Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Krav i kontrakter

Startet af Line, 10. December 2010, kl. 22:32

Line

Citat fra: tzari Dato 10. December 2010, kl. 22:08
Ændringer i mit opdræt.

Tager fra nu af kun kuld for at holde min linie igang og primært til mig selv så der går 2-3 år imellem hvert kuld.
Sælger ikke hvalpe før de er 12 uger
Sælger ikke hvalpe før folk har været på besøg først.
Sælger kun hvalpe til hjem hvor de må gå frit og hvor de får barf,vådkost og max tørfoder 3 gange om ugen.
Køber skal være indstillet på at ilderen skal luftes og der skal trænes trick. Vil træne mine hvalpe fra de er helt små, da jeg kan se dette er godt for indlæringen.
Sælger ikke til hjem hvor ilderen skal være alene men sælger gerne 2 af gangen.
Giver 3 års garanti imod arvelige sygdomme og defekter.
Der skal også betales depositum fra nu af.
Vådfoder opfylder da ikke ilderens nærringsbehov, så hvor tit mener du de skal have dette, hvis de kun må få tørkost 3 gange i ugen? Og hvordan sikrer du dig at du får informeret dine evt. købere omkring de behov ilderen har omkring vitaminer, mineraler osv. som fodring med barf kræver at man har 110% styr på?

[besked=Malene]Tråd delt fra: Dk Phoenix Ilderopdræt.
Jeg har indsat et citat i starten, for at tråden skulle give mere mening.[/besked]

tzari

Citat fra: Line Dato 10. December 2010, kl. 22:32
Vådfoder opfylder da ikke ilderens nærringsbehov, så hvor tit mener du de skal have dette, hvis de kun må få tørkost 3 gange i ugen? Og hvordan sikrer du dig at du får informeret dine evt. købere omkring de behov ilderen har omkring vitaminer, mineraler osv. som fodring med barf kræver at man har 110% styr på?

Kommer helt an på hvilke man bruger og sagde ikke som primær foder vel. Det er som afveksling og der fungere det fint kombineret med barf.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Line

hvilket vådfoder er så det så man skal bruge?

lille_jill

Citat fra: Line Dato 10. December 2010, kl. 23:31
hvilket vådfoder er så det så man skal bruge?

Kitekat eller wishkat :D det elskede min kat.... som døde af nyresvigt :(

tzari

Citat fra: lille_jill Dato 10. December 2010, kl. 23:48
Citat fra: Line Dato 10. December 2010, kl. 23:31
hvilket vådfoder er så det så man skal bruge?

Kitekat eller wishkat :D det elskede min kat.... som døde af nyresvigt :(

LOL ikke ligefrem :P Er stadig ved at gå igennem vådkost junglen for der er meget junk i den ligesom med tørfoder og dette er en tråd om mit opdræt ikke en tråd om mit foder program.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

mine ildere får aldrig vådfoder, så kan da regne ud jeg ikke ville få lov at købe.

Cille

Synes nu det ret sjovt :fnis:

Men eftersom det her er din opdrætter tråd,så er det da vigtig for fremtidige køber at vide hvad slags foder, eftersom du har det som krav.
Især den med tricks...hvordan vil du dog tjekke folk om de gør det, og så stort et kick er det da heller ikke for ilderen.
De fleste af folks ilder kan de trick,selvom man ikke øver...det er ikke noget specielt, og en gå tur er bedre stimuli for ilderen.
Hvis du mener dine har behov for det og de bliver aktiveret med det, så må de dælme kede sig

Noget ikke så sjovt
De fleste af os ved jo at vådfoder jo faktisk ikke ret ret godt til ilderne.
Derudover kræver det jo også at du giver køber et rimlig godt kursus i barf, hvis du da gerne vil have dine hvalpe skal leve længe efter de solgt.
Ved godt andre også har det krav,men der synes jeg også det lidt et sats....flere af de erfarende indfor barf, er da indimellem i tvivl om de nu får alt det de skal have.
Fedt at stille så store krav til nye køber.... men igen hvis det kun er mest for dig selv du vil avle, og selv beholde dem...så det da fair nok.

