Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

udenlandsk avler af choko ilder?

Startet af Mia-musen, 24. Februar 2010, kl. 18:26

FerretParadise

Jo klart er der mange gode grunde til at holde sig fra de linjer, det giver jeg dig helt ret i.
Men derfor skal man vel stadig respektere andre opdrætteres avlsarbejde?
Ann Hillerslev.

tzari

Jep enig. Men når linien er overalt og der i forvejen er/var mere end en håndfuld efter de linier hos diverse avlere i Dk(og hos næsten alle sort avlere i tyskland mm) ser jeg ikke hvorfor DEN linie er NO-GO for en ny avler, den er jo ikke unik  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

AlisVolatPropiis

Du siger altså at folk meget hellere skulle hugge din linie? :lol:

FerretParadise

#18
Citat fra: tzari Dato 28. Februar 2010, kl. 14:53
Jep enig. Men når linien er overalt og der i forvejen er/var mere end en håndfuld efter de linier hos diverse avlere i Dk(og hos næsten alle sort avlere i tyskland mm) ser jeg ikke hvorfor DEN linie er NO-GO for en ny avler, den er jo ikke unik  ;)
Jeg ser denne linje som NO-GO, både fordi andre avler på den, og fordi der kan være defekter i den.
Ann Hillerslev.

tzari

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 28. Februar 2010, kl. 14:55
Du siger altså at folk meget hellere skulle hugge din linie? :lol:

:lol: I kan ikke følge mig.
PPF fik først Herzog linier ind til DK.
Alligevel er der mange andre avlere der købte dem kort efter. Nu der alligevel er en masse i DK hvorfor er det så fy når hun vil have den og ikke da i andre kort efter PPF købte linierne til avl. Det giver ingen mening. Men fred være med det giver bare ikke mening i mit hoved :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

FerretParadise

Jeg tror det havde være lettere for andre opdrættere at respekterer PFF's linje, hvis de havde haft deres tavler online. ;)
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Jeg forstår godt hvor Vivian vil hen - det er jo som sådan ikke nye linier når der er Herzog i faktisk alle de sorte og chokolade. Der er efterhånden en del af de dyr her i DK nu

AlisVolatPropiis

Jeg må indrømme jeg synes det stadig er røvet at hugge andres linier, om de så er gode eller ej...desuden vil man vel egentlig hellere have spredt en god linie ud over hele landet end en dårlig...? der er jo ikke nogen grund til BÅDE at hugge andres linier OG gøre ilderbestanden i dk dårligere samtidig?

tzari

http://ferretopia.eu/index.php?topic=2877.msg45091#new lavede lige en tråd til disktionen så vi ikke spammer den her  :) Håber i er frisk på en disktion så vi kan få de uskrevne regler skrevet ned :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

alvin

Det har da ikke noget at gører med respekt over for andra linje nå tavler er online eller ikke når den er sort er det jo med 99,9 p sikkerhed herzog i den

www.fraekkefritter.dk

Amazing Ferret

Trine du er så god til at formulere det  :fnis: og jeg er helt enig

Men selvom linien er god burde vi jo ikke få for meget af den, for så kan vi jo risikere at den bliver misbrugt og måske bliver ødelagt

AlisVolatPropiis

Erika, klart...altså det var bare for at illustrere at det mindste af to onder, jeg går meget ind for vi får så mange forskellige linier som muligt, men SKAL alle vælte over hinanden for at få samme linie og faktisk være ret så uhøflig...så hellere det er en god en.


-Da ingen vidste hvem PFF havde de sorte ildere fra, og de dengang var ret sjældne og man ikke vidste hvad tavlen indeholdt, så er det ret nemt at være bagklog og sige alle sorte ildere stammer fra Herzoghof.
At man senere har kunnet se der var Herzoghof i dem alle, blev jo netop tydeligt da der var en vis lighed i alle de stamtavler der rent faktisk var synlige... og det er trods alt nemmere at undgå at bruge andres linier når man rent faktisk ved hvad de indeholder... :S
At det så er blevet ret synligt indenfor de sidste 2år har dog desværre ikke hindret folk i stadig at anskaffe sig og bruge disse linier...

Mia-musen

Sys også lige folk skulle tage og læse igennem hvad jeg har skrvet før.. jeg alver KUN hvis den rigtig han kommer så sys i skal slappe af...
og som jeg også skrev er det helelr ikk sikkert jeg bruger de linjer der er her i dk.. da i som selv så fint påpeger at kan være nært beslægtet..
så HELT ROLIGT NU ALLE SAMMEN... og husk og læs det igennem inden i hidser jer op

Amazing Ferret

#28
Nu snakker vi ikke om den han du vil bruge  :P vi snakker om det eventuelle avlsdyr du vil købe hos Daniela.

Og jeg tror da ikke der er nogen der hidser sig op  :lol: Folk kommer bare med deres meninger

Anne

Jeg synes altså også der er forskel på om der er herzoghof tilbage et eller andet sted i linien som er beslægtet med andres dyr ude i 6-7 led (jeg synes faktisk stadig ikke man skal snuppe andres linier uden at spørge) og så på at få en der er direkte beslægtet i de aller første led hvor man faktisk får et dyr hjem der er stort set genetisk magen til et dyr der allerede er i landet.

Jeg ville godt nok blive ufattelig skuffet hvis nogen gik ud og skaffede sig præcist det jeg har, og jeg ville miste respekten for personen og lysten til at tage hensyn til denne. Vi er uenige om så meget i vores lille ildermiljø, men de fleste kan vel blive enige om at det er skide træls at hente en linie i udlandet hvor en anden fra danmark så året efter tøffer ud og henter det samme.

Nu ved jeg ikke om Maria der har william som det handler om har noget imod hvis mia skulle få en fra linien, men Mia, jeg synes lige du skulle kontakte hende hvis du ender med at få derfra, og spørge om hun har noget imod det. Det kan du selvfølgelig også lade være med, men det ville være den mest høflige ting at gøre.