Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Mikey har endelig fået fred.

Startet af Winther Ilderen, 13. Oktober 2008, kl. 19:13

Winther Ilderen

Mikey er blevet aflivet her i eftermiddag.Jeg har lovet og skrive en tråd for Maria, ved desvære ikke om det er her jeg skal poste den ! Maria er uden net i et stykke tid og vil gerne selv lave en mindetråd for Mikey.

Mikey havde en dejlig dag i går og blev hygget og nusset om. Maria har fundet en stor knude i ham og i dag drog hende og en glad mikey til dyrlægen som ikke var i tvivl om hvad der skulle ske, der var intet håb for Mikey. Han fik sine sprøjter og det gik meget hurtigt. Mikey døde i Marias arme og virkede utroligt fredfyldt. Maria er meget ked af det, men samtidig også lettet over og se Mikey så fredfyldt nu det ikke kunne være anderledes. Hun har købt en sort urne til ham til 1600 kr med skrift på, så Mikey bliver kremeret og skal der i.

Hvil i fred smukke Mikey, nu har du fred og er gået over regnbue broen, nu skal ingen smerte gøre dig ondt mere. Nyd din frihed smukke dreng, vi vil alle savne og mindes dig.

Din Mor og venner savner dig og vil snarest lave dig en mindetråd.

Jeg tænder et lys for Mikey i aften, håber i andre vil gøre det samme.

For Maria Dyhr
Helle Winther.

tzari

Kondolere, en svær med rigtig beslutning :( Han hygger sig på regnbuebroen nu med de andre.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Ferretmania


Kondolerer Maria.

Hvil i fred Mikey.

lille_jill


DarkGirl


Julie


Emmadyhr

Mandag d 13/10 sov min dejlige Mikey dreng ind i mine arme..

Mikey min søde lille skat.. Jeg håber du fik fred i din sjæl nu.. Jeg har grædt over at miste dig ,men  jeg ved at du har det godt der hvor du er nu.. Min kære dreng, hvor jeg bare savner dig så utroligt meget.. Mit hjerte er tomt uden dig.. Du har efterladt et tomrum i mig.. Jeg ved godt hvad folk syndes om dig og hvor ked af det du blev når de var bange for dig.. Jeg ville så gerne havde befriet dig for alt den smerte. Det syndes jeg selv jeg har gjort nu. Jeg hviskede dig mine dybeste hemmeligheder mens du sov ind.. At jeg elsker dig og jeg aldrig glemmer dig min søde skat.. At du gav mig dit hjerte og at jeg var så glad for at du gjorde det og det forhold vi havde.. At  du altid er min skat. Sov sødt min kære. Og hils min dejlige Zia pige oppe i ilderhimmelen fra mig.

Kram Mor (Emmadyhr) <3

Majbritt

Søde Emma, hvor er det smukt  :'(

Trøstekrammer.

Emmadyhr

Jo det gåe bedre nu..Han har det jo godt nu..Tak for jers støtte :)

Emmadyhr

Jeg fik Mikey tilbage i går ..Det var bare så dejligt af havde ham tilbage igen..Puha!!!
Men ville lige vise ham fram som han ser ud nu.. I forhold til prisen på urnen er det Utroligt lille..men her er for 1650 kr Urne med Mikey dreng inden i..De 1650 er udover selve aflivningen..Vildt!!




Majbritt

Hvad var der egentlig i vejen med Mickey? Og hvor gammel blev han?

Emmadyhr

Ja..Jeg skrev det inde på ilderklikken men jeg kan godt lige skrive det her også..  :)

