Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

ildere unger

Startet af Mahiaebum, 23. August 2010, kl. 11:38

Starshineferrets

stamtavlor har INGENTING att göra med vare sig utställningar eller att sälja dem dyrt och göra förtjänst ;)
de ökar inte det ekonomiska värdet på något som helst vis och många uppfödare som avlar på stamtavlelösa djur tar exakt lika mycket betalt för dem som den med stamtavla.

mette11

Man anvender ikke stamtavler til udstillinger...ikke for ildere...
Stamtavler hos ildere anvendes heller ikke for at sælge godt, men for at have dokumentation for sundhed hos ens ildere. Så jo...måske sælger ildere med stamtavler bedre, men så er det fordi at folk godt vil have sunde ildere

Anne

#17
man skal jo ikke bare købe med hvilken som helst stamtavle for der er da også manbge dårlige stamtavler. Man skal finde en hvor man kan se lidt om levealder og sundhedsstatistik (hvem døde hvornår og af hvad?), og så kan man sige hvad der ligger i linien af arvelige ting og sager og vælge ud fra det.

Desuden er stamtavledyr faktisk ikke mærkbart dyrere end dem uden.

Mahiaebum

okay men ved i hvor man kan købe dem og hvad er prisen?

Anne

Hos opdrættere, prøv at se i de dyr der er til salg og i opdrætter kategorien. De fleste opdrættere foretrækker dog at køber sætter sig godt ind i tingene før køb.

mette11

Der er en del til salg herinde nu...under "hvalpe"...jeg ved ikke hvor meget stamtavle der er på dem, men det kan man jo altid skrive og spørge avleren om... :ja: De fleste vil meget gerne fortælle mere om deres hvalpe og der ligger mange lækre billeder af dem også!
Maja - HeartBeat-Ferret har også nogle til salg som er lidt ældre mener jeg...hvis man nu ville have nogen som var opdraget, bakketrænet osv...

Mahiaebum

jeg vil gerne have nogle der er 10 uger eller 12 uger

mette11

Så skriv dog til nogle opdrættere og hør.
Men du skriver i det først indlæg at de bliver født til september...det forstå jeg ikke...hvem bliver født??

Mahiaebum

altså jeg må først få en til september derfor kræver det jo at personen har nogle unger som stadig er små til september

mette11

Så skal du måske skrive først til september og ikke født til september...

Men der er højest sandsynligt ikke nogen som har hvalpe på det tidspunkt, ud over Jonas Sander...men hans hvalpe kan du også gøre med hvad du vil og avle på lige så tosst du vil, da han er fuldkommen ligeglad med sundhed...

Katrine

Jeg synes du skulle undersøge lidt om ildere, og evt. besøge nogle med ilder, før du køber.
og avl, vil jeg udskyde indtil du har mange års erfaring som ildereejer, ildere avl er ikke noget man bare lige går i gang med.
og forløbi lyder det ikke til at din viden er specielt stor....
Ildere: Loppen & Bamse

Charlotte

Nu er september jo lige rundt om hjørnet men hvis du køber en ilder der er opvokset indenfor, så skal der ikke være særlig koldt om natten før det er for sent at sætte ilderen udenfor. Så er den nødt til at bo indenfor indtil næste sommer. Og at have en ilder der bliver teenager udenfor når det begynder at blive køligt, det ville jeg ikke udsætte mig selv for. Du er nødt til at bruge meget tid på dyret hver dag og hvor sjovt er det når det er koldt?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Namilla

Gør nu dig selv og din lillesøster den tjeneste at tage ud og møde nogen med ildere...gerne hvalpe!...jeg er helt sikker på, at der nok skal være nogen der vil åbne dørene for Jer...det er nok en god ide, at tage Jeres mor med også, så hun også er forberedt på hvad hun går ind til...selvom dyrene skal bo udenfor, så kan de stadig blive syge, og da I begge to bor hjemme, så går jeg ud fra, at det er begrænset hvor mange penge I tjener... så i sidste ende er det Jeres mor der skal gå med til om hun vil hoste op med det det koster at have ilder...Foder i sig selv vil koste omkring 500 kr for 10 kg...muligvis mere alt efter hvilken type I vælger... når ilderne skal bo ude, så er det vigtigt at de får en fed fodertype for at kunne holde varmen... Og som Charlotte har skrevet, så kan du ikke bare sætte to hvalpe på 10 uger ud og bo...det skal de være ældre for at kunne, og så er der blevet for koldt til at de kan vænne sig til det og få ordentlig vinterpels...Så hvis du vil have en hvalp, så skal den bo indenfor indtil næste sommer...
Men I skal altså være forberedt på at ilderhvalpe bider...når I aldrig har besøgt en ilder, så er I jo slet ikke forberedt! Man kan ikke læse sig til, hvor ondt det gør at blive bidt, eller hvordan en ilder lugter...

I skal i øvrigt være forberedt på, at ilderne ikke kommer til at kræve mindre tid, bare fordi de bor udenfor...de skal stadig snakkes med og aktiveres i flere timer om dagen...så så kan du jo spørge dig selv, om I også gider det i november, når regnen pisker ned i døgndrift...

AnneME

men velkommen til :)

inden jeg købt mine hos en opdrætter, havde jeg os tænkt på den du havde set. Som de siger er det ikke smart :)

men tror godt der er nogle hvalpe der, bare det ikke er slutningen af sep.

sender lige en pb :D 

Snabeldyr

Jeg har haft en jonas sander ilder og den døde inden den blev 2 år... lad virkelig vær med at købe fra opdrætter der ikke har forstand på linierne
Stealing our hearts, then our sanity