Så det her er for din egen skyld jeg skriver det... pas på med hvad du stiller af krav.
Det tog dig pænt lang tid at bare sælge 1 hvalp, og ja det var dårligt hvalpe år osv ang salg... men de fleste af os har for længst fundet hjem til vores.

Nu siger jeg det mange nok tænker.... Det jo ikke ligefrem fordi du har folk til at stå i kø efter dine "perfekte" dyr, og dermed er det nok kun mest nybegynder.


Eliza

Cille og AmazingFerret: Jeg er da heller ikke enig i at det var de krav jeg ville stille, men derfor bliver jeg ikke led og personlig og sviner en person til i deres egen opdrættertråd, hvis det er sådan i synes det skal være i ilderverden så kan jeg hurtigt lige tilføje et par ting om jeres måder at avle på.. Vi kan jo ikke være enige i alt og man skal respekterer hinandens måder at gøre tingene på, er det ik det i plejer at sige..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 11. December 2010, kl. 18:52
Cille og AmazingFerret: Jeg er da heller ikke enig i at det var de krav jeg ville stille, men derfor bliver jeg ikke led og personlig og sviner en person til i deres egen opdrættertråd, hvis det er sådan i synes det skal være i ilderverden så kan jeg hurtigt lige tilføje et par ting om jeres måder at avle på.. Vi kan jo ikke være enige i alt og man skal respekterer hinandens måder at gøre tingene på, er det ik det i plejer at sige..

Hehe du kan da bare gå ind i min opdrættertråd og skrive - der står allerede alt der er at vide  :fnis: Og forøvrigt kender jeg godt din mening om mit avl  ;)

Cille

Citat fra: Eliza Dato 11. December 2010, kl. 18:52
Cille og AmazingFerret: Jeg er da heller ikke enig i at det var de krav jeg ville stille, men derfor bliver jeg ikke led og personlig og sviner en person til i deres egen opdrættertråd, hvis det er sådan i synes det skal være i ilderverden så kan jeg hurtigt lige tilføje et par ting om jeres måder at avle på.. Vi kan jo ikke være enige i alt og man skal respekterer hinandens måder at gøre tingene på, er det ik det i plejer at sige..

Tolk det som du vil...igen
Men synes da det mere dig der hele tiden er efter os som du nævner ved navn..... der er der andre der også har skrevet i tråden.
Mange af dem kommer da også med "stikpiller".
Jeg mener det faktisk som et godt råd til Vivian, på trods af det måske ser grimt ud det der skrevet.
Man skal da passe på hvor man rimlige/urimlige krav man laver... og tage højde for hvor meget folk skal sættes ind ind... og det med barf er ren videnskab og kan give forkert udfald.
Så det da bedre at sige at man helst ser de fodre med ok tørkost, og så min. 3 gange om ugen giver dem kød

tzari

Godt så fik i jeres kick idag. Har set facebook hvordan i latterliggøre at jeg kræver folk stimulere de hvalpe de køber fra mig af. Jeg avler efter høj intelligens og sådan et dyr skal ikke bare sidde og kukkelure i et bur men opleve noget. Det er måden jeg mener dyret får en værdig tilværelse på.

Ja jeg er MEGET selektiv vil hellere beholde mine hvalpe sælge bare for at sælge. 

Har aldrig kaldt mine dyr perfekte sjovt alt er sort hvidt for folk. Jeg kommer med kends gerningen at 8 ud af 9 er 6½ stadig i live i farfars kuld. I fars kuld er 6 ud af 8 stadig i live 3½ år gamle og de 2 der er døde er ikke arvelige årsager og IKKE kræft.  Den statestik er bedre end gennemsnittet i DK og det er et fact.  I min linie er der kun standard pt og ingen indavl, det er også et mål for mig. Men har aldrig påstået det er perfekt.

