Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Priser på hvalpe

Startet af LordDoom, 13. December 2010, kl. 00:18

AlisVolatPropiis

I virkeligheden synes jeg altså også det handler om at hvalpen fortjener et blivende hjem, hvor den kan blive elsket fuldt ud, selvfølgelig elsker avler den helt op under stjernerne, men dens eget hjem og ikke en mellem station -det må da betyde noget.


Amazing Ferret

Jeg må indrømme at jeg godt kunne finde på at sætte prisen ned hvis jeg sad med en hvalp som var omkring 6 mdr. For mig handler det ikke om penge, men om hvalpen for et godt og blivende hjem.

Barky

Jeg ville nok også sætte prisen ned hvis jeg sad inde med en hvalp jeg ikke havde "brug" for i mit opdræt.
Men NO WAY at jeg ville slække på mine krav om købere! Muligt at ilderen bliver billigere, men det gør kravene ikke.. ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Citat fra: Barky Dato 14. December 2010, kl. 17:59
Jeg ville nok også sætte prisen ned hvis jeg sad inde med en hvalp jeg ikke havde "brug" for i mit opdræt.
Men NO WAY at jeg ville slække på mine krav om købere! Muligt at ilderen bliver billigere, men det gør kravene ikke.. ;)

Nej mine krav ville heller ikke blive ændret  :)
Jeg sælger ikke mine hvalpe bare for at få dem solgt

Anne

Det siger vel sig selv at man ikek slækker på hjemmet, men jeg synes nu det er lidt svært at sige hvornår en hvalp har siddet "for længe".

Amazing Ferret

Citat fra: Anne Dato 14. December 2010, kl. 22:44
Det siger vel sig selv at man ikek slækker på hjemmet, men jeg synes nu det er lidt svært at sige hvornår en hvalp har siddet "for længe".

Det er vel individuelt hvornår folk synes deres hvalpe har siddet for længe...problemet er jo tit at jo længere tid man har dem, jo mere knytter man sig til dem

Anne

jeg tænkte også lidt hvornår købere forventer at den bliver sat ned

LordDoom

Som udgangspunkt vil jeg give Mette 11 ret. Mange køber en hvalp for at kunne være sammen med den i de tidlige år. Altså fra den er helt lille, og de oplevelser der er ved at have dem fra små.
Jeg ville sige når hvalpen er 6 månder - men igen det er fra opdrætter til opdrætter hvad man selv mener er bedst.
Hvalpen bliver ikke mindre "værd" for os. Men stadig så syndes jeg ikke man kan tage fuld pris for en halv voksen ilder.
Og det bedste er at hvalpen får et nyt hjem. Det betyder mere end penge.
Samtidig syndes jeg også det er ricikoen ved at avle, at man ved at bliver dyrene ikke solgt, så må du endten beholde dem eller sætte prisen ned.
Hvalpeåret i år var jo små dårligt i år. Så derfor er det måske, især med den tildens vi har nu, hvor flere og flere vil være opdrætter, også accepterer at der måske er ved at være mange opdrætter i forhold til køber. Og så er det måske en meget god idé at overveje hvad man så gør - i tilfælde af man ikke kommer af med alle hvalpe :P
Jeg syndes til gengel heller ikke at køber kan kræve at prisen bliver sat ned før opdrætteren selv mener de vil det. Der kan være flere grunde jo. Men jeg har syndes også godt man kan indgå sær aftaler om hvalpe. 

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne