Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Respekt for andres arbejde, de uskrevne regler?

Startet af tzari, 28. Februar 2010, kl. 15:16

tzari

For ikke at køre den anden tråd for offtopic:

Hvor tæt beslægtet må en linie være med en allerede eksisterende linie i DK før det er disrespekt?
Gælder dette kun for DK eller hele Norden?
Hvem skal man spørge om lov hvis flere opdrættere har den i DK eller måske norden før man må købe linien?
Gælder dette også for linier der er spredt godt ud i Europa eller i norden. (f.eks Brutus, Bisse/Augusta og Herzog linierne)

Dette er IKKE for at træde nogle over tæerne men for vi og alle nye kan finde ud af hvilke uskrevne regler der gælder for jeg er forvirret :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

NemoToft

FUCK tænkte jeg. Vivian, jeg fatter ikke en meter af hvad du skriver. Smiler. Godt jeg ikke skal opdrætte dyr, altså udover mit indavl af Gubby og Molly'er  :) Jeg venter i spænding på, at finde ud af hvad tråden handler om  :nu: God søndag.

Shamua

#2
Citat fra: NemoToft Dato 28. Februar 2010, kl. 15:43
FUCK tænkte jeg. Vivian, jeg fatter ikke en meter af hvad du skriver. Smiler. Godt jeg ikke skal opdrætte dyr, altså udover mit indavl af Gubby og Molly'er  :) Jeg venter i spænding på, at finde ud af hvad tråden handler om  :nu: God søndag.

HAHA indavl med gubbyer :D..... må jeg nok også se mig skyldig i.. :lol:

Vh. Marianne

Lena og Peter

Citat fra: tzari Dato 28. Februar 2010, kl. 15:16
For ikke at køre den anden tråd for offtopic:

Hvor tæt beslægtet må en linie være med en allerede eksisterende linie i DK før det er disrespekt?
Gælder dette kun for DK eller hele Norden?
Hvem skal man spørge om lov hvis flere opdrættere har den i DK eller måske norden før man må købe linien?
Gælder dette også for linier der er spredt godt ud i Europa eller i norden. (f.eks Brutus, Bisse/Augusta og Herzog linierne)

Dette er IKKE for at træde nogle over tæerne men for vi og alle nye kan finde ud af hvilke uskrevne regler der gælder for jeg er forvirret :)

HJÆLP.... :intro: De linier du nævner, hvor kommer de fra, hvem er det og hvem er PFF.. Lige et par spørgsmål fra nogle nye.. :lol:

Anne

Jeg synes man skal prøve at finde sit eget, uanset hvor nært beslægtet det er med andres. Er vi ude i 10+ led så er skaden jo nok ikke så stor og så er den også ved at være der hvor jeg ikke synes man kan have eneret på en linie mere. men hvad er pointen i at alle henter det samme? Og vil de fleste ikke gerne have at andre lige spørger inden de henter det man selv lige har hentet, til danmark?

Jeg synes det er almindelig respekt for andres arbejde at man ikke går ud og henter noget som ligger helt tæt op af andres. Og jeg synes det er synd at man bliver nødt til at holde kortene tæt til kroppen, hvis ikke man vil have at alle andre pludselig har det samme som en selv, fordi de godt vil have resultatet, men ikke gider gøre arbejdet selv.

Da jeg hentede Mija oplevede jeg selv at der var en der skrev til opdrætteren (en dansker som jeg dengang snakkede med og stolede på) for at få et beslægtet dyr med Mija. Det er jeg simeptlhen bare så usigeligt skuffet over. Tænk at man kan finde på det.

Jeg vil til enhver tid respektere andre avlere og gøre mit til at tage hensyn, og det eneste jeg forventer er egentlig at andre gør det samme.