget med at man ikke skal vaccinere samtidig med en operation fordi så bliver kroppen mere svækket? (Nu er det så kun en kasteration og nok ikke af den helt store betydning).

Men hvis ilderen kan finde ud af det så er olie eller vitaminpasta rigtig godt at putte på maven så de slikker mens man ordner negle eller øre. Men gør kun en af tingene for så tålmodige er de nok ikke..
Når jeg renser ører holder jeg forsigtigt om hovedet så de ikke falder ned og så man kan styre det lidt. Min ene pige er jeg så nødt til at holde helt fast men det hjælper lidt at hun ved at hun får en godbid bagefter.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Inden du tager til dyrlægen, synes jeg du skal læse denne her tråd helt igennem!! http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=9207&sid=0e00c49f24bd71057a459d9208c84a44  Bare lige til info...jeg mener det er den dyrlæge der begik den alvorlige fejl!!  :(

Lenac

Jeg har godt læst den historie og det er en tragisk ting der er sket men den pige og hendes ilder, men det får ikke mig til at skifte fra en dyrlæge jeg har gode erfaringer med og været hos i 2,5 år. Jeg har aldrig kunne sæte en finger på hans behandling af mine dyr og derfor er jeg stadig trofast klient hos ham.
xoxo Malene <3

Eliza

En dyrlæge kan jo godt være god til en slags dyr og rigtig dårlig til nogle andre. En ilder er så meget anderledes end hund og kat. Så bare fordi han plejer at være god er det ikke sikkert han et det til din ilder.

Tror rigtig mange dyrlæger påstår at de har forstand på ildere hvis de bare har nogle stykker inde om året..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Lenac

Tror desværre altid der vil være gode og dårlige erfaringer uanset hvilken dyrlæge man vælger at gå til, jeg vælger derfor en dyrlæge jeg har tillid til. Og jeg er fuldt overbevist om at han ved hvad han laver, tager jeg fejl har jeg kun mig selv at bebrejde, men jeg tror nu han er i stand til at give to vacciner til mine dyr.
xoxo Malene <3

Bawa

#12
Udover den omtalte historie har jeg altså også kun hørt pæne ting om Abild Dyreklinik, når det gælder om ildere :)

Lenac

Ja jeg har også kun hørt den ene dårlige historie, ikke at den så ikke tager kegler, men alle kan lave en fejl og det var en forfærdelig fejl at lave, men som de fleste andre der dummer sig, lærte de forhåbentlig nok af det til at det ikke sker igen...
xoxo Malene <3

Anne

Jeg ville nok heller ikke skifte dyrlæge hvis det var min dyrlæge i Herning der lavede fejlen.
Jeg ville dog aldrig begynde at bruge et sted hvor det var sket, men man får jo lidt et forhold til den dyrlæge man bruger, og jeg er sikker på at alle dyrlæger har lavet grimme fejl.

Jeg synes så at det her er en af de værste jeg nogensinde har hørt! Men udover det har jeg også kun hørt gode ting om abild. jeg kommer ikke til at anbefale dem til nogen sådan lige foreløbigt, men jeg forstår nu godt at man ikke dropper sin dyrlæge pga det. (der skal så til gengæld ikke vildt meget til før man får et dårligt billede efter det)