Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ildere unger

Startet af Mahiaebum, 23. August 2010, kl. 11:38

AnneME

ja, præcis :)

der lægger forresten en "godkendt" opdrætter i  Horsens, det lægger ik langt fra dig :) har min dejlige tøs derfra :) hun har stadig hvalpe

Mahiaebum

okay hvor gamle er hende hvalpe? og har du en hjemmeside eller telefon nr på hende? og hvad koster ungerne?

cibatuchsi

http://ferretopia.eu/index.php?topic=1678.0
her står også hendes hjemmeside adresse samt email.

Mahiaebum

okay men hende hvalpe er ret gamle nu :(

mette11

Hvis du vil have en ilder i som er 10 uger i september, er du nødt til at anskaffe dig en Jonas Sander-ilder fra en dyrehandel. De er også ganske søde og nuttede at se på og de kommer i mange flotte farver og er du heldig kan du slippe for alt for mange dyrlægeregninger og alt for tidlig død. Du får sikkert også en døv ilder og det har vel også sine fordele!! Man kan sagtens avle på dem også, men det kræver lige at de ikke er døde af kræft inden de bliver kønsmodne jo...det kan man ikke vide, for Jonas Sander-ildere har det med at dø ekstremt tidligt, men man kan ikke være sikker jo...og eftersom man ikke kan vide noget med sikkerhed, ja så hvorfor ikke bare købe sådan en?? De koster desværre mere end 500kr. kan jeg så sige...det er lidt surt, for de er ikke mere værd, så måske kunne du forsøge at argumentere for at du skal have den for de 500kr. du har, så du har råd til at få ilderen til dyrlæge!

KariN

#35
Nu starter hvalpesæssonen jo også i foråret, det er ikke ret mange tæver der går i løb så sent på året her.

Hvis du absolut vil have en hvalp på 10-12 uger, så vent til næste forår/sommer og brug ventetiden på at få en masse viden om ildere, følg med her på forummet, kig på hjemmesider, besøg folk og find en god avler og spar de penge op en ilder fra en opdrætter koster.

Hvis det er så vigtigt for jer at få ilder og avle så er i vel også villige til at spare de penge sammen det koster.

En ilder er værd at vente på, og jo bedre forberedt på livet med en ilder man er, jo større succes og glæde får man af dyret.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Citat fra: mette11 Dato 24. August 2010, kl. 09:32
Hvis du vil have en ilder i som er 10 uger i september, er du nødt til at anskaffe dig en Jonas Sander-ilder fra en dyrehandel. De er også ganske søde og nuttede at se på og de kommer i mange flotte farver og er du heldig kan du slippe for alt for mange dyrlægeregninger og alt for tidlig død. Du får sikkert også en døv ilder og det har vel også sine fordele!! Man kan sagtens avle på dem også, men det kræver lige at de ikke er døde af kræft inden de bliver kønsmodne jo...det kan man ikke vide, for Jonas Sander-ildere har det med at dø ekstremt tidligt, men man kan ikke være sikker jo...og eftersom man ikke kan vide noget med sikkerhed, ja så hvorfor ikke bare købe sådan en?? De koster desværre mere end 500kr. kan jeg så sige...det er lidt surt, for de er ikke mere værd, så måske kunne du forsøge at argumentere for at du skal have den for de 500kr. du har, så du har råd til at få ilderen til dyrlæge!
Fedt skrevet, lige mine ord, jeg kunne ikke være mere enig.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

hmm kan egentlig heller ikke se hvorfor  du har så travlt! Vent dog til næste forår så er der også mere at vælge i mellem og så har du god tid til at lave et fedt udendørsanlæg, for det er altså ikke sårn lige at lave sårn et på en eftermiddag! og så kan i også vænne dem til at være ude til til næste vinter!

Så kan du også bruge tiden til måske at tage med runft til nogle træf og udstillinger så du kan få snakket med en masse ilderfolk og set nogle af alle de forskellige ildere folk har! tror virkelig det vil gavne dig til at være mere sikker på at ildere er noget for dig!

Og ilderer er skide dejlige kæledyr, de blir næsten som ens børn og har hver og en deres personlighed som man kommer til at holde så umådelig meget af. Men de  kræver bare så meget mere end man lige tror. specielt hvis man virkelig skal få et specielt bånd til sit kræ! En del penge, GOOOd tid, massere viden og sindsyg meget opmærksomhed er virkelig nogle ting man skal gøre iop med sig selv om man har/kan gi!

det lyder altså lidt som en forhastet beslutning at nu skal du altså bare lige ha en ilder og det skal være NU!

men held og lykke der er altid dejligt med nye ildertosser!