Mikey er et sørgeligt barn af folk der får ilder uden at vide noget om dyret..Mikey havde på den måde 4 hjem før mig..
Jeg tog imod han med en aftale om at han ikke skulle flytte igen..det ville han bare ikke kunne tåle igen.Hvilket jeg er fuldt enig i dag..
Mikey var et problem barn..Han elskede mig som ingen anden..men alle andre som kom ind i vores hjem var han ond ved..ikke bare normal ilderproblemer man kan opdrage væk..Mikey gik efter ansigtet og halsen..Han var på den måde de første par måder med til at skræmme alle mine gæster langt væk..Han begyndte at komme i bur hver gang der var gæster og på den måde har han levet fint i et år,med en undtagelse.Jeg har to tvillige piger på 9 år..de var 7 da mikey kom ind i vores hjem.Han sagde goddag til den "ældste" af dem ved at bide siig fat i hendes næse..Han ville ikke give slip og jeg stod med en skrigende unge og en vild ilder..fra da af havde jeg to paniske børn når de var hos mig (de bor hos deres far) som ikke ville havde mikey kom ud af buret og begyndte at gå i panik og græde når mikey kom ud af buret når han skulle havde mad.Det begyndte at blive klart for mig at jeg måtte vælge mellem mikey og mine børn.Jeg valgt Mikey
Mikey bed ikke fordi han var ond..men fordi han var bange..At folk så også var blevet bange for ham, blev bare til en ond ring.Mikey var meget følsom men havde en hård fasade som han satte på,men som på sammen måde kostede ham så meget smærte.Han blev ullykkelig når folk var bange for ham.(Jeg kender ham godt nok til at kunne se det).Men i mikeys verden var den eneste måde han kunne komme af med sin frygt og ked af det ,at være ond eller bide..

Mikey elskede mig og det er det der har holdt ham i live hos mig i så lang tid..Jeg har tit tænkt på at man måske skulle aflive ham, men aldrig tænkt tanken til ende.Jeg lukkede øjnene for det alt sammen fordi jeg var så glad for mikey og ville havde at mikey i det mindste havde en person eller menneske han kunne stole og regne 100% med

Men så har jeg måtte høste hvad der kom ud af at havde en syg(indenvendigt led mikey) ilder.Jeg har faktsik fået nej to to hvalpe jeg skulle havde fordi jeg havde mikey.
Mikey kunne fint sammen med mine andre ilder (Oliver og Fiona som han elskede)Men for lidt over 2 månder skete der noget inde i hans hoved..Han blev alfa han ilder i huset og fik banket Oliver tilbage..Men mikey kunne ikke nøjes med at bare at banke oliver én gang..Han kunne finde på at banke oliver uden noget synlig grund.
Feks.Olvier lå i sin kattehule og sov roligt, og mikey fare i flesket på oliver der får et helt chok og prøver at slippe fri.
Det så ud til at mikey syndes det var sjovt eller fik selvtilid af at banke oliver..
Men grunden til at jeg tog den endelig beslutning var at mikey begyndte at blive sær..Han kunne ikke holde sig i ro i 2 cekundter og løb rundt og sagde sådan en mærkelig klik lyd hele tiden..Han ville ikke kæle og havde ikke ro i kroppen til at spise.Han tabte sig derfor så meget på meget kort tid, at jeg bare ikke kunne havde det mere.Samtidig begyndte han at være ond ved Fiona som han ellers altid har elsket..Han var også efter vores lille nye piger Felina og hun var fuld af sår i nakken fordi han ikke ville give slip.Hans kæber gik i krampe når jeg prøvede at få ham til at slippe..
Mikey og Felina var blevet rigtigt gode venner to uger før så det kom bag på mig..De sidste 8-9 dage inden jeg tog beslutningen begyndte han så med mig også..Han virkede til ikke at kunne kende mig..derfor siger alt min fornuft mig at det var slået klik for ham..Så derfor gav jeg ham fred.

Majbritt

Den stakkels lille fritte, han har da været helt rundtosset. Han har jo bestemt ikke været ond, men som du selv nævner, været igennem 5 forskellige hjem ialt, hvor ingen har evnet at opdrage ham. Det har jo været for sent for dig - han har jo været ødelagt. Det er ikke til at vide, hvad tidligere ejere har budt ham.
Det er en grusom historie, og må da understrege på det kraftigste, at man (avlere, private, dyrehandlere) kun sælger efter der er givet grundige instruktioner om dyret og dens adfærd til køber. De skal virkelig vide, hvilket slags dyr de får mellem hænderne. Og ved en fritte er der ikke ligefrem tale om en lille sød gnaver, der sidder i sit but og gnasker hø.