Mine købere får desuden kortlagte barf programmer med når de køber en ilder herfra. Vådkost er et meget misforstået område troede selv det hele var noget juks. Men fact er med det rigtige vådkost undgår du at give en masse grønt,frugt og korn da det er rent kød med væske i og minimal med konservering.

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Ja Vivian alle os andre vi har nemlig meget dumme ildere som keder sig ihjel og bare ligger i deres bure 24/7. Det er nemlig derfor vi har ildere

Dine ildere er ikke klogere end andres - og jeg mener stadig man ikke kan kræve af hvalpekøbere at de SKAL lave tricks med sin ilder hver dag og de SKAL ud og gå hver dag. Hvad nu hvis ens ilder bare generalt ikke gider tricks - skal man så tvinge dem hver dag? Det må da være mishandling  :( Og nej de er ikke dummere bare fordi de ikke gider tricks  :fnis:

Jeg kan godt til dels forstå man kræver hvilket foder de skal fodre med, men helt ærlig, hvordan pokker vil du se om folk overholder det?

Jeg kan jo så spørge om du fik et kick ud af at jagte mine hvalpekøbere sidste år for at få dem til at lade være med at købe hvalp fra mig?

tzari

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. December 2010, kl. 19:31
Dine ildere er ikke klogere end andres - og jeg mener stadig man ikke kan kræve af hvalpekøbere at de SKAL lave tricks med sin ilder hver dag og de SKAL ud og gå hver dag. Hvad nu hvis ens ilder bare generalt ikke gider tricks - skal man så tvinge dem hver dag? Det må da være mishandling  :( Og nej de er ikke dummere bare fordi de ikke gider tricks  :fnis:

Jeg har Intet sted skrevet hver dag vel ;)   Desuden tilpasses kontrakten den enkelte hvalp og de 4 jeg havde i år var alle vilde med tricks og ekstrem lærenemme.

nej kan ikke checke kræver ikke folk har overvågning af deres hjem. Jeg skriver de krav for at tiltrække den type køber jeg vil sælge til.
Hvis folk synes krav er urimelige kan de lade vær at købe herfra så simpelt er det.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Cille

OT på en måde
Du må stadig gerne lige skrive ang vådfoder herinde, for kan man finde noget der ok, kan det jo bruges som tilskud til hvalpe imens de er små (med god sammenvittighed, og sammen med andet)

Ang FB så har jeg faktisk denne gang slet ikke deltaget :fnis: (det har jeg ikke gidet)

Anne

Der findes ok vådkost, det vil jeg godt give dig medhold i. Og vil du have det som krav, er det selvfølgelig op til dig, man kan jo købe et andet sted hvis man er uenig.

Jeg vil dog mene at det ikke burde være nødvendigt på en barf kost med supplement af tørfoder. Jeg synes personligt godt der kan komme lidt for mange (og lidt for specifikke) krav i en kontrakt, men når det er sagt har jeg jo selv skrevet under på en pff kontrakt der har ry for at være en af de lidt "tungere".

Nu skal jeg jo heller ikke købe fra dig, men i princippet kunne det jo godt være at jeg valgte ikke at avle, og skulle blive interesseret, og så tænker jeg da bare at det ville være en skam at fravælge dig som opdrætter, alene fordi du kræver vådfoder, som jeg ikke ser nogen speciel grund til at give mine. Det kunne tænkes at der sad andre der faktisk gerne vil købe hos dig, og som har meget at tilbyde, men som også bliver skræmt lidt væk, det er nok det jeg vil frem til.

Og det er altså overhovedet ikke ondt ment eller personligt, for jeg mener vitterligt at opdrætteren selvfølgelig i sidste ende helt og holdent selv bestemmer hvem personen sælger til.