Mahiaebum

jeg synes nu ikke jeg forhaster mig, men det kan da godt være i gør det. jeg tror altså sagtens at man kan få en god ilder som ikke lige er med stamtavle og hvorfor skulle den være døv bare fordi den ikke har stamtavle? men jo jeg vil da gerne give 1000kr for en eller 1500kr hvis der var en i nærheden, men så skulle den også have stamtavle.

Mustela

#39
Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 10:42
jeg synes nu ikke jeg forhaster mig, men det kan da godt være i gør det. jeg tror altså sagtens at man kan få en god ilder som ikke lige er med stamtavle og hvorfor skulle den være døv bare fordi den ikke har stamtavle? men jo jeg vil da gerne give 1000kr for en eller 1500kr hvis der var en i nærheden, men så skulle den også have stamtavle.

Hvis du ikke er villig til at ofre mere en 1000-1500kr på en ilder med stamtavle og til avl, så tror jeg du kan komme til at lede længe, MEGET længe. Men overvej det, sammen med din mor, da det kan være ret omkostningsfuldt at holde ilder. -hvis man såvel går op i at sende den til en dyrlæge, hvis den bliver syg.
Så regn med at den normale pris for en ilder med stamtavle nok ligger oppe i et prisområde på 2500-3500, men at mange avlere stiller sig kritiske overfor hvem de sælger til, mht både kæl og avl.

Held og lykke...


Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Mahiaebum

i er ikke de nemmeste at tilfredsstille her inde...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 10:42
jeg synes nu ikke jeg forhaster mig, men det kan da godt være i gør det. jeg tror altså sagtens at man kan få en god ilder som ikke lige er med stamtavle og hvorfor skulle den være døv bare fordi den ikke har stamtavle? men jo jeg vil da gerne give 1000kr for en eller 1500kr hvis der var en i nærheden, men så skulle den også have stamtavle.
du kan sgatne få en dejlig ilder uden tavle. har selv 4 stks. men kunne ALDRIG finde på at avle på den så! Fordi dyr uden tavle kender du ikke sundhesstatestikken på og døvhed er arveligt specielt tilknyttet visse farver! igen stiller du et spørsgsmål der viser du ikke har sat dig særlig godt ind i emnet specielt ikke hvis du vil avle!!!

Desværre får du nok ikke meget ilder med tavle for 1000-1500Kr De koster ca 2000-2500. Men kig dog rundt på de forskellige avlereres hjemmeside der står for det meste priser og hvad du får med i prisen. de ligger under menupunktet "opdrætter" så kan du surfe lidt rundt på deres hjemmesider!

mette11

Citatjeg tror altså sagtens at man kan få en god ilder som ikke lige er med stamtavle og hvorfor skulle den være døv bare fordi den ikke har stamtavle?
Hvor står der at en ilder uden stamtavle er døv?? Det kan jeg ikke se nogen steder...

Hvorfor vil du betale mere for en ilder med stamtavle, når du mener at du sagtens kan få en god ilder som ikke lige er med stamtavle??

Men held og lykke med at køb en ilder med eller uden stamtavle...det står dig jo fuldkommen frit for! Der er mange herinde som pænt har forsøgt at forklare hvorfor en stamtavle er en god ide, men hvis du ved bedre så er det da fint med mig. Du har fået serveret facts og kan læse en masse herinde og forholde dig til det fuldkommen som du vil.
Hvad man definerer som en god ilder er jo også subjektivt. Min definition er nok en del anderledes end din og det er helt ok med mig at vi ikke er enige. Så længe man ved hvad man vil og har de relevante facts, så må man jo selv træffe sin vurdering. Personligt går jeg bare ret meget op i sundhed og levealder, men sådan er jo vi så forskellige.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 11:03
i er ikke de nemmeste at tilfredsstille her inde...
det er sku ikke fordi du skal tilfredstille "OS" men fordi vi er int i at du giver dine dyr det liv de fortjener!!!!! og fordi man har set alt for mange nybeynnderer der kaster sig ud i det og vil avle og alt muligt uden at ha sat sig ind i det og om end ikke allermest vigtigt, ha erfaringen med dyrene som det som det mindste kræver for at avle!!

mette11

Citati er ikke de nemmeste at tilfredsstille her inde...
Jeg er faktisk ret nem at tilfredsstille. Vis at du kan tænke og du rent faktisk tager de ting vi skriver seriøst og er i stand til at reflektere over problemstillinger, så er jeg tilfreds og det tror jeg også de fleste andre her er. Bliv ved med at spørg dumt og lad være med at tage ting til efterretning, ja så bliver jeg/vi sgu lidt irriterede! Det er faktisk ikke for sjov vi skriver de ting vi gør...det er fordi vi besidder noget relevant information som vi ønsker at dele med andre, således at de dyr vi alle holder af, kan have de bedste forudsætninger for et godt